Név Szőke Péter
Becenév szpeti
Honlap
Taxitársaság:

Felhasználó hozzászólásai

Téma: Az örökzöld politika újra!!! (csak itt!!) :D

Hozzáadva: 2019.10.29 12:24

Privatkopo.hu

A Liberálisok pártja eltörölné a budapesti taxisszolgáltatókra vonatkozó hatósági árszabályozást: „hadd döntsék el az utasok, hogy milyen taxival szeretnének utazni és mennyit hajlandóak mindezért fizetni”

Privatkopo.hu2019.10.29. 11:50:00

Néhány napja sajtótájékoztató keretében jelentette be a Liberálisok-Magyar Liberális Párt budapesti választmányának elnöke, Szabadai Viktor, hogy benyújtja az új budapesti városvezetésnek is a taxis közlekedés átalakításáról szóló javaslatait. A politikus korábban több alkalommal tett „indítványokat” a taxis utasszállítás fejlesztésére és a hatósági árak eltörlésére a Tarlós István-féle városvezetésnek, ezeket azonban rendre figyelmen kívül hagyták. A budapesti taxisok körében nagy felbolydulást okoztak a pártvezető mondatai, ezért a Privatkopo.hu megkereste Szabadai Viktort, hogy részletesebb tájékoztatást adjon pártja taxisokat érintő elképzeléseiről.



Hogyan tudják elérni a Liberálisok, hogy a taxis közlekedés átalakításáról szóló javaslataikat tárgyalja a Fővárosi Közgyűlés? Hiszen pártjuk egyetlen képviselője sem lett tagja az új közgyűlésnek. Miként fogják ezt technikailag lebonyolítani?

A Liberálisok főpolgármester-jelöltje, Sermer Ádám megállapodást kötött Karácsony Gergellyel, mielőtt visszalépett az összellenzéki jelölt javára. A megállapodás szerint Karácsony Gergely a Liberálisok programját is képviselni fogja a közgyűlésben. Annak reményében álltunk elő javaslatunkkal, hogy vitára érdemesnek tartja majd a közgyűlés.

Mennyire kidolgozott, mennyire konkrét a Liberálisok javaslata a taxispiac átalakítását érintően? Kiket hallgattak meg a szakmából, mielőtt elkészítették javaslataikat?

Világos, hogy a jelenlegi rendszer erős kihívásokkal küzd a fenntarthatóságot illetően. A piaci árverseny szembemegy az utasok érdekével. Bár a főváros korábbi vezetésének célja az volt, hogy megtisztítsa a piacot, az intézkedések épp az ellenkezőjét váltották ki. Rengeteg visszaélés történik a személyszállítás területén az egységes és szigorú szabályozás bevezetése óta. A legutóbbi ellenőrzések is azt mutatják, hogy a szolgáltatási szektorokon belül a taxizás területén még mindig átlagon felüli a szabálytalanságok száma. Meggyőződésünk, hogy gyökeres változtatásokra van szükség, és az általunk képviselt javaslatok jó irányba mutatnak. Programunk megalkotásakor több gazdasági szakemberrel is egyeztettünk a témában, szakértői egyeztetéseink pedig most is folynak. 

               2006 elején az Uber ellen tiltakoztak a budapesti taxisok

Sokak szerint a hatósági árak eltörlése éppen azoknak a simlis taxisvállalkozóknak kedvezhet, akik nem fizetnek közterheket és 3-4 havonta „eldobják” a strómanok nevére bejegyzett cégeiket, hogy aztán újabb és újabb cégekkel folytassák az államkassza megkárosítását, míg a tisztességesen adózó, jogkövető vállalkozói magatartást tanúsító taxisok beleroppanhatnak a fuvardíjak csökkenésébe. Erről mi a véleménye?

Mi úgy látjuk, hogy a túl szigorú szabályok miatt újabb és újabb kiskapukat keresnek az emberek. Ehelyett inkább ésszerű, betartható rendelkezéseket és törvényeket kellene hozni, azokat pedig kellő szigorral betartatni. Ha valódi verseny lenne a piacon, akkor a kereslet tisztítaná meg a kínálatot. Mi arra tettünk javaslatot, hogy az okos technológia bevonásával minden utas értékelhesse a taxikat. Így az emberek az értékelések alapján el tudnák dönteni, hogy igénybe kívánják-e venni a szolgáltatást, vagy sem. A rossz sofőröket a negatív értékelések hamar kiszűrnék

Mármint azok közül, akik hivatalosan, a szükséges engedélyek birtokában taxiznak. Hogyan képzelik el azt, hogy „újra lehetőséget kell adni az Ubernek”? A budapesti taxisoknak egy sor előírásnak (autó sárgítása, droszt díj fizetése, évenkénti szigorított műszaki vizsga, online pénztárgép, 5 évente taxi engedély megújítása, 10 éves gépjármű korhatár, egységes arculat, posztterminál kártyalehúzók alkalmazása) meg kell felelniük. Az Ubernek nem kellene megfelelnie a felsorolt követelményeknek? Vagy: eltörölnék azokat?

Mi az egyenlőség elvében hiszünk. Akik ugyanazt a vállalkozást végzik, azokra ugyanazok a szabályok kell, hogy vonatkozzanak. A felesleges adminisztratív terheket viszont biztos, hogy csökkentetnénk, annak érdekében, hogy minél nagyobb piaci verseny legyen és minél jobb szolgáltatáshoz juthassanak az utasok. Szerintünk nincs azzal semmi probléma, ha valaki olcsóbban utazna, de beéri egy kevésbé modern, alacsonyabb szolgáltatási szintet nyújtó autóval is, amely természetesen ugyanúgy megfelel a biztonsági követelményeknek. A szolgáltatás minőségében és árazásában is a piaci versenyben hiszünk. Hadd döntsék el az utasok, hogy milyen taxival szeretnének utazni és mennyit hajlandóak mindezért fizetni.

A csalók hatalmas károkat okoznak az utasoknak, az államnak, a taxispiac legális szereplőinek

Évek óta mást sem hallani a politikusok, valamint a hatóságok részéről: „harcolni kell a taxishiénák ellen”. Mégis: a hiénák egyre nagyobb problémákat okoznak Budapestnek, az utasoknak, magának a taxistársadalomnak. Önöknek milyen konkrét elképzeléseik vannak a „hiénajelenség” felszámolására, amelyek hatékonyabbak lehetnek az eddigieknél?

A hiénák éppen azért „szaporodhattak” el, mert a jelenlegi szabályozás rossz. Mi bevezetnénk az online és folyamatos értékelési rendszert a taxiknál. Szeretnénk, ha minden utas nyomon követhetné a mobiltelefonjával, hogy milyen útvonalon viszik el a kijelölt célponthoz, és miért kerül annyiba az út, amennyibe. Akik nem érik el az utasok által elvárt színvonalat, azok egyszerűen nem szállíthatnának embereket. Enyhébb, versenyt ösztönző szabályozásra van szükség, és szigorúbb ellenőrzésre. Akik visszaesőként hágják át a szabályokat, azokkal szemben a lehető legnagyobb szigorral kell fellépni. 

http://privatkopo.hu/WebArticleShow.aspx?AGM=Hirmix&MN=Hirmix&AN=szabadaiinterju&LN=Hungarian


Téma: Az örökzöld politika újra!!! (csak itt!!) :D

Hozzáadva: 2019.10.26 18:15

Privatkopo.hu

A Liberálisok eltöröltetnék a taxiszolgáltatás hatósági árát, visszahozatnák az Ubert, szigorúbb fellépést sürgetnek a „hiénákkal” szemben

Privatkopo.hu2019.10.26. 17:14:00

Szabadai Viktor, a Liberálisok budapesti választmányának elnöke benyújtja az új budapesti városvezetésnek is a taxis közlekedés átalakításáról szóló javaslatait. A politikus korábban számtalan alkalommal tett javaslatokat a taxis utasszállítás fejlesztésére és a hatósági árak eltörlésére a Tarlós István-féle városvezetésnek, ezeket azonban rendre figyelmen kívül hagyták.



Szabadai Viktor most azért terjeszti javaslatait a hamarosan megalakuló Fővárosi Közgyűlés elé is, mert Sermer Ádám, a Liberálisok volt főpolgármester-jelöltje visszalépésekor abban állapodott meg Karácsony Gergellyel, hogy „Polgári Budapest” című programjának több pontját beépítik az ellenzék közös jelöltjének programjába, aki főpolgármesterré választása esetén meg is valósítja azokat. A program egyik alappillére a Modern Budapest létrehozása, amelynek részét képezi a közösségi szolgáltatások bővítése és fejlesztése.

A Liberálisok régóta harcolnak a közösségi fuvarszolgáltatások ellehetetlenítése ellen, az Uber szabályozott keretek közötti visszaállításáért és a taxis hiénák felszámolásáért. Miután a monopolhelyzetben lévő utazásszervezők a Bolt nevű közösségi szolgáltatás működését is megpróbálják ellehetetleníteni Budapesten, ismét aktuálissá vált a Liberálisok taxis közlekedéssel kapcsolatos javaslatcsomagja, amely a következőket tartalmazza:

1.     Szabad piac megteremtése: A hatályban lévő taxirendelet sem az utasok, sem a taxisok érdekeit nem szolgálja, kizárólag az utazásszervezők szűk csoportjának kedvez, akik a profit maximalizálása érdekében 100 százalékos kihasználtsággal működtetik taxis cégeiket. Így fordulhat elő, hogy bizonyos időszakokban lehetetlen taxit hívni.

2.     Hatósági árak eltörlése: A taxirendeletben megszabott hatósági árszabályozás ellehetetleníti a piacot, az államtól teszi függővé a monopolhelyzetben lévő taxis társadalom létét. A tisztességes versenyhelyzet fellendítené a piacot, ez pedig az utazóközönség és a taxisok érdekét is szolgálná. Az utasok több lehetőség közül választhatnának, a taxisok kiszabadulhatnának a taxis cégek fogságából, maguk alakíthatnák ki áraikat, és végre nem a hatósági ár, hanem a szolgáltatás minősége szabályozná az árfekvést.

3.     Szabályozott, átlátható piac megteremtése: A verseny megszüntetése láthatóan nem oldotta meg a taxis hiénák problémáját. Megfelelő hatósági ellenőrzésekkel és szigorúbb szabályozással kell gondoskodni arról, hogy a fuvarosok betartsák a szabályokat. A közösségi fuvarszolgáltatások helyett a taxis hiénákkal kell felvenni a harcot.

4.      Modern közösségi fuvarszolgáltatások bővítése: Budapesten, jól szabályozott módon, újra lehetőséget kell adni az Ubernek és más közösségi szolgáltatásoknak. Az autómegosztó alkalmazások nem csak a piac fellendüléséhez, hanem a csökkentett autóforgalom által a tisztább levegőhöz is hozzájárulhatnának a magántulajdonban lévő autóktól túlzsúfolttá vált fővárosban.

http://privatkopo.hu/WebArticleShow.aspx?AGM=Hirmix&MN=Hirmix&AN=liberalisoktaxi&LN=Hungarian


Téma: 6x6 Hatszorhatosok kuckója

Hozzáadva: 2019.10.17 11:02

HÍRMIX
Leáldozóban a főtaxis Nagy Elek csillaga? Kormánypárti politikusok szerint frissítésre, új arcokra van szükség a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamarában
Privatkopo.hu2019.10.16. 15:37:00

2020. március végéig szól a megbízatása a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara választott tisztségviselőinek. A Privatkopo.hu értesülése szerint a háttérben már megkezdődtek a szervezkedések a jelenlegi elnök, a Főtaxi és a BÁV tulajdonosa, Nagy Elek (és támogatói) kiszorítása érdekében. Úgy tudni, kormánypárti körökben egyre erősödik az a vélemény, hogy rendet kell tenni a BKIK-ban, amelyhez fiatal, lendületes, új arcokra van szükség a kamara vezetésében.



„Nagy Elek már nem számít tényezőnek a jobboldal gazdasági szegmensében” - vélekedtek szinte egybehangzóan a bűnügyi portál által megkérdezett kormánypárti politikusok, akik szerint frissítésre van szükség az elkényelmesedett  Budapesti Kereskedelmi és Iparkamaránál, és a jövő szerintük nem a „megkopott”, „lendületét vesztett”, „korosodó” jelenlegi elnöké.

Nagy kegyvesztettségére utalhat, hogy a kormánypárti médiában jó ideje nem jelenik meg a neve, arcát nem mutatják a fideszes kötődésű televíziókban, még akkor sem, ha olyan BKIK rendezvényekről számolnak be, amelyeken Nagy Elek is jelen van.

A bűnügyi portál forrásai szerint Nagy csillagának közeli leáldozását vetítheti előre az is, hogy a Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap (MTVA) 2019. augusztus 9-én érvénytelenítette az egy hónappal korábban, július 2. napján közzétett, „Fuvarszervezési szolgáltatás/taxiszolgáltatás” elnevezésű, két évre szóló, nettó 500 millió forint értékű tenderfelhívását, amelyet iparági szereplők véleménye szerint olyan paraméterekkel írtak ki, amelyek egyértelműen a Főtaxinak kedveztek, és új közbeszerzési eljárást hirdetett meg - az abban rögzített elvárások viszont már a 6x6 Taxi sikerét sejtetik.

Erről bővebben itt olvashat:

http://privatkopo.hu/WebArticleShow.aspx?AGM=Joghalo&AN=mutyisztantaxi&MN=Joghalo&LN=Hungarian

2020-ben lejár a Budapest Airport és a Főtaxi között 5 évvel ezelőtt létrejött szerződés, amely alapján a Nagy Elek érdekeltségébe tartozó cég a hivatalos szállítója a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőteret üzemeltető külföldi tulajdonú gazdasági társaságnak. A közelmúltban ismét felerősödtek azok a hangok, amelyek úgy vélik, hogy a Budapest Airport és a Főtaxi között 2015-ben született szerződés nem felel meg a 31/2013. (Fővárosi Önkormányzat) rendeletben foglalt előírásoknak. A hírek szerint több taxis társaság is arra készül, hogy az ügy kivizsgálását kéri az új főpolgármestertől, Karácsony Gergelytől.

Közben arról hallani, hogy Nagy Elek cégbirodalma egyre égetőbb anyagi gondokkal küzd, amelynek egyik lehetséges következménye az lehet, hogy a nagyvállalkozó előbb-utóbb kénytelen lesz értékesíteni a Főtaxit. Nem elképzelhetetlen, hogy bizonyos kormánypárti gazdasági körök Nagy pénzügyi „kivéreztetésén” munkálkodnak.

Nagy Elek előéletével ebben a cikkben foglalkoztunk:

http://privatkopo.hu/WebArticleShow.aspx?AGM=Hirmix&AN=nagyeletpalya&MN=Hirmix&LN=Hungarian

(folytatjuk)


Téma: Főtaxisok ide KLIKK!!!!

Hozzáadva: 2019.10.17 10:59

HÍRMIX
Leáldozóban a főtaxis Nagy Elek csillaga? Kormánypárti politikusok szerint frissítésre, új arcokra van szükség a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamarában
Privatkopo.hu2019.10.16. 15:37:00

2020. március végéig szól a megbízatása a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara választott tisztségviselőinek. A Privatkopo.hu értesülése szerint a háttérben már megkezdődtek a szervezkedések a jelenlegi elnök, a Főtaxi és a BÁV tulajdonosa, Nagy Elek (és támogatói) kiszorítása érdekében. Úgy tudni, kormánypárti körökben egyre erősödik az a vélemény, hogy rendet kell tenni a BKIK-ban, amelyhez fiatal, lendületes, új arcokra van szükség a kamara vezetésében.



„Nagy Elek már nem számít tényezőnek a jobboldal gazdasági szegmensében” - vélekedtek szinte egybehangzóan a bűnügyi portál által megkérdezett kormánypárti politikusok, akik szerint frissítésre van szükség az elkényelmesedett  Budapesti Kereskedelmi és Iparkamaránál, és a jövő szerintük nem a „megkopott”, „lendületét vesztett”, „korosodó” jelenlegi elnöké.

Nagy kegyvesztettségére utalhat, hogy a kormánypárti médiában jó ideje nem jelenik meg a neve, arcát nem mutatják a fideszes kötődésű televíziókban, még akkor sem, ha olyan BKIK rendezvényekről számolnak be, amelyeken Nagy Elek is jelen van.

A bűnügyi portál forrásai szerint Nagy csillagának közeli leáldozását vetítheti előre az is, hogy a Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap (MTVA) 2019. augusztus 9-én érvénytelenítette az egy hónappal korábban, július 2. napján közzétett, „Fuvarszervezési szolgáltatás/taxiszolgáltatás” elnevezésű, két évre szóló, nettó 500 millió forint értékű tenderfelhívását, amelyet iparági szereplők véleménye szerint olyan paraméterekkel írtak ki, amelyek egyértelműen a Főtaxinak kedveztek, és új közbeszerzési eljárást hirdetett meg - az abban rögzített elvárások viszont már a 6x6 Taxi sikerét sejtetik.

Erről bővebben itt olvashat:

http://privatkopo.hu/WebArticleShow.aspx?AGM=Joghalo&AN=mutyisztantaxi&MN=Joghalo&LN=Hungarian

2020-ben lejár a Budapest Airport és a Főtaxi között 5 évvel ezelőtt létrejött szerződés, amely alapján a Nagy Elek érdekeltségébe tartozó cég a hivatalos szállítója a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőteret üzemeltető külföldi tulajdonú gazdasági társaságnak. A közelmúltban ismét felerősödtek azok a hangok, amelyek úgy vélik, hogy a Budapest Airport és a Főtaxi között 2015-ben született szerződés nem felel meg a 31/2013. (Fővárosi Önkormányzat) rendeletben foglalt előírásoknak. A hírek szerint több taxis társaság is arra készül, hogy az ügy kivizsgálását kéri az új főpolgármestertől, Karácsony Gergelytől.

Közben arról hallani, hogy Nagy Elek cégbirodalma egyre égetőbb anyagi gondokkal küzd, amelynek egyik lehetséges következménye az lehet, hogy a nagyvállalkozó előbb-utóbb kénytelen lesz értékesíteni a Főtaxit. Nem elképzelhetetlen, hogy bizonyos kormánypárti gazdasági körök Nagy pénzügyi „kivéreztetésén” munkálkodnak.

Nagy Elek előéletével ebben a cikkben foglalkoztunk:

http://privatkopo.hu/WebArticleShow.aspx?AGM=Hirmix&AN=nagyeletpalya&MN=Hirmix&LN=Hungarian

(folytatjuk)