2006.09.10.
From: yall@freemail.hu [mailto:yall@freemail.hu]
Sent: Sunday, September 03, 2006 2:48 PM
To: Vélemény
Subject: reklamáció
Tisztelt Budapest Airport Minőségirányítási Osztály!
Panasszal szeretnék élni a Zóna Taxi társaság szolgáltatását illetően!
Augusztus 29-én este 10 óra után szállt le a gépünk Párizsból és legnagyobb sajnálatomra több mint 45 perc várakozás után sem volt a reptéren egy taxi sem. A helyszínen lévő taxis társaság képviselője öt percenként biztatott minket arról, hogy öt perc múlva jön valaki (persze nem jött), de sajnos ez nem vigasztalta az addigra már hosszú sorrá nőtt tömeget, akik között sajnos több külföldi volt és nem értették, hogy egy állítólag európai színvonalú reptéren miért nincs egy taxi sem. Felháborítónak és minősíthetetlenek tartom a fent nevezett taxi társaság szolgáltatását.
A sorban több ismerős is bizonyítani tudja a fent leírtakat!
Kérem panaszom minél előbbi kivizsgálását!
Várom válaszukat!
2006. szeptember 3., Budapest
Üdvözlettel:
Zádori Krisztián
From: Bogácsi Beáta On Behalf Of Vélemény
Sent: Monday, September 04, 2006 9:07 AM
To: Lévay Zsolt
Cc: Szollár Domokos
Subject: FW: reklamáció
Illetékességből továbbítom nektek az alábbi panaszt.
Üdv
Simonné Bogácsi Beáta
Budapest Airport Zrt.
Minőségirányítási szakreferens
+36 1 296 68..
+36 30 74790..
From: Lévay Zsolt
To: Samu Attila
Sent: Wednesday, September 06, 2006 8:41 AM
Subject: FW: reklamáció
Ez azt hiszem lemaradt…
Az utas reklamációnak nevezi bejelentését, ami a várakozási időre vonatkozik.
Lévay Zsolt
Kereskedelmi menedzser
Budapest Airport
Tel.: 36-1-296-66..
Fax: 36-1-296-69..
Mobil: 06-30-677-45..
zsolt.levay@bud.hu
www.bud.hu
From: Samu Attila [mailto:]
Sent: Thursday, September 07, 2006 3:28 PM
To: yall@freemail.hu
Cc: Lévay Zsolt; Dr. Vernarelli Elena
Subject: Fw: reklamáció
Tisztelt Zádori Úr!
Noha meggyőződésem, hogy nem fog egyet érteni velem, tájékoztatnom kell arról, hogy a Társaságunkhoz a 2006. év szeptember hó 6. napján érkezett bejelentése kapcsán megállapításra került, hogy az szolgáltatásunk szerződésszerű teljesítését nem érinti. Magyarul: a Budapest Airport Zrt. és a Zóna-Service Zrt. közötti szolgáltatási szerződésben nincs arra vonatkozó konkrét rendelkezés, hogy mennyi idő alatt kell elszállítani az Utast a repülőtérről.
A fentiek azonban csak az Önnel történtek jogi értelmezésére vonatkoznak, hiszen nyilvánvalóan nem kívánatos, ha az Utasok elfogadhatatlanul hosszú időt kénytelenek várakozni taxira. Sőt, az lenne az egyedül elfogadható, ha minden időpontban az Utas rendelkezésére állna szabad gépjármű. Ez azonban számos ok miatt sehol, soha nem fog megvalósulni – állítson bárki ezzel ellentétes véleményt. S bár valószínűleg a következők miatt sem lesz válaszom szimpatikus Önnek, azt is le kell szögeznem, hogy előttem nem ismert olyan repülőtér, ahonnan mindig és minden időpontban rendelkezésre áll taxi. A közelmúltból: Rómában fél órát kellett várni egyik tulajdonosunknak taxira a repülőtéren.
Tudomására kell hoznom azt is, hogy saját szervezési intézkedésekkel mindent megteszünk az esetenként ténylegesen tapasztalható, s általunk sem elfogadható utasvárakozási idő minimalizására (a bejelentésében közölt időtartamot egyébként túlzónak véljük, adataink szerint a 2006. év augusztus hó 29. napján 21 óra 50 perctől az 12 perc volt). Így a rendelkezésünkre álló gépjárműállomány már jelentősen meghaladja a szerződésben vállalt mennyiséget, és még tovább kell fejlesztenünk, mert az igények azt indokolttá teszik. Higgye el, nem számoltunk ilyen jelentős érdeklődésre, a repülőtér pedig tényleg európai színvonalú, amelyhez Társaságunk igyekszik mindenben felnőni.
Vélelmezem, a fentiek Önnek nem jelentenek megnyugtató választ, így tájékoztatom, hogy szolgáltatásunkkal kapcsolatban lehetősége van bejelentéssel élni Budapest Főváros KH Fogyasztóvédelmi Felügyelőségén (cím: 1074 Budapest, Rákóczi út 54., levélcím: 1364 Budapest, Pf. 234., telefon: 461-0488, telefax: 461-0546, e-mail: bpfogyved@felugyeloseg.datanet.hu).
Az Ön által megtapasztaltakért mindazonáltal szíves elnézését kérem.
Tisztelettel: Bekő Géza s.k. vezérigazgató (Zóna-Service Zrt.)
From: yall@freemail.hu
To: samu.a@citromail.hu
Cc: zsolt.levay@bud.hu
Sent: Friday, September 08, 2006 11:31 AM
Subject: FW: reklamáció
Tisztelt Samu Úr!
Noha meggyőződésem, hogy nem fog egyet érteni velem, az Ön válaszlevelét nem panaszkezelésnek hívják.
Igazán köszönöm, hogy 18 soron keresztül sikerült megtalálni az igazi felelőst, azaz engem, aki ártatlan ügyfélként próbálta igénybe venni a cégük által nyújtott „szolgáltatást” és véletlenül fel merte hívni a vezetés figyelmét az észlelt anomáliára.
Továbbá szintén köszönöm a levelének az utolsó fél mondatát, amire igazából kíváncsi voltam. Sok időt spórolt volna magának is, meg nekem is, ha csak ezt a fél sort küldi el, és kihagyja az első 18-at, ami sajnos arra sarkalt, hogy ne hagyjam válasz nélkül kedves sorait.
Most pedig hadd jegyezek meg pár észrevételt levelével és az egész üggyel kapcsolatban:
- Értek magyarul, felfogtam, hogy „szolgáltatásunk szerződésszerű teljesítését nem érinti” panaszom. Nem is ez volt a célom, csak jelezni szerettem volna, hogy kicsit sok volt a várakozási idő.
- Ugyanakkor sajnálattal veszem tudomásul, hogy Önök bár arra szerződtek, hogy elszállítják az utasokat, de a minőség ezen egyik apró, de meghatározó momentumára nem vállalnak felelősséget, hogy a kedves ügyfelet mennyi idő alatt szállítják el. Remélem a következő jégkorszakot nem a Ferihegyi reptéren fogom megélni.
- Tovább menve a levelén, egy dologban egyetértünk: valóban nem szimpatikus a válasza, mikor leszögezi, hogy „ … előttem nem ismert olyan repülőtér, ahonnan mindig és minden időpontban rendelkezésre áll taxi.” Pedig nem kellene messzire menni, bár tény, hogy időben visszafele utazni manapság még technikailag lehetetlen, de az Önök előtti időben mindig volt elég taxi a budapesti reptéren.
- Nagyon örülök, hogy a tulajdonosuk járt Rómában, biztos szép város, de mindamellett tízszer nagyobb forgalmat bonyolít le. Ott kezdődne a harmadik világégés, ha Önök biztosítanák ott a taxi szolgáltatást.
- Az időtartam sajnos nem túlzó. Higgye el nekem, hogy tudok várni kulturáltan 12 percet, anélkül, hogy „tollat” ragadnék és panaszt tennék. Azt is higgye el nekem, hogy ismerem az órát, tudom melyik a kis és melyik a nagy mutató és hogy egymáshoz viszonyított helyzetük mit jelent. Sőt tovább megyek, többen is a sorban tudták, hogy mennyi ideje várnak.
- Én igazán nem tudhatom, hogy Önök hány gépjárművel szerződtek, de saját taxisuk (aki végül hazavitt minket, bár úgy, hogy egy másik családhoz kellett bezsúfolódnunk) mondta, hogy akkor éjjel 3 taxi látja el szolgálatot. Tehát a kérdés továbbra sem az, hogy mennyi autójuk van, hanem hogy HOL vannak azok az autók!
De az egészben inkább az zavart, hogy kollégájuk, aki felveszi a rendelést, többször állította, hogy nyugodjunk meg, 5 perc múlva lesz taxi. Persze megértem én, hogy kínos volt neki és nem kívánt egy lincshangulat céltáblája lenni, de ha korábban közli hogy ennyit kell várni, akkor inkább hívom a bevált taxitársaságomat, aki Szilveszterkor is képes volt időben taxit küldeni!
Válasszal ne fáradjon, nem vagyok rá kíváncsi!
Tisztelettel:
Zádori Krisztián