2006.05.11.
Ismét a BMW-é lett az Év Motorja
Ismét a BMW-nek állt a zászló a nemzetközi Év Motorja választáson, a bajorok ugyanis az M5/M6 V10-esével és a már kifutófélben lévő 343 lóerős M3-mal is győzni tudtak. Sikereket könyvelhetett el még a Volkswagen és a japánok is.
A BMW ötliteres, 507 lóerős V10-ese nyerte idén az Év Motorja díjat - csakúgy, mint tavaly. Az M5 és M6 modellekben dolgozó erőforrás abszolút győzelme mellett további első helyezéseket is sikerült begyűjtenie a BMW-nek, így például a 2,5 és 3 literes lökettérfogatúak közötti dízeleknél a 272 lóerős két turbóval ellátott hathengeresük nyert, míg a 3 és 4 ezer köbcentisek között a 343 lovas, az M3-ban, illetve Z4 M-ben megtalálható soros hathengeres utasította maga mögé a konkurenseket - immáron nyolcadik ízben (!).
A nemzetközi Év Motorja választáson persze azért másnak is termettek babérok, így például - nem meglepetésre - a Volkswagen nyerte az 1 és 1,4 liter közöttiek, egyben pedig a legjobb új motorok versenyét a Touranban, illetve a Golf GT-ben megtalálható kettős feltöltésű 140, illetve 170 lóerős TSI-vel, de további sikereket könyvelhetett el a 2.0 T FSI-vel is. A 29 országból érkező összesen 61 autós újságíró választása gazdaságosság terén a Toyota Prius hajtásláncára, míg az egy liter alatti városi autók esetében a Honda IMA, az Insightban megtalálható rendszerére esett.
Az idei Év Motorja választás végre sikert hozott a Subarunak is, hiszen első ízben sikerült díjat kapnia. A japán gyártó 2,5 literes turbómotorját értékelték az újságírók, ami a Forester és az Impreza mellett a Saab 9-2X-ben is megtalálható.