2007.07.05.
Rövidesen itthon is kapható
Újabb sikergyanús modellel bővül a Volkswagen palettája, nemsokára ugyanis itthon is kapható lesz a Golf kombi változata, a Variant. Az újdonság a megszokott Golf-értékeket óriási csomagtartóval fejeli meg, mindezt 4,3 millió forinttól.
A Golf mai napig a Volkswagen húzómodellje, és a jó szereplésben azért a kombi változat, azaz a Variant is közreműködött. 1993 óta ugyanis több, mint 1,2 millió Variant talált gazdára a két eddigi generációból, ami egyáltalán nem lebecsülendő szám. Érdekes módon a kombi célcsoportjának nem a családosokat, hanem a cégeket jelölte meg a VW, idehaza is elsősorban a flottavásárlásoknál szeretnének eredményt felmutatni. Ez persze nem jelenti azt, hogy a Variant ne tudna helytállni a családi mindenes szerepében, hiszen a Golf minden jó tulajdonságával rendelkezik, ugyanakkor csomagtere jóval nagyobb. Már az ablakok alsó pereméig is 505 liter áll rendelkezésre, a tetőig pakolva viszont 745 liter, a második üléssor támláinak ledöntésével pedig 1550 literrel gazdálkodhatunk. Ez utóbbi esetben a teljesen sík raktér hossza 1,74 méter, ami nem is rossz egy 4,56 méter hosszú autótól. A csomagtér padlója 57 centiméteres magasságban van, a terhelhetőség motorváltozattól függően 607 és 629 kilogramm között változik.
Külsőleg is tartogat újdonságot a Golf Variant, habár az új részletek kizárólag a fart érintik, ahol nem volt muszáj, ott nem nyúltak a ferdehátú modell designjához. Körvonalaiban a Passat kombira igyekszik hasonlítani a Golf, az autó oldalába ményen benyúló hátsó lámpatestek azonban azonnal felismerhetővé teszik az újdonságot.
A búrák egyébként direkt nem a csomagtér ajtaján kaptak helyet, hogy így is hangsúlyozzák annak nagyságát. Magasabb felszereltségi szintek esetén a sportosság sem áll távol az autótól, a krómkeretes ablakok, a nagy átmérőjű alufelnik és a hátsó légterelő még a kombin is jól mutatnak. Érdekes extrának ígérkezik az 1,43 méter hosszú, a teljes tetőt lefedő kétrészes napfénytető, amely ki is billenthető, így nem csak fényt, hanem levegőt is be tud engedni.
A Variant motorjai a Golfból érkeznek, az alap a 80 lóerős 1,4-es benzines lesz, amit az 1,6-os 102 lovas követ. A gyár szerint azonban sokkal népszerűbbek lesznek a dízelek, közülük is elsősorban az 1,9-es TDI, ami 105 lóerőre képes, átlagfogyasztása pedig csak 5,2 liter 100 kilométerenként. A 140 lóerős és 320 Newtonméter nyomatékú 2 literes öngyulladós már a sportosabb igényeket is ki képes elégíteni.
Az értékesítés heteken belül megindul, részletes árlistát még nem közölt a VW, egyelőre annyit tudunk, hogy az 1,4-es alapváltozat 4,3 millió forinttól lesz megvásárolható.