2000 újdonság a Mercedes E-osztályon

2006.04.12.

Erősebb az M5-nél az AMG A5
A németek szerint mintegy 2000 elemében változott meg a modellfrissített E-oszály, avatatlan szem azonban jó, ha hármat-négyet meg tud ezekből találni. Mostantól viszont az E 63 AMG még a BMW M5-nél is erősebb.

Nagyságrendileg 2000 elemében változtattak az E-osztályon a német mérnökök, ezt azonban - szokásukhoz híven - ismét sikerült jól elrejteni az avatatlan szemek elöl. A ma, a New York-i Autószalon keretében bemutatkozó megújult Mercedes nagyautó nyár elejétől lesz kapható a szalonokban. Ezúttal tényleg sokáig kell nézni az autót, hogy rájöjjünk, ez egy kicsit más, mint az eddigi E-osztály. Kicsit átrajzolták a lökhárítókat és más lett a hátsó lámpa - kívülről nagyjából ennyi az érdemi változás. Apró érdekesség azonban, hogy a pakolófényeket immáron nem hagyományos izzók, hanem ledek biztosítják, persze ezért még senki nem fogja lecserélni "régi" E-osztályát a modellfrissítettre.

A beltérben is hasonló horderejű változások történtek, mint kívül, van egy új négyküllős kormánykerék és lehet pár olyan színt rendelni, melyet eddig nem lehetett. Az automata klímaberendezés ezen felül új vezérlőegységet kapott.

Biztonság terén a legnagyobb újdonság, hogy a megújult E-osztály vészfékezésnél villogó féklámpát kapott, melyre a gyári kutatások szerint gyorsabban felfigyel a mögöttünk lévő. Ez a német mérnökök szerint úgy 0,2 másodperces reakcióidő-rövidülést jelent, ami 100 km/órás tempónál már 5,5 métert jelent fékútban.

A felfrissített nagyautóhoz felárért rendelhető lesz egy Light System nevű rendszer is, ami a gyakorlatban azért lehet jó, mert ezáltal különböző útviszonyokhoz (terep, országút, köd...) lehet állítani a világítást, a rendszer pedig megpróbálja a lehető legpraktikusabban beállítani az autó által kibocsájtott fényeket. Az E-osztály motorválasztéka is rendesen megújul, hiszen 10-ből 8 erőforráson változtattak valamit. A legjelentősebb módosításon az E500 esett át, ebben ugyanis mostantól egy 5,5 literes 388 lóerős V8-as lesz, ugyanaz, ami az S-osztályban is megtalálható. Az emberes motorral az E-osztály is igen jól szalad: 0-100 km/órára mindössze 5,3 másodperc alatt gyorsul fel, ami 7 tizedes javulás az elődhöz képest.

Az erősödésből azonban az AMG kivitel sem marad ki, a megújult modell ugyanis nem kevesebb, mint 514 lőerős lesz, ami azt jelenti, hogy papíron 7 lóerővel többet tud, mint az BMW M5. A 630 Newtonméter nyomatékú modell limuzin mellett kombi karosszériával is elérhető. Apró változások persze vannak még: az élvezetesebb vezethetőség kedvéért a kormányzást 10 százalékkal közvetlenebbre vették, a futóművet némileg áthangolták, a hatsebességes automatának pedig állítólag még jobb lett a reakcióideje. Mostantól ráadásul minden E-osztálynál széria a keréknyomás-ellenőrző rendszer

 



  •