2006.03.22.
A Volkswagen elnöke egy, a napokban tett nyilatkozata szerint a következő öt évben 20 új modellt vezetnek be, ebből 10 olyan szegmensben versenyez majd, ahol a márka jelenleg nem képviselteti magát. Ezek közül a legérdekesebb vitathatatlanul a középmotoros roadster, amit azonban nem a Concept R tanulmány alapján kell elképzelnünk.
Wolfgang Bernhard ugyanis leállította a típus fejlesztését, időközben ugyanis kiderült, hogy az autó nagyjából annyiba kerülne, mint egy Porsche Boxster, így pedig nem lenne eladható. Az ehelyett bemutatandó modell így kevésbé komplex és olcsóbban legyártható lesz majd. A roadster a hivatalos értesülések szerint az ötéves terv második felében kerül majd piacra.
Akad azonban még egy komoly probléma a roadsterrel, mégpedig az, hogy a Volkswagennek nincs középmotoros elrendezéshez használható padlólemeze, a hírek szerint a németek így a Magna Steyr-rel tárgyalnak egy esetleges együttműködésről, utóbbi cég szóvivője azonban nem erősítette meg ezt az értesülést.
A márka ötéves tervében szerepel még egy négyajtós kupé, ami a pletykák szerint a Schirocco utódja lenne, jelenleg viszont még csak C1 kódnéven emlegetik. Ez a modell 2008-ban debütálhat a nagyközönség előtt.