Lépcsős hátú Astra Közép-és Kelet-Európa piacaira

2006.10.21.

Rüsselsheim -Gyártás a lengyelországi Gliwicében; értékesítés 2007. őszétől
Bővül a bestseller Astra-család: a négyajtós Astra limuzinnal az ötödik karosszéria-változat jelenik meg az ötajtós, a kombi, a háromajtós GTC és a TwinTop kupé-kabrió után. Az elegáns lépcsőshátú kocsi világpremierje az Isztambuli Autószalonon lesz (2006. november 3-12.). „Ez a kiállítás az egyik legnagyobb a régióban, ugyanakkor Törökország a klasszikus kompakt limuzinok legnagyobb felvevőpiaca “, mondta Alain Visser, az Opel európai marketing-igazgatója.

Az egyelőre csupán a közép- és kelet-európai országoknak szánt lépcsőshátú Astra a lengyelországi Gliwicében készül. A kétféle benzin- és kétféle dízelmotorral (90-140 LE) induló új modell értékesítése 2007. őszén kezdődik.

A lépcsőshátú karosszéria különösen ezeken a feljövő piacokon nagyon keresett. A török kompaktautó-vásárlók 67 százaléka dönt ilyen mellett; Oroszországban 65 százalék az arány, Lengyelországban és Délkelet-Európában 15 százalék részesíti előnyben a különválasztott csomagtartót. Összehasonlításul: Nyugat-Európában ötszázalékos, tehát eléggé jelentéktelen a lépcsőshátú karosszéria részaránya a kompakt autók között.

Astra lépcsőshátu


Az új négyajtós limuzin a sikeres Astra-sorozat – tavasszal elkészült az egymilliomodik darab – génjeit viszi tovább. 2006. első féléve során Közép- és Kelet-Európában jó húszszázaléknyit ugrott meg az Astra értékesítése az előző év azonos időszakához viszonyítva, így elérte a hatvanezret, amelyből Törökország tízezerrel vette ki a részét. Most az új modelltől vár további fellendülést az Opel.

Astra limuzin


Az újdonság (hosszúság/szélesség/magasság: 4.618/ 1.754/1.458 milliméter) az Astrákra jellemző kiegyensúlyozott arányokkal és dinamikus vonalakkal tündököl, amelyekhez a típus további előnyei, az élénk menetdinamika és a nagy biztonsági tartalékok járulnak. A hátsó ülés bőséges helykínálata és a csomagtartó tágassága (500 liter) érdekében a kombi hosszú tengelytávját (2703 mm) kapta az új modell. Természetesen nem hiányoznak belőle az olyan innovációk, mint az adaptív bi-xenon fényszóró, a Dombsegéd, vagy a „Qickheat“ kiegészítő elektromos fűtés.

Az új Astra szedánnal hagyományt folytat az Opel: már az első Astra-nemzedékben is szerepelt négyajtós, nagy csomagtartós lépcsőshátú változat.

Opel Magyarország