2006.02.28.
Nem ez a legfontosabb!
Örülök, hogy olvashattam a véleményedet, de már sokszor elmondtam neked az álláspontomat, de most leírom, hogy mindenki átgondolja a Te történetedet. Én is megpróbálom pontokba szedni a válaszokat.
• Előzmények
• Szerződések
• Kályha-droszt
• Tarifa-tagdíj
• Magas szintű szolgáltatás
• Mit szeretnénk mi!
Emlékszünk a békeidőkre, amikor az utasok lógtak a drosztokon és mi boldogan dolgoztunk. De 1982-től gyökeresen romlani kezdett a helyzetünk, mind az anyagi, mind a megítélése a taxisnak. Ma már tudjuk milyen hibákat követtünk el, amikor hagytuk megalakulni a Kft.-ket. Pont a Te a céged, ahol Én is dolgoztam becsülettel, de a véleményemnek mindig hangot adva kerültem abba a helyzetbe, hogy elmenjek tőletek. Bár, amikor Te odakerültél sok mindent ígértél, ezekre jók a fenti pontok is, de se az EB-t nem tudtad legitimmé tenni, valamint a szerződés, amit a Cég kötött velünk az nem európai, azt hiszem ezzel mindent elmondtam. Nem is volt más választásunk, hogy ránk nézve korrekt szerződés jöjjön létre –ez az erőpolitika. Sok ilyen szerződés van Budapesten, amit ha megvizsgálnának, sok cég meglepődne. A droszt -kályha kombináció félelmetes, csak apró különbség van, az egyiket szabadon választhatod. Bár a droszt rendelet nem jött be, csak a fizetési része, de a cégek jól összebeszélve sorra csinálják a drosztokat. Ennek a jeleit már fel lehet ismerni, és sajnos itt nem nagyon válogathatunk, kényszeríthetsz a fuvarvállalásra, ha oda beállok. A kályha ettől egy fokkal jobb, bár nem hatékony de én döntöm el, hogy milyen fuvart vállalok. Igaz Te a cégnél azokat az embereket, akik kályháznak és üldözték a kollegákat, Te mint vezető ezekkel szemben nem léptél fel. Ugye még mindig van kályhás etikásod, aki a 23 kerületből csak kettőt ismer. Tarifa- tagdíj, az arányok rémisztőek. A tagdíjat évről évre az infláció mértékével növeltétek hivatkozva a vonzatköltségekre. Ellenben a tarifa nem fedezi a valós költségeinket. Bár ti engedtétek duzzasztani a létszámot, hogy minél több bevételetek legyen és az árat alacsonyan tudjátok tartani. Amikor volt erre kísérlet, hogy bizonyítható legyen az árkartell ti megkértétek az etikás urakat, hogy ők szabják meg a mindenkori tarifát, bár ők elmentek, nevüket adták ehhez a történethez, amihez semmi közük és azóta is etikások betonbiztosan. Visszatérve a magas szintű szolgáltatásokra nálatok az autókat szubjektív besorolás alapján döntik el hozzá nem értők, hogy ki milyen kategóriába tartozik. A Lacettik és a pizsamák nálatok ez a jövő. Ezt nem nevezném magas szintű szolgáltatásnak, bár igaz ezek az emberek örülnek, hogy a tagdíjat meg tudják keresni.
Csak az olvasóknak egy történet, hogy tudják miről beszélek. A Gúnynevem Sittes, azért kaptam, mert mindig nyíltan és őszintén elmondtam a véleményemet, és a nevemet adtam hozzá. Ezért a Te „katonáid” üldöztek és többször több hónapra szájzárat kaptam. Jogilag törvénysértő, de Te ezt hagytad. Elmentem a BKKI-hoz panaszra, ahol azt a meglepő választ kaptam a Sipeki úrtól, hogy bár szomorú, hogy ilyen etikai bizottság is működik, de Ő nem tehet ellene semmit, bár nem tudom, hogy ezek a dolgok hogyan férnek meg egymás mellett cégvezetés és érdekképviselet. Végül eljöttem, mert ilyen körülmények között nálatok nem lehet munkát végezni. A hatékonyság és a központ munkája és az utasok korrekt kiszolgálása ez is hibázik, bár amit erről a gondolatról írtál az szép, de hogy működött ez eddig: addig amíg kéz alatt megy ki Párizs és méz miről beszélünk. Itt van még egy-két kicsi probléma: az utasokkal történő beszélgetéseket rögzítitek, de erről nem tájékoztatod az utast, továbbá kifaggatjátok mikor, merre hova szeretne utazni és egy Párizs fényében nem véletlen. Bár tudom, most lázasan kezdetek gondolkodni, hogyan magyarázzátok meg Párizst, de az a kollegának 30.000 Ft-be került, hogy Ő ment. Nekem akkor jobban tetszik az a dolog, amikor személytelen, de egyenlő esélyekkel indulunk például a GPS rendszer. Én kipróbáltam, de ti a cégekkel együtt mindenkit üldöztetek, aki ebbe belemert vágni. Végszó: Mi taxisok egyet szeretnénk, rentábilis árakat, minőséget, fegyelmet és rendet. A privát véleményem, addig amíg 6000 taxisból csak a fele fizeti a járulékokat és a közterheket a másik fele Bt-ből Bt-be bujkálva dolgozik köztünk és Ti hagyjátok, mert nektek az nagyon jó kis bevétel. Tudnám tovább fokozni a történetet például kaució?, késéspénzek?, minden miért? és hova?, bár ha Te hagynád, hogy az utas a minőséget válassza és a magasabb szintű szolgáltatást, magától megtisztulna ez a szakma, mert pont a felére nem lenne szükség. Tudom a válaszodat, akiknek ezek a feltételek nem tetszenek, nem kell, hogy itt dolgozzanak.
Én arra kérek mindenkit, aki ezt a helyzetet szeretné korrekt módon megváltoztatni lépjen be a Kamarába és menjünk el 500-an szavazni és látható időn belül megváltozik a szakma. Én elmegyek szavazni és választani.
Utóirat: azért mondom el mindig a véleményemet, hogy ezáltal javítsunk az amúgy is rossz helyzetünkön.
Köszönöm
Sittes
Előzmény: A sorelső rendszerről