Megkérdeztük Sipeki Józsefet, a "KONZORCIUM" vezetőjét

2006.06.22.

Hogy képzelik el az együttműködést ezek között a cégek között?
6x6 Taxi Kft; Buda Kft; Budapest Taxi Kft; City Taxi Szöv; Főtaxi Zrt; Taxi 2000 Kft; Taxi 4 Kft.
Mint tudjuk, ezek a budapesti taxitársaságok egy konzorciumot hoztak létre, és közösen adtak be pályázatot a reptéri taxitenderre. Kíváncsiak voltunk a részletekre.

tomajer: Te vagy ennek a konzorciumnak a képviselője. Szeretném, ha elmondanád nekünk, hogy miként képzelitek az együttműködést ezek között a cégek között.

Sipeki J: Ez aránylag elég pontosan körül van határolva, itt ugye egy projekt társaságot kell létrehozni, mert ez benne volt a pályázati kiírásban, ami egy KFT.-t jelent. A különböző taxitársaságok taglétszámai alapján fog összeállni egy KFT, aminek a szervezeti felépítése majd akkor lesz meghatározva.

tomajer: Jó ez volt a hivatalos. A gyakorlatban hogy fog ez kinézni?

Sipeki J: Ugyanígy.

tomajer: De én, mint taxis, milyen eséllyel pályázhatok arra, hogy ebbe a KFT által képviselt flottába, amiről nem tudom hogy-hogy fog kinézni, bekerüljek?

Sipeki J: Tehát az a kérdés, hogy ki dolgozhat a repülőtérről?

tomajer: Konkretizálva igen.

Sipeki J: Az igazság az, hogy először is feltételezzük azt, hogy megnyeri ez a konzorcium a pályázatot, ami koránt sem biztos.

tomajer: Persze, ez az alap.

Sipeki J: Így van! Azt ugye gondolom tudod, hogy három pályázat érkezett be

tomajer: Így igaz. Gyakorlatilag a két repteres cég és a konzorcium.

Sipeki J: Így van, és amennyiben megnyeri a konzorcium a pályázatot, akkor ez úgy néz ki, hogy egy olyan 150 és 180 autó körül kell indulni első körben.
Na most itt arról szól a dolog, hogy először is minden egyes taxitársaság megfogja pályáztatni ezeket a helyeket. Természetesen ez majd akkor történik meg, amikor már kristálytisztán látjuk, hogy mik a feltételek. Nyilván csak akkor van értelme pályázni, hogy ha azokat az árakat amit mi beadtunk reptéri transzfer árnak, azokat valahogy ki lehet termelni. Ki kell termelni a repülőtér pénzét is. Ebből nyilvánvalóan összeadódnak különböző költségek, ezeket a költségeket bizony az össztagdíjakból kell fedezni.

tomajer: Tehát az elképzelés az, hogy vállalkozó taxisok jelentkezhetnek, és valamilyen feltételek alapján bekerülhetnek?

Sipeki J: Abszolút igen.
Azért nem szívesen beszélek még erről, mert nincsenek meg a konkrét feltételek.

tomajer: Milyen árral pályáztunk? Az nyilvános?

Sipeki J: Az nem nyilvános, mert sajnos van titoktartás, de nem rosszal.

tomajer: Értem.
Reméljük, hogy ezek az árak magasabbak, mint a mostani transzfer árak.

Visszatérnék arra, hogy ki hogyan kerülhet be ebbe az „elitcsapatba”, tehát ki lesz osztva, hogy melyik cégnek hány autója lehet ebbe a 180-ban?

Sipeki J: Elméletileg igen, de igazából ugye itt amikor meghirdetődik ez a dolog akkor akik jelentkezni akarnak azoknak elmondjuk, hogy mik lesznek a feltételek. A titoktartás onnantól kezdve azokat is kötni fogja akiknek elmondjuk ezeket a dolgokat.
Aztán mindenki eldönti, hogy ilyen feltételekkel hajlandó-e dolgozni.

tomajer: Értem.
Mert nekem ilyen droszt híradós jelleggel már olyan információim vannak, hogy teljesen úgy képzelitek, hogy alkalmazottakkal, vezényelhető emberállománnyal, és saját autókkal áll fel az új csapat.


Sipeki J: Erre csak azt tudom mondani, hogy aki ezeket a droszt híradókat adja, azt cseréld le.

tomajer: Jó, de hát tudod, nem cserélhetem le a drosztot!
Tehát, ez rémhír!
Vállalkozók lesznek, saját autóval, természetesen ugye drágább tagdíjért.
Lesz ennek egy saját logója? Tehát ez egy teljesen önálló, különálló taxitársaságként fog működni?

Sipeki J: Abszolút!

tomajer: Taxitársaság, a taxitársaságok fölött?

Sipeki J: Nem!
Taxitársaság, a taxitársaságok álltal létrehozva.

tomajer: Látsz te ebben jövőt?

Sipeki J: Mire gondolsz?

tomajer: Ezek az emberek szerinted tudnak együtt dolgozni ?

Sipeki J: Nem nekik kell együttdolgozni!

tomajer: Ez igaz.
Tehát, akkor, akik „pályázni” szeretnének arra, hogy ebbe a csapatba bekerüljenek, azok mindegyik a saját cégénél jelezheti a belépési szándékát, vagy, majd ha megalakul az új „CÉG” ott kell jelentkeznie felvételre és ki kell lépnie a sajátjától?

Sipeki J: A sajátjából nyilván ki kell majd lépnie, mert onnantól, az új taxitársaságnak lesz a tagja. Hogy ez a gyakorlatban, hogy lesz, azt ne kérdezd meg, mert még csak most fogjuk  kidolgozni.
De nyilvánvalóan, amikor a részletek kialakulnak, akkor a Taxisok Világában, és természetesen a hallotaxin, közre fogunk adni egy pályázati felhívást.

tomajer: Pályázati felhívás?
Pályázniuk kell?

Sipeki J: Nem kell pályázatot írni. Különböző feltételeket kell vállalni.
Azt tudjuk ugye, hogy egy év alatt el kell jutni odáig, hogy három autótípus lehet, és a három autótípuson belül egy szín. Az első évben ilyen kötelezettség még nincs. Tehát, magyarul, négy évnél fiatalabb autóval, az első évet mindenki végigdolgozhatja, szinte mindegy, hogy milyen típusú autója van. Azt viszont vállalnia kell, hogy egy év múlva olyan autóra cseréli az autóját, ami megfelel az elvárásoknak.

tomajer: Lesz a cégeknek valami kvótája?
Tehát, lesz valami előnye annak a kollegának, aki a konzorciumot alkotó valamelyik cégtől jelentkezik?


Sipeki J: Abszolút!
Amelyik kollega taxitársaságnál dolgozik, és eltökélt szándéka, hogy a repülőtérről akar dolgozni, vállalva azokat a feltételeket, kritériumokat,  amik előírásra kerülnek, természetesen előnybe fogjuk részesíteni.

tomajer: Köszönöm, én körülbelül ennyit akartam.
Leginkább ugye a droszthíradós részre voltam kíváncsi.
Tehát mégegyszer:
Az leszögezhetjük, biztos, ezer százalék hogy rémhír: alkalmazottakkal akartok dolgoztatni!

Sipeki J: Azt én nem tudom megmondani, hogy egy év múlva, két év múlva, három év múlva mi lesz. Ezt ne várd tőlem. Most egészen biztos, hogy nincs semmiféle ilyen elhatározás.

tomajer: Tehát nincs tervben, hogy vásároltok egy flottát?
Mert ilyen rémhírek terjengtek abban a pillanatban, ahogy kiderült, hogy közösen vágtok bele, hiszen itt már bőven van tőkeerő.

Sipeki J: Jézusom…
Nem! Nincs ilyen szándék.

Jó! Akkor megnyugtatjuk őket.

Sipeki J: Megköszönném.