Miért nem pályázott a Rádiótaxi

2006.06.23.

Már nem számolnak a Rádiótaxival
Hallotaxi: A lapunkon és az utcán a kollégák között is felmerült a kérdés, a Rádiótaxi miért nincs benne a reptéri fuvarozásra ajánlatot benyújtó, budapesti nagy taxitársaságok által létrehozott konzorciumban?

Horváth Pál: Mindenek előtt szeretném elmondani, hogy az első és az alap ötlet tőlem származott. Javasoltam a társaságok vezetőinek álljunk össze, és együtt nyújtsunk be pályázatot. Javaslatomat a taxitársaságok vezetői elvetették, és kijelentették mindenki egyénileg a saját hátterével fog indulni a pályázaton. Többször felvetettem ezt az ötletet, azzal a kiegészítéssel, hogy minden társaság a taglétszáma alapján szerezzen részesedést a konzorciumban. Az ötletemet elvetették, volt, aki hülyeségnek titulálta, volt, aki azt válaszolta a kommunizmusnak vége és minden gazdasági társaság mérettesse meg magát, mert az a verseny.

Ettől a ponttól a Rádiótaxi partnert keresett ehhez a projekthez, hiszen azt egy percig sem gondoltuk, hogy bárki is egyedül sikerrel pályázhat erre a feladatra. Így találtuk meg Csiki-Bege Lajos urat, a Csiki-Bege Autóház tulajdonosát, ő több autótípus sikeres forgalmazója, aki szívesen beszállt ebbe a projektbe. Nagy munkával elkészítettük a közös pályázati anyagot, amely tartalmazta mind a szakmai, mind a pénzügyi garanciákat. 150 db Fiat Doblo rendszerbe állítása is szerepelt a pályázati anyagunkban Ezek a járművek hét személyesek, egy bizonyos részük pedig kerekes széket használó utasok szállítására is alkalmas. Ezeknek a járműveknek a finanszírozására, mind bértaxi, mind hagyományos lízing, mind részletvásárlás tekintetében remek konstrukciókat dolgozott ki partnerünk.

Múlt héten tartottuk a Rádiótaxi és a Csiki-Bege Autóház konzorciumi tárgyalásának záró megbeszélését, ahol partnerünk jogtanácsosai és ügyvédei azt a javaslatot tették, hogy a Csiki-Bege Autóház ne vegyen részt a pályázaton. A Budapest Airport (BA) 60 pontos feltétel rendszerében, legalább 5 olyan pont van, amely olyan pénzügyi jogokkal ruházza fel a BA-t, amelyeknek a felvállalását a jogászok nem javasolták Csiki-Bege Lajosnak, sem a Rádiótaxinak. Nevezetesen, a garanciális összeget a BA számlájára kell elhelyezni, ezután majd a BA eldönti, leemel e belőle, vagy sem, a befizetéssel az összeg felett minden rendelkezési jogunkat elvesztettük volna, a kamatok is a BA-t illették volna. Partnerünk a vázolt okok miatt visszalépett a szerződéstől. Egyedül nem pályáztam volna semmiképpen, múlt héten pénteken ott álltam szerződő partner nélkül. A hétfői pályázat benyújtási határidőig nem állt módomban másik partnert találni, ezért nem pályáztunk.

Bevallom őszintén, nem tudtam, nem hallottam róla, hogy közben a háttérben a taxitársaságok mégis összebútoroznak, - mondjuk úgy, az én ötletem nyomán-, pedig az első pillanattól ezt javasoltam. Annak az eldöntését, hogy ezt megvezetésnek nevezzük, vagy sem, az olvasókra bízom. Mindemellett, a Rádiótaxi kollektíváját alkalmasnak tartom egy ilyen feladat ellátására, azóta is több megkeresésünk volt az új rendszerbe való integrálódásra. Mi, a továbbiakban is tesszük a dolgunkat a városban, eddig sem voltunk élharcosai a repülőtér megszerzésének. A kialakított és jelenleg is alkalmazott transzferáraink hatására a reptéri fuvarjaink száma megháromszorozódott. Legfőbb célunk, hogy a jelenlegi magán és céges felhasználóink a repülőtérre oda-vissza a mi szolgáltatásunkat vegyék igénybe. Úgy gondolom egyetlen Rádiótaxist sem fog kár érni amiatt, hogy minket ebbe a konzorciumba nem vettek be. A továbbiakban is változatlanul a budapesti közönségünk mind jobb kiszolgálására törekszünk.

Hallotaxi: Olyan híreket is hallotunk, hogy kevesen vagytok. Mennyi a jelenlegi létszám a Rádiótaxinál?

Horváth Pál: A híresztelésekkel ellentétben nem 200-an vagyunk, egészen pontos adatot tudok mondani 386 fizető tagunk van, plusz az etikai bizottság és a diszpécserek, 400-an vagyunk. Akik itt vannak, becsületesen teszik a dolgukat. Az elmúlt hetekben egy belépési hullám is elindult nálunk, a múlt héten öten léptek sorainkba és a héten is három új belépőnk volt. Megelőzendő a további kérdést, az utcán dolgozó kollégáim csak megerősíthetnek benne, a Rádiótaxinál van munka. A rádiótaxinál nincs csőd, sem csőd közeli helyzet.




Hallotaxi: Mennyi esélyt látsz arra, hogy a nagyobb budapesti fuvarszervezőket tömörítő konzorcium nyerjen, a jelenleg is a reptérről fuvarozók által létrehozott konzorciumokkal szemben?

Horváth Pál: Nem kívánok ezzel foglalkozni, sem reflektálni. Nem szeretném, ha azt gondolná bárki, hogy savanyú a szőlő. Azt gondolom a legtisztességesebb az lenne, ha a városon belül közmegelégedésre, havonta egy millió utast szállító taxitársaságok kerülnének helyzetbe a repülőtéren is.
Én annakidején azt a javaslatot is tettem, hogy a droszt kht-nak adják át ezt a lehetőséget, és ők, egy fényképes igazolvány kibocsátásával, és a taxitásraságoknál BA kiírásának megfelelő gépkocsival rendelkező vállalkozók kaphassák meg, ezt a lehetőséget. Ezt akkor elvetették, most szinte ugyanezt csinálják, csak most ők álltak össze kilencen. Én úgy érzem, ha ki is maradtunk, lemaradni semmiről sem maradtunk le.

Hallotaxi: Van olyan elképzelésed, hogy ha kialakul egy ár, akkor te válaszlépésként egy alacsonyabb transzferárat állapítasz meg és megpróbálsz szembeszállni velük.

Horváth Pál: Nem szembeszállásról szól a történet. Nekünk van egy hivatalos transzferárunk és ezen a jelenlegi tarifális helyzetben nem tudunk változtatni, nem változtatunk. Mi ezzel fogunk dolgozni, hiszen ez azért az alatt a tarifa alatt van. Én úgy gondolom, hogy ettől a 150 kocsis új cégtől, nem függhet egyik taxitársaság reptéri transzferára sem.

Hallotaxi: Jelenleg elképzelésünk sincs, hogy azok a taxitársaságok, akik benne vannak konzorciumban, mit fognak lépni, tehát a városból kifelé irányuló fuvarokkal mi lesz? Logikus, hogy ezt 150 gépkocsi nem fogja tudni teljesíteni, tehát továbbra is a budapesti taxistársaságok összessége fogja kiszolgálni. Ők lehet, hogy ugyanazon a transzferáron fognak dolgozni, mint amivel kintről befelé jönnek, mert ez lenne a logikus és tisztességes. Elkezdődik-e egy árharc, amivel pillanatnyilag te lennél szemben az összes többi fuvarszervezővel, esetleg te is azt fogod mondani, hogy akkor legyen ez a transzferár, vagy te ezzel szembehelyezkedsz?

Horváth Pál: Még egyszer elmondom, hogy amikor ezt a céges konzorciumot megbeszélték elvártam volna, hogy minket is megkérdezzenek. Most azt hallom vissza, hogy mi olyan kevesen vagyunk, hogy nem érdemes velünk foglalkozni. Sajnos ezek a fals híresztelések most érték el a céljukat, de én bárkinek bármikor bebizonyítom, hogy nem 200-an, hanem 400-an vagyunk. Az a baj ezzel az egésszel, hogy amikor mi elmondtuk, hogy legyen ez a 9 fuvarszervező konzorciuma, akkor elvetették ezt az ötletet, majd háttéralkuban ezt megkötötték. Nem hibáztatok senkit sem, mert ekkor mi elkezdtük a magunk módján szervezni és ahogy eddig sem, most sem hallgattam a háttérpusmogásokra. Ezért mi nem is szereztünk tudomást arról, hogy ők ezt így tették meg. Ennek az lehetett az oka, mert az újságban azt olvasták, hogy mi a Csiki-Begével indulunk. Kiszorított helyzetbe kerültem, hogy ez az én hibám vagy sem, ezzel sem érdemes már foglalkozni, hiszen ez már egy kialakult helyzet és engem semmi sem kötelez arra, hogy egy újcégnek az árai bármilyen formában befolyásoló tényező legyen a Rádiótaxira nézve.


Hallotaxi: Köszönjük a tájékoztatást.

 

 

 

tomajer@hallotaxi.hu