2007.05.05.
Kovács (indián) Zoltán válasza Dudás Zoltánnak
Elnézést kérek, hogy csak most jutott időm válaszolni a válaszodra. Először is szeretném megköszönni Neked, hogy Te legalább válaszra méltattad az én kis dolgozatomat. A többi kollégád sajnos nem kívánt „lealacsonyodni” hozzám, hozzánk! Még egyszer köszönöm!
-Vonalban tartás.
Nagyon sok megrendelő igenis pontosan szeretné tudni, mikor is érkezik az autó a megrendelt helyre. Ezt én Veled ellentétben gyakorlatból tudom. Dolgoztam olyan rendszerben, ahol ezt az utassal meg lehetett beszélni, és igen is, jó volt az utasoknak is. Ha, nem várja meg a telefonálás végét, az még nem azt jelenti, hogy elveszett az utas! Legfeljebb egy másik taxival utazik el. A taxisok nem vesztenék el a fuvart, csak nem a jóskapista, hanem a pistajóska lesz az a szerencsés, aki elviszi. Te szerinted az a gond, hogy az utas az nem fizethet ki akár 2-300ft-ot a plusz várakozásért, de bezzeg a taxis, az várakozhat akár egy 20000ft-os buszsávban is. Nem azt írtam, hogy ennyi meg annyi idővel küldjétek le a megrendelőt, hanem azt, hogy annyi időt mondjatok neki, amennyit a taxis ígért. Ha mindkettő pontosan érkezik, senkinek sem kerül semennyi plusz költségbe. Aki pedig késik, az fizessen! Mi is fizetünk, ha késünk! Ugye!?
-Elvtelen kedvezmények.
Kicsit utána nézhetnél szakmai dolgoknak, az egyféle „csekk”, nem újdonság. Fejletlen skandináv országokban létezik, és akár trafikban is megvásárolható.
Utcai tarifa:- annak az utasnak jár, akiért nem teszek egyetlen métert sem, hanem Ő keres meg engem.
Telefonos tarifa:- annak az utasnak jár, aki kényelmesen, fotelből – vagy bárhonnan – rendeli a taxit, és a taxisnak plusz költségei keletkeznek addig, míg az utas bekerül a bal elsőre. Ugyan ez vonatkozik a többi kedvezményes tarifára.
Megint csak szét kellene nézni a világban, ahol egyáltalán van telefonos tarifa, az mindig drágább is, hiszen pluszszolgáltatást kap a kedves.
Ez a világon mindenütt így van, ahol piacgazdaság működik!
-Tarifa rendszer.
A pár sarkos fuvarok, egyáltalán nem tűnnének el, hiszen ezeket pont azok veszik igénybe, akiket legkevésbé sem a fuvar ára érdekel. Megint csak arra tudsz gondolni, hogy le kell cserélni az órákat! Nem kell! Ez az egyetlen olyan javaslatom, amihez módosítani kellene a jogszabályon. Senki sem mondott olyat, hogy hetente állítsunk órát, elég lenne, fél, vagy egy éves átlagot venni.
-Ki utazik taxival.
Hidd el, az utasok 90%-a ebbe a két kategóriába tartozik. Ahogy írtam, a harmadik típus, - ezt tudtad csak kibővíteni – csak a maradék 10%. Ezt is tapasztalatból tudom, Veled ellentétben! Arról pedig, hogy a torta mekkora,- hangfelvétel bizonyítja, amint azt mondod, „Ha kis mértékben is, de a torta nőt az utóbbi időben.”
A „LUXUS” szó, tényleg ezt jelenti, és tényleg sok utason látom, nem tehetné meg, azt hogy taxizzon, mégis beül. Egyszerűen lusta, vagy csak kényelmes. Végtére is teljesen mindegy. Tényleg a tömegközlekedés részei vagyunk, ez nem azt jelenti, hogy BKV jegyért kell dolgoznunk.
-Kategorizálás.
Nem utólag kell kizárni bármelyik autót is, hanem eleve meghatározni az autók méreteit és a fajtáit az adott társaságnál, majd ez után megszüntetni a kategorizálást!
-Árverseny.
A világ sok, nálunk, fejlettebb demokráciájában is, a taxi mentes e verseny alól, mert nem helyhez kötött vállalkozás.
A fuvarszervezési díjakról, nem írtam egyetlen szót sem! Pedig ez is megérne egy külön misét! Majd talán legközelebb. Direkt kerültem az olyan lehetőségeket, amik a Ti pénztárcátokat érinthetné!
-Létszám.
Igen! Sokan vagyunk, még akkor is, ha ezt nehéz kimondani! Nem olyan nagy baj az, ha valaki nem kap azonnal, két perces autót. A boltban is van úgy, hogy sorba kell állni a pénztárnál.
A droidokra pedig, azt írtam, hogy a továbbiakban nem kell felvenni ilyeneket, és nem azt, hogy azonnali hatállyal szüntessétek meg!
-Emelt díjas telefonszámok.
Azon szolgáltatók alkalmazzák, akiknek olcsóbb a havi telefonszámla kifizetése, mint egy sereg alkalmazott eltartása. Ilyenek a gáz, és az áramszolgáltatók. Az utas, pedig a fuvardíjat fizeti ki, nem pedig a Ti szolgáltatásotokat. Azt a taxis fizeti! Remélem, ezzel nem mondtam ujjat Neked?!
Ne is haragudj, de ez a válaszod olyan cinikus, hogy válaszra sem érdemes! Sajnos ez tükrözi legjobban a hozzánk állásotokat! Ez vastagon minősít is Benneteket! Soha nem írtam olyat, hogy nincs szükség a munkátokra, éppen ellenkezőleg, több írásomban is azt írtam, hogy az irodákra szükség van!
Én még emlékszem azokra az időkre, amikor az utasok tolongtak a drosztokon. Szép volt, jó volt. És akkor is voltak taxiscégek! Úgy gondolom, velünk, régi taxisokkal, pont az a legnagyobb baj, hogy még emlékszünk a legkülönbféle eseményekre a taxizással, és a vezetőkkel kapcsolatban, és nem nagyon lehet minket megvezetni.
Nagyon megható, amint ennyit aggódtok értünk taxisokért, de felnőtt emberek vagyunk, és aggódik értünk eleget a családunk, Ti inkább dolgozzatok értünk! És bármilyen furcsán is hangzik, lehet, mi is értünk valamelyest ehhez a szakmához! Mi ezt naponta gyakoroljuk, míg Ti átlagban 15 éve nem ültetek a bal elsőn úgy taxisként, hogy ebből keljen megélnetek. Én valami olyasmiről beszélek, amit veletek ellentétben naponta gyakorlok, Ti, pedig maximum az emlékeitekből tudtok meríteni. A taxizást, és a saját magunkért való aggódást bízzátok ránk, mi Rátok bízzuk a fuvarszervezést!
Igyekeztem a Válaszod szerint sorba venni a pontokat, kéretik ezen a síkon olvasni soraimat.
Tisztelettel: Kovács Zoltán