Témakörök > Hírek fórumai > A Főváros és a többiek... tárgyalásainak eredménye. (Fővárosi taxirendelet) A hozzászóláshoz be kell jelentkezned | |
---|---|
Apuka | 2013.08.06. 22:43:29 / # 94441 |
hoppá.. ez lemaradt a felsorolásból!
Előzmény: #94438 Apuka 2013.08.06. 22:32:34 |
|
Apuka | 2013.08.06. 22:35:02 / # 94356 |
2000
|
|
Apuka | 2013.08.06. 22:32:34 / # 94438 |
egyes Fővárosi tarifatáblák:
Főtaxi
Taxi4
6x6
Mobil
2000
|
|
Apuka | 2013.08.06. 20:31:44 / # 94440 |
mindketten egy nap alatt születtünk.
Már kezdem hiányolni a pincsizést!
:)
Előzmény: #94439 hiénakutya 2013.08.06. 20:27:21 |
|
hiénakutya | 2013.08.06. 20:27:21 / # 94439 |
Ezek földik lehetnek?
|
|
hiénakutya | 2013.08.06. 19:29:03 / # 94427 |
Nem kell semmi, csak a következő drosztengedélyhez.
De, ha már sárga az autó, akkor mégis kell.
Rendőr.
nyolcvanhárom
|
|
Apuka | 2013.08.06. 19:15:13 / # 94411 |
miért is lepődök meg azon, hogy még a kákán is csomót kerestek?
|
|
tomajer | 2013.08.06. 19:06:10 / # 94431 |
De milyen már?
Aki nyert egy ajándék sárgítást, az most kapja össze magát, mert őt már szeptembertől ellenőrzik?!? :.)))
|
|
tomajer | 2013.08.06. 19:04:29 / # 94423 |
Nem vót benn Endre titkárnője:-)
|
|
hiénakutya | 2013.08.06. 19:02:15 / # 94437 |
|
|
hiénakutya | 2013.08.06. 19:01:22 / # 94436 |
He?
Előzmény: #94435 tomajer 2013.08.06. 18:46:59 |
|
tomajer | 2013.08.06. 18:46:59 / # 94435 |
[i]Tisztelt Kollégák!
A fővárosi taxi-rendelettel kapcsolatos előírások, valamint az idevonatkozó dátumokkal kapcsolatban az elmúlt napokban több, félreérthető információ is napvilágot látott, ezért a TGFSZ levélben kért egyértelmű tájékoztatást Dr. Komáromi Endrétől!
A TGFSZ többszöri megkeresésére a Bkk illetve Dr. Komáromi Endre részéről az alábbi válaszokat kaptuk.
Jelen pillanatban ezt tekinthetjük hivatalos válasznak.
Budapest, 2013.08.06.
Üdvözlettel:
TGFSZ Vezetőség[/i]
[b]1. A 2013. április 18-án érvényes fővárosi taxiállomás-használati hozzájárulással rendelkezőkre vonatkozó szabályok
. Viteldíjra vonatkozó rendelkezések (2013. szepte mber 1-től!)
- a személytaxi szolgáltatás díja kizárólag viteldíjmérő készülékkel (taxaméter) képezhető;
- viteldíjmérő készülék (taxaméter) átállítása a Rendeletben foglalt egységes tarifával (450,- Ft/alapdíj, 280,- Ft/km távolsággal arányos egységdíj, 70,- Ft/perc idővel arányos egységdíj), a meghatározott első (1.) tarifa helyre;
- közlekedésszervező egységes tarifatájékoztató táblázatának elhelyezése látható módon, a műszerfalon, fehér fólián, illetve a hátsó ajtó ablakán belülről olvashatóan, víztiszta fólián, fekete grafikával, továbbá a panaszok megtételének lehetőségeiről szóló tájékoztató elhelyezése;
- utasjogokat tartalmazó tájékoztatók személytaxiban való elhelyezése, a Rendeletben meghatározott módon és helyen;
- dohányzási tilalom és a figyelmeztető felhívás elhelyezése.
1.2. Általános rendelkezések (2013. szeptember 1-jétől, de a megfelelést a taxivállalkozás – első ízben – a Rendelet hatálybalépését követő taxiállomás-használati hozzájárulás iránti kérelem benyújtásával egyidejűleg köteles igazolni!)
- a legalább két típusú bankkártya elfogadására alkalmas, üzemképes terminál felszerelése ;
- téli típusú gumiabroncs az október 15-étől március 15-éig terjedő időszakban;
- működőképes légkondicionáló berendezés a március 15-étől október 15-éig terjedő időszakban. 1.3.
1.3 Külső megjelenésre vonatkozó kötelező elemek (2013. szeptember 1-jétől, de a megfelelést a taxivállalkozás – első ízben – a Rendelet hatálybalépését követő taxiállomás-használati hozzájárulás iránti kérelem benyújtásával egyidejűleg köteles igazolni!)
személytaxi színe:
o autó alapszíne RAL 1023 Traffic Yellow,
o információs elemek RAL 9017 Traffic Black;
- a személytaxira felszerelt egységes szabadjelző készülék, vagy jogosult szerződés szerint a védjegyoltalom alatt álló szabadjelző készülék, amely a Rendeletben meghatározottak szerint látható és megvilágított;
- taxi pepita sáv az oldal ablakok alatt;
- tarifatájékoztató matrica a jobb oldali hátsó ajtóra ragasztva;
- taxiengedély szám matrica a jobb első ajtóra ragasztva;
- a sikeres járműminősítő vizsgálatot követően a közlekedésszervező által biztosított minősített budapesti taxi matrica a bal első ajtóra ragasztva;
- használható bankkártyák matrica a jobb oldali hátsó ajtó kisméretű ablakára ragasztva.
Akik viszont április 18-a után állítottak forgalomban újonnan taxit, valamint április 18-a után üzemben tartóit váltottak, azokra szeptember 01-től a rendelet minden egyes pontja kötelező
[font size=3]
"Akiknek április 18 –án volt érvényes taxiállomás használati engedélyük és ugyan azt az autót használják , csak a következő szerződés időpontjától kell megfelelni a rendelet előírásai közül azoknak amit megküldtem. Ellenőrizni fogjuk a taxikat, de náluk ez nem lesz hiányosság ha még nincs meg. Mivel az autót a következő szerződésre sárgítani is kell, mondjuk azt, ha az autó sárga akkor a többi rendeleti elem is kell."[/font]
Dr. Komáromi Endre
divízióvezető
Budapesti Közlekedési Központ[/b][/i]
|
|
666666 | 2013.08.06. 16:45:05 / # 94434 |
.....,mert ha lett,vagy van 700 autója,akkor oldja meg a feltételeit.
Sárgítsa be őket és szerelje fel minden technikai szerkentyűvel ami a taxizáshoz kell.Amenyiben nincs 700 taxija,amit üzemben tart és dolgoztat,akkor mondja már azt az isten bassza meg,hogy ő csak egy aljas taxis vállalkozókat kihasználó,taxisokat lehúzó fuvarkufár.Neki és a társainak köszönhetjük,hogy ebben az álldatlan helyzetben vagyunk az örökös fuvardíjcsökkenés miatt.Mondja már meg a sajtónak,hogy pénzért/nem kevésért/adja el a fuvarokat a taxigépjárművel rendelkező taxis vállalkozóknak.Azoknak a vállalkozóknak,akiknek ,most minden feltételt teljesíteni kell.
Mentségére H CS-nek,hogy volt kitől tanulnia a taxisokat nyomorba döntést.
Nincs igazam?A kurva életbe.
59
Előzmény: #94432 szálka 2013.08.06. 14:29:45 |
|
baupexim1 | 2013.08.06. 15:30:53 / # 94433 |
|
nem tudom, mit kürtöli tele a sajtót.
700 autót üzemeltet, oldja meg a 700 autó szabványos taxikinézetét szept. 1.-től:))
fasz
Előzmény: #94432 szálka 2013.08.06. 14:29:45 |
szálka | 2013.08.06. 14:29:45 / # 94432 |
|
Azt még készséggel elhiszem, hogy ügyes mozdulatokkal akár 700 seggénfütyülő guminyuszit is képes egyszerre üzemeltetni Horváth Csaba...
De, honnan lett hétszáz autója?????????????
Előzmény: #94428 tomajer 2013.08.06. 10:23:36 |
tomajer | 2013.08.06. 13:27:44 / # 94430 |
|
|
fradika | 2013.08.06. 12:13:43 / # 94429 |
Milyen aggodó ltt hirtelen! :)
Előzmény: #94428 tomajer 2013.08.06. 10:23:36 |
|
tomajer | 2013.08.06. 10:23:36 / # 94428 |
Ha a hegy nem megy Mohamedhez....:-)
Ha a sajtó nem megy Horváth Csabához, háát akkor majd ő küld közleményt.
Leglelkesebb érdekvédőnk újabb akciója:
[b][i]"
Tisztelt Szerkesztőség!
Mellékelten küldjük a mintegy hétszáz taxit üzemeltető Rádió Tele5 holding, és a Budapest Taxi közös közleményét.
Bővebb információ: Kovács Zsolt, sajtóreferens 30 515 3313
Interjú Horváth Csaba igazgatótól 309626623-as számon kérhető.
Szeptembertől sokan munka nélkül maradhatnak
Sem anyagilag, sem technikailag nem képes megfelelni a szeptember elsejétől életbe lépő változásoknak a magyar taxis-társadalom jelentős része. Sokan egyszerűen nem hiszik még ma sem el, hogy három hét múlva, kizárólag új technikai eszközökkel felszerelkezve futhatnak autóik az utcákon. Mások pedig azt nem tudják, hogy miből teremtik elő azt a pénzt, amelyből finanszírozhatják azt, hogy sárgára fessék autójukat. A Rádió Tele5 Taxi és a Budapest Taxi közös közleménye szerint kedvezményes hitelekkel kell segíteni azokat, akik nem tudják önerőből megvalósítani az új rendszerre való átállást.
Több száz családfenntartó maradhat munka nélkül, ha nem sikerül gyors megoldást találni problémájukra. Sokan nem tudják kigazdálkodni azt a 160.000-200.000 Ft körüli plusz összeget, amelyre azért volna szükség, hogy a taxisok átfesthessék, átmatricázhassák autójukat, ahogy azt a törvény megkívánja. Szerencsére a törvény hagy némi türelmi időt a felkészülésre, ezért a legtöbb taxis majd át tudja fóliáztatni autóját, feltéve, ha a taxi-társaság valamely bankon keresztül képes lesz hitelt adni a gépjármű tulajdonosoknak. Ilyen hitel kidolgozásán dolgozik a Rádió Tele5 Taxi is, mondta a társaság vezetője.
Horváth Csaba ügyvezető igazgató mindezekhez hozzátette: Nem csak a pénz hiányzik az átálláshoz, sok esetben maguk a taxisok is borúlátóak vagy csak egyszerűen nem hiszik még el, hogy szeptembertől valóban változások lesznek. Sok eseteben a társaságok és a hozzájuk tartozó alvállalkozó gépkocsi tulajdonosok egyike sem vette még tudomásul, hogy a számos esetben hangos és zavaró URH kapcsolatot kiváltva a taxisofőr az utas adatait már nem a rádión keresztül, hanem valamilyen informatikai eszközön (tableten vagy okostelefonon) keresztül kell majd továbbítani. Az ilyen GPS alapú eszközökre való kapcsolódás a legtöbb autóban még nem megoldott, holott elméletileg szeptember elejétől törvényileg kötelező lesz az ilyen jellegű fuvarközvetítés. Emberi beavatkozás nélkül kell a cimeket tovabbitani a taxis felé. Az új törvényrendelet értelmében, az a taxitársaság, amely ezt nem tudja bemutatni az nem kap működési engedélyt a jövőben.
A törvényi változások miatt, a jelenlegi 10-11 fuvarszervező cégből várhatóan jóval kevesebb fog maradni. A többi cég nem bírja majd követni, az egyébként minőségi változást is eredményező kötelezettségeket.
Mint ismert: 2011. június 8-án Tarlós István főpolgármester kezdeményezte Budapest főváros közigazgatási területén a személytaxi-szolgáltatás egységes rendjének kialakításáról szóló, akkor már 11 éve érintetlenül hagyott, teljesen elavult rendelet felülvizsgálatát, és új rendelet előkészítését. A Fővárosi Önkormányzat a taxirendeletet 2011 óta mintegy 40 alkalommal egyeztette a különböző taxis érdekképviseleti szervezetekkel. Az előkészítés során feldolgozták a beérkezett utasvéleményeket, majd a többszöri, egyeztetés alapján előkészítették az
új taxirendelet-tervezetet, melyet a Fővárosi Közgyűlés 2013. április 9-i ülésén elfogadott.
Az új rendelet értelmében a Budapesten szolgáltatást nyújtó taxiknak egységes arculattal kell rendelkezniük, egységes szolgáltatási díjat kell alkalmazniuk, illetve számos paraméternek 2013. szeptember 1-jét követően fokozatosan meg kell felelniük. E szerint szeptembertől egységesen sárga lesz a taxik színe, a gépjárművek életkora: legfeljebb 10 év lehet, kötelező lesz a bankkártya-elfogadás és az egységes formátumú tarifatájékoztatás. A viteldíj pedig egységesen 280 Ft lesz. A módosított fővárosi rendelet, 50 millió törzstőkét, valamint 20 millió forintos vagyoni biztosítékot, GPS-es fuvarszervezést, azonos helyre bejelentett üzemeltetést és diszpécserközpontot is előír a társaságoknak."[/i][/b]
|
|
hiénakutya | 2013.08.04. 22:07:16 / # 94426 |
Van benne minden.
Csak úgy kb. 80 dollár.
Ingyenes betűtípus nem jó Dácinak.
kilencvenhét
Előzmény: #94425 MCCCXCII 2013.08.04. 21:22:59 |
|
MCCCXCII | 2013.08.04. 21:22:59 / # 94425 |
Hány éve fizetjük a drosztdíjat?
Szép gesztus lenne, ha legalább az első garnitúra matricát „ajándékba” adnák, vagy olyan jelképes 1 forintért.
Azután az is érdekelne, hogy mennyi ideig marad fenn a helyén. Mert a ragasztóról tudjuk, hogy az makacsul „kapaszkodik” a felrakási helyéhez, viszont a matricát úgy dobja le magáról, mint kígyó a kinőtt bőrruháját. Pedig azt magán kéne tartania.
A pótlást meg biztosan jó pénzért adják majd.
Mellesleg a választott betűtípusban nem találtam hosszú „ő” és „ű” betűt. Se kicsiben, se nagyban.
Nem kellett volna a szövegeket „eszperente” nyelven megfogalmazni.
Például ha nem volna „é” betű a készletben, de a „szék” szót szeretném leírni, akkor a négy betű helyett a következőt írom.
Eme eszes elme teremtette szerkezet, melyre nemesebb feledet teheted le.
Ebből rögtön mindenki tudja, hogy a székről van szó.
Mert, ha „é” betű helyett „e” betűvel írom, hogy „szek”, akkor mindenki elkezd gondolkodni, hogy ez mit jelenthet.
Előzmény: #94422 tomajer 2013.08.04. 15:14:03 |