Hozzászólások száma: 299
Ugrás a hírhez Oldalszám: 15
Témakörök > Hírek fórumai > TAXIS BLOKÁD 1990. Október 25. A hozzászóláshoz be kell jelentkezned
donkihóte 2021.10.25. 20:20:44 / # 352458
avatar
Egy könyve, ingyenesen letölthető, semmi gáz nincs az oldallal.
donkihóte 2021.10.25. 20:19:57 / Módosítva / # 352457
avatar
Vagy a CIA beszervezettje...? Hogy is van, az a gyanús, aki nem gyanús?
tomajer 2021.10.25. 19:23:43 / # 352456
Nem tudom mit linkeltél be, mert lehetséges kockázatnak tekinti a gépem és nem hajlandó letölteni :-)
A cikk, amire meg reagáltál, egy agyrém.  Tök mindegy jobbos vagy balos írta!
Habár ez ma itt Magyarországon nem is jelent semmit.
A Dk a legjobboldalibb párt, a gazdaságpolitikáját tekintve.  A Fidesz meg komcsibb mint Kádár volt ...
tomajer 2021.10.25. 19:21:31 / # 352455
tomajer, egy fiatal, mezitlábas taxis volt minden szerep nélkül.
donkihóte 2021.10.25. 18:31:24 / # 352454
avatar
Miért bántod? Ő gy nagyon értelmes és nem balos történész. Vagy ez a baj?
Pl:http://mek.oszk.hu/21300/21398/21398.pdf
donkihóte 2021.10.25. 18:17:19 / # 352453
avatar
alelölülő 2021.10.25. 12:40:51 / # 352452

Film készül az országot négy napra megbénító, a kormányt csaknem megbuktató 1990. októberi taxissztrájkról.

Gondolom, arról kevél szó lesz, hogy az egész országot talán mégsem a taxisok bénították meg és ez mégiscsak országos mozgalom volt. Valószínűleg dilettantizmusukkal szembenézni nem tudó szerencsétlen, fideszbe integrálódott emdéefesek narratívája jelenik meg.

Az külön érdekes, hogy miért most van szükség erre a filmre.

Talán újabb blokádtól tartanak? Szerintem feleslegesen, de hát úgy tűnik, rettegnek.

Wikipédián mellesleg ez olvasható:

Az ellenzékben lévő Fidesz frakcióvezetője, Orbán Viktor a háromnapos válság után a parlamentben elmondott beszédében úgy fogalmazott: hazudott a kormány, mivel még a bejelentés előtt is tagadta, hogy áremelésre készül.

Szó, ami szó, igazmondás dolgában ők sem állnak jól.






cheater 2021.09.23. 21:18:01 / Módosítva / # 352404
Szálka... humorral reagálsz arra a hozzászólásra mely nem is neked szól. Ha lenne humorod értenéd, hogy ez nem a te ügyed. De nincs, feltételezem ezért is lopod másét. 


A big like hozzászólás tomajernek szól, megkockáztatom hogy ő értette, kifigurázva őt, utalva azokra akik 0 kilométeresként kerülnek a netre és első dolguk, hogy mindent nagy betűvel írnak mert azt hiszik így nyomatékosabb a mondanivalójuk. Csak tomajer már nem 0 kilométeres, így ez a frocli felé igazán belefér. 


Másrészről ha a te mondanivalód kap egy ilyen nagy reklámfelületet tőle, akkor az úgy igazságos, hogy az én ellenvéleményem is kapjon.
Ez így demokratikus.
szálka 2021.09.23. 17:34:21 / # 352402
avatar

A válaszom  két sor Romhányi Józseftől cheaternek és cheaternek, aki nem volt rest rögvest megünnepelni önmagát.


Egy kos szerette, ha szembe magasztalják,

ezért a visszhanggal nyalatta a talpát. "

cheater 2021.09.23. 10:50:03 / # 352400
cheater 2021.09.23. 10:45:05 / Módosítva / # 352399
Szálka... ezekbe a marhaságokba amiket itt összeirkálsz bele is éled magad?  Elmondtam már neked, ez itt egy taxisfórum, nem az amerikai kongresszus. 
Ha egy sztárpolitikus szerepében szeretnél tetszelegni azzal itt felesleges köröket futsz, ez a szerep itt senkit nem érdekel.


Két momentum miatt tartottam továbbításra érdemesnek a cikket. Az egyik melyben azt taglalja, hogy mi, taxisok milyen erőt képviselünk. A másik pedig maga Horváth Pál és a taxisblokádban játszott szerepe, ráadásul mindez Horváth Pál szemszögéből. Ő a saját elmondása szerint ezt hogyan élte meg, milyen nagy nap volt ez az életében és hogy jelenleg ő most hol is tart. 


Ha csak a taxisblokádról szóló cikket linkeled 100 taxisból 95 garantáltan lapozz is tovább, már tele a tökük vele. De ha ott szerepel Horváth Pál neve azt kb mind végigolvassa. Ő mára már egy ilyen taxisceleb, mit csinál, merre megy, hol tart, hol szokott állni, mind központi téma a drosztpletyikben. 


Na most te ebből a cikk idézésből ki tudtad hozni a Fideszt, A Kisgazda pártot, az MDF-t, Antal József, evolúció kontra teremtés - várj közben még bogarászok az írásodban miket még  - ja igen, a jobboldali sajtó elvárásait és mindezt rögtön rám is vetíted, hogy én minden bizonnyal azért másoltam ide a cikket mert egyetértek minden szavával. 


Ebben a topicban van linkelve harminc a témával kapcsolatos cikk. Van több mely teljes terjedelemben, képekkel, illusztrációkkal egyetemben vannak ide betéve.Én nem látom, hogy te egy tomajer által linkelt cikkhez is ilyen mélységben hozzászóltál volna, ráadásul tetted volna úgy, hogy megfeded tomajert, mert ha ő ezeket ide beteszi akkor a te logikád alapján minden bizonnyal az egyetértés jeleként teszi ide be.


Nekem a fentiek alapján úgy tűnik a következetesség nem az erősséged.
tomajer 2021.09.22. 21:22:02 / # 352398
szálka 2021.09.22. 17:32:08 / Módosítva / # 352396
avatar

Azt még érteni vélem, ha a politikai mainstream elvárja, - megköveteli - a jobboldali sajtó minden közélettel foglalkozó munkatársától, hogy az összes lehetséges módon írni kell a baloldali-liberális ármányról, vagy hosszú cikkekben kell rettegni mindentől, ami nem fidesz.

Azt elfogadom, ha valaki pusztán politikai rokonszenvtől vezérelve  mindezt elénk tárja, elvégre ugyanazon tények birtokában is lehet homlokegyenest ellentétes következtetésekre jutni. Itt van nekünk példának az örök vita : evolúció kontra teremtés.

Azt már kevésbé értem, hogy valaki, aki taxizásból él, miért ünnepel  -mert felteszem egyetért a cikkel, ha idecitálta-  egy olyan írást, amelyik azt sugallja, hogy a taxisok önálló gondolkodásra, illetve  cselekvésre képtelen, a politika markában vergődő bűnözők társasága.  Esetleg azért dobja sutba az önbecsülését, mert előrébb való az "egy a tábor egy a zászló" ?

Végül  néhány apróság a cikkhez, hogy a féligazságok mellett megismerhessük a valóságot, és ne annak a napi aktualitássá torzítását...

Az MDF érintve volt az eseményekben mint párt és mint a kormánykoalíció vezetője. Ellentmondásos szerepbe kerültek, és mint párt bírálták is a saját kormányukat, mondván felelősség terheli a kormányt, mert a gazdasági intézkedéseket nem kellő körültekintéssel és a szükséges egyeztetés nélkül hozták meg. Persze emellett bírálták a normális rendet felborító fuvarozókat.

Horváth Balázs belügyminiszter délben még kacérkodott a katonaság bevetésével a klasszikus sem megerősíteni, sem cáfolni nem tudom szöveggel. Kb. két óra elteltével léptek hátrébb.

Antall József is elismerte, hogy bár az áremelés szükséges, de az egyeztetések során követtek el hibákat.

Amit a Kisgazdák vagy a Keresztények csináltak az szót sem érdemel.  Legfeljebb annyit,  egészen szánalmas volt a KDNP hallgatag lavírozása abban bízva, hogy felértékelődhet a szerepük, ha a harciasabb Kisgazdák kilépnek a koalícióból.

Az SZDSZ-ről már mindenki leírt mindent és annak az ellenkezőjét is. Elfogadom, hogy normál esetben egy politikai párt elsődleges feladata lenne a stabilitás biztosítása, és ebben az SZDSZ nem erőltette meg magát.  Ahogy a Fidesz sem 2006-ban......de most nem ez a téma. Legkevésbé sem mellékesen, hiába mentegeti a cikk Horváth belügyminisztert, ő maga nyilatkozott arról, hogy pénteken igenis rendet akart csinálni, csak amikor szembesült azzal, hogy egy politikai párt is a demonstrálók mellé állt, akkor állította le a rendőrséget.

Ami számomra izgalmasabb az a fidesz.  Két nyilatkozatot adtak ki összesen. Egyet a frakció, egyet a választmány. Mindkettőben elítélték az Antall-kormányt, sőt azt írták, hogy a  belügyminiszter egy szűk elit akciójáról beszél, miközben megmozdult az ország.  Igen,  megmozdult az ország.........És tiszteletben tartják,  mindenki  jogos igényét, hogy kifejezhesse az elégedetlenségét az engedetlenség bevált módszereivel.  Elsőként és együtt az MSZP és a fidesz  nevezte polgári engedetlenségnek a tiltakozást.  És hangzott el a Parlamentben az ominózus mondat Orbán szájából : a kormány hazudott....először amikor  előző nap még tagadta az áremelés tényét, másodszor akkor, amikor a a világpiaci árakra hivatkozott, pedig az államháztartás hiányát akarta pótolni a lépéssel.

Igen ezt mondta Orbán.

Ezekhez képest kéretik a helyén kezelni az írásom alatt belinkelt cikket.







 


cheater 2021.09.22. 01:23:05 / # 352395

tomajer 2021.08.14. 10:30:46 / # 352349

A hülyeséget bármeddig lehet fokozni ...
Baónak mennyire tetszene ez a cikk, ha szóba állna velünk ....  :-(

A CIA is részt vehetett a taxisblokádban

A taxisblokádba a külföldi titkosszolgálatok is bekapcsolódhattak. Itt nem feltétlenül az orosz titkosszolgálatra gondolok, hanem a nyugatira: elsősorban az amerikaira, hiszen geopolitikai és gazdasági értelemben talán az USA-nak állt leginkább érdekében a nemzeti érdekképviselet gyengítése – mondta Borvendég Zsuzsanna történész a Magyarságkutató Intézet munkatársa.

– A rendszerváltással valóban felbomlik az az állambiztonsági hálózat, mely évtizedekig kiszolgálta az MSZMP-t?

– 1989 nyarától már ismertek voltak olyan állambiztonsági utasítások, amelyek arról szóltak, hogy a demokratikus átalakulással föl fog bomlani a szervezet. Épp ezért azt a célt tűzték ki, hogy még megfuttassák azokat az embereket, akik valamilyen módon az állambiztonsági hálózathoz tartoznak.

Itt nem feltétlenül kell az ügynökökre gondolni, hiszen az állambiztonsági hálózatban sok olyan kollaboráns is volt, akik a törvény értelmében nem minősültek ügynöknek.

Ezek lehettek titkos munkatársak, titkos megbízottak, hivatalos kapcsolatok, megnyertek stb. Nekik nem is volt beszervezési kartonjuk, de munkájukkal mégis folyamatosan segítették az állambiztonság működését.

Borvendég Zsuzsanna történész (Fotó: Magyarságkutató Intézet)

– Ezekből az emberekből „toboroztak” a rendszerváltoztatás utáni évekre egy láthatatlan hálózatot?

– Igen, az állambiztonsági hálózat egy része megmaradt, amely jelentős információval és befolyásoló erővel bírt. Noha maga a pártot kiszolgáló állambiztonsági szervezet valóban megszűnt 1990 januárjában, a korábbi hálózat egyes emberei továbbra is segítették egymást.

– Hogy tudták mindezt megtenni?

– Úgy, hogy a pártállami nómenklatúra már a 80-as években készült arra, hogy esetleg változások történhetnek a térségben. A pártelit egy része és a különböző védett pozíciókban lévő emberek közül sokan már a hetvenes évektől kapcsolatban álltak nyugati pénzügyi központokkal, multinacionális cégekkel, amelyek

a nyugati tanulmányokat és ösztöndíjakat is gyakorta állták és finanszírozták ezeket az embereket.

Egy részük aktív politikus lett, akik a 80-as évek végén a különböző magyar pártokban folytatták a politizálásukat. Nagytöbbségük az SZDSZ-ben tömörült. Természetesen más pártokba is beszivárogtak, így például az MDF-be is, ahol a későbbiekben igyekeztek szétrobbantani a pártot. De a médiában és az üzleti életben még nagyobb jelentőségük volt.

– Ezek szerint a nyugati tőkés erők segítették a magyar kommunista vezetők hatalmi pozícióinak átmentését?

– Igen, számukra ez volt az érdek. A hatalom informális kapcsolatrendszerein keresztül történhetett meg a vagyonátmentés is, és az állambiztonság „felbomlott” hálózatai a privatizációk során is aktívak lehettek.

Megszűnt a közvetlen hálózati hierarchia, nem voltak tartótisztek, hiszen a szervezet formálisan már nem létezett, az összetartás mégis működött.

Antall József 1989-ben az országgyűlési választás kampányában (Forrás: Wikipédia.hu)

– Személyes elkötelezettség volt az, ami összetartotta ezeket az embereket?

– Csak részben, a személyes érdekek szövevénye nagyobb motiváció lehetett. Nyilván tudták, hogy a változások után miképpen segítsék egymást. Voltak különböző forgatókönyvek a rendszerváltás kimenetelét illetően, nem véletlenül épültek be a politikai élet minden szegmensébe. Egymást támogatták a politikai és a gazdasági szféra, a média és az alvilág pozícióiból, és nagyjából mindenki tudta a maga feladatát. A hálózati működés „módszertanát” jól ismerték, nem volt szükség központi irányításra.

Egymásra lehettek utalva. Tudták, hogy a préda felett csak így tudnak majd osztozkodni.

– A pártelit átmentette magát az épülő demokrácia vezető rétegjeibe, de ez külföldi segítség nélkül sikerülhetett volna?

– Ilyen eredményesen biztosan nem. És itt újra azokhoz a nyugati pénzügyi központokhoz érkeztünk, amelyek már a 70-es évektől egyre mélyebben ágyazódtak be a magyar gazdasági életbe. Rengeteg pénzt loptak ki az országból, amikor a gazdasági válság már akkora volt, hogy az adott keretek között nem lehetett több profitot realizálni, jött a privatizáció.

Megvoltak a lehetőségeik arra, hogy saját érdekeik szerinti mederbe tereljék az eseményeket, ráadásul részben abból a pénzből privatizáltak, amit előtte innen kiloptak.

– A Magyar Demokrata Fórum 1990-es győzelme ezt a tervet hiúsította meg?

 – Az MDF választási győzelme egy kicsit valóban áthúzhatta a kalkulációkat, de úgy vélem, hogy ezek az erők minden eshetőségre fel voltak készülve, így erre is. Sokat nem kellett várniuk, hiszen ’94-ben a kétharmados MSZP–SZDSZ-kormányzással őrült iramban gyorsult fel az osztogatás, az állami vagyon átjátszása.

Mára már nem vitás, hogy a nemzetközi nagy multik a magát „radikális antikommunistának” kikiáltó Szabad Demokraták Szövetségében találták meg azt a politikai partnert, amely a magyarországi vagyonátjátszásban segédkezett.

Mindez sokáig rejtve maradt, a társadalom többsége nem tudott semmit ezekről a folyamatokról.

Taxisblokád. Erzsébet híd budai hídfőjét megszálló taxisok. 1990. október 26. (Forrás: Fortepan.hu)

– Számos szóbeszéd terjengett arról, hogy az SZDSZ állt az 1990 októberében kitörő taxisblokád mögött. Valóban így volt?

– A rendszerváltás gazdasági vonulata egy tragédia volt. Mondhatni egy világháborús veszteséggel ért fel mindaz, amit a társadalom ekkor elszenvedett. Ezt a mérhetetlen kétségbeesést a politikai vetélytársak meglovagolták és egy puccsra próbálták felhasználni. Az Antall József által vezetett kormányt végül nem sikerült elmozdítani, de olyan szinten meggyöngítették az MDF-et, hogy elkerülhetetlen volt a bukása. A taxisblokád még feltáratlan területe a történelmünknek. Az nem kérdéses, hogy provokátorok vegyültek az emberek közé és szították a hangulatot.

Az is eléggé nyilvánvaló mára, hogy az SZDSZ vezetői közvetlen kapcsolatban álltak a provokátorokkal és a háttérből irányították az eseményeket.

– A külföldi behatás a taxisblokádnál is megjelent?

– Ez jóval komolyabb dolog volt annál, minthogy kizárólag az egykori állambiztonsági hálózatot sejtsük a törvényesen megválasztott magyar kormány megbuktatásának kísérlete mögött. A taxisblokádba már a külföldi titkosszolgálatok is bekapcsolódhattak. Itt nem feltétlenül az orosz titkosszolgálatra gondolok, hanem a nyugatira: elsősorban az amerikaira, hiszen geopolitikai és gazdasági értelemben talán nekik állt leginkább érdekükben a nemzeti érdekképviselet gyengítése.

Úgy gondolom, hogy a CIA fedőszervezetei jelen lehettek a taxisblokád idején és szították a hangulatot, manipulálták az embereket.

Ne feledjük a média, a televízió és az írott sajtó szerepét se! A posztkommunista garnitúra a rendszerváltozáskor lényegében érintetlen maradt, az előző rendszer megbízható és megfuttatott emberei foglalták el a legfőbb pozíciókat jóval ’90 után is.

LMBTQ-tüntetés a Sándor-palota előtt 2021. június 16-án (Fotó: Szennyes Krisztián, Vasarnap.hu)

– Mi lehetett a külföldi titkosszolgálatok célja?

– A nyugati tőke gazdasági érdekei és a szuverenitásra törekvő, nemzeti érdekeket képviselni igyekvő MDF-kormányzat között éles ellentét húzódott meg. A pénzhatalmi központok úgy gondolhatták, hogy a szovjet iga alóli felszabadulás után ők következnek „gyarmatosítóként”. Sikerrel is jártak, az Antall-kormánynak kevés mozgástere volt. Gyakorlatilag ma is ugyanez történik, nem csak Magyarországon!

Ha megnézzük napjaink „színes forradalmait”, akkor azt láthatjuk, hogy mind-mind provokált és tudatosan gerjesztett akció.

Az utcán, a semmiből megjelenő „mozgalmak” nem spontán társadalmi igények alapján jönnek létre. Ezek a felszínen tartott témák valójában lényegtelenek és igen távol állnak az emberek hétköznapi problémáitól.

Ezek mögött, a látszólag szabadság- és egyenlőségi küzdelmek mögött nem áll valódi elnyomás, ez nem más, mint tudatosan gerjesztett hangulatkeltés,

melynek célja, hogy a nemzeti szuverenitást meggyengítsék, és az országokat a globális tőke számára kiszolgáltathassák. Ebben az elmúlt harminc évben nincs változás.


Tóth Gábor

tomajer 2020.12.13. 20:40:30 / # 352031
Köszi!
focilabda 2020.12.13. 15:18:57 / # 352029

Felbukkant egy új tartlom a joutube ra 🧐

tomajer 2020.10.29. 18:51:45 / # 351934


tomajer 2020.10.28. 06:17:52 / # 351933

Harminc éve, hogy taxik vitték el a rendszerváltás eufóriáját


1990. október 27-én a magyar közutak teljes blokádjára ébredt az ország. A taxisok és fuvarozók – a hozzájuk csatlakozó polgári résztvevőkkel együtt – megbénították az egész ország közlekedését. Mintegy 600 helyen állítottak útzárat, ez összesen – a fővárossal együtt – 105 helységet és határátkelőt érintett. Budapesten – a Lánchíd kivételével – az összes Duna-hidat lezárták, és 25 főbb csomópontot eltorlaszoltak.

Az úton keresztbe fordított konténeres Ifák, darus Tatrák és puttonyos Roburok, meg persze Zsiguli taxik végtelen sora. Ilyen képet mutatott Budapest és a legtöbb hazai nagyváros harminc évvel ezelőtt. És hogy miért?

MERT A KORMÁNY 65 SZÁZALÉKKAL MEGEMELTE A BENZIN AKKOR MÉG HATÓSÁGI ÁRÁT.

Így került egy liter normál üzemanyag 56 forintba. Mielőtt visszasírnánk az akkori árakat, nem árt egy kicsit számolni.

tomajer 2020.10.25. 16:07:26 / # 351930

Nem tudott mit kezdeni a rendőrség a taxisblokáddal

2020. október 25. 08:32 Riba András László



Az első szabad választások utáni parlamentáris demokráciában rendkívül hamar megnyilvánultak a békés átmenet kompromisszumaiból fakadó válságtünetek. A kormányprogram által megcélzott szociális piacgazdaság kialakítását szinte lehetetlen helyzetbe hozta az ország nemzetközi kitettsége, illetve ennek a belpolitikában való lecsapódása. 1990. szeptember 30-án és október 14-én két fordulóban került sor helyhatósági választásokra, ahol a kormánykoalíció pártjai lényegében vereséget szenvedtek parlamenti ellenzéküktől. A köztársaság kikiáltásának egyéves évfordulója ugyanakkor egybeesett a rendszerváltás első október 23-ájával. Erre a társadalomlélektani szempontból jelentős helyzetre szokatlanul és váratlanul rakódott rá az a négy nap, amely „taxisblokádként” vált közismertté. Az eseménysor valójában a rendszerváltás Magyarországának egyik első és legélesebb politikai krízisét idézte elő.

taxisblokád

Oldalszám: 15