Hozzászólások száma: 10
Ugrás a hírhez
Témakörök > Hírek fórumai > Barcelonában a legjobb taxizni A hozzászóláshoz be kell jelentkezned
tomajer 2011.10.15. 16:53:31 / # 56305

szálka 2011.10.15. 16:52:11 / # 56312
avatar
Talán Bao elnézi nekem ezt a kilengést.:))) Azt a mondatrészt sokszor elolvashatná Pánpéter is, hogy "Bécsben az árakat központilag határozzák meg" És a mértéke elfogadható lenne itt is.
hiénakutya 2011.10.15. 16:24:30 / # 56311
Itten van he! Undorító, hogy miket olvasol! :-Dp
hiénakutya 2011.10.15. 16:09:50 / # 56310
Ezt ennek magyarázd el!
szálka 2011.10.15. 15:50:27 / # 56309
avatar
Idézet egy mai cikkből...összhangban azzal, amiről írtál: "taxinyomozókat alkalmaz Bécs, mert a túlszámlázások mellett sok az utaspanasz a koszos, büdös,ételmaradékos autókra".
hiénakutya 2011.10.14. 17:30:25 / # 56308
Jó, hát azért nem fogok belépni a FUVOSZ-ba, hogy segítsek neki fölállni. Én inkább azoknak segítenék fölállni, akik jelen vannak egy ilyen tárgyaláson. Nem is értem, hogy miért nem áll föl ilyenkor senki, és nem hurrogja le. Maradjon már, Péter bácsi, ne beszéljen ostobaságokat! Itt nem rasszizmusról van szó, Péter bácsi! Nem érti? Mit nem ért ezen? Minőségi szolgáltatást nyújtani csak minőségi emberállomány képes, de az meg nem megy el éhbérért dolgozni. A bevándorló boldog ugyan, hogy munkához jut, de nem beszéli a nyelvet, nincs helyismerete, eleve más kultúrkörnyezetből érkezett. Érti már, Péter bácsi? Hiába is várnánk el tőle olyat, amire eleve nem képes. Ennyit kellett volna elmondani. Annulálni kellene valahogy ezt a vén barmot, a Párizsba', Londonba' szerzett személyes tapasztalataival, meg a mögötte lévő tizen-valahány fős taxis tagsággal együtt. Komoly taxis szervezet...
tomajer 2011.10.14. 16:52:29 / # 56307
Nem akarom ezredszer leírni... mindenkinek akit érint: PEREDI PÉTER: MAGAMTÓL NEM FOGOK FELÁLLNI ... mondá huszonévvel ezelőtt... Háá... lassan nem ártana segíteni neki! ui: 11 cikknyi önéletrajz...
hiénakutya 2011.10.14. 15:17:36 / # 56304
Na, akkor néhány mondat, az elégtelent kapott Bécsről... Az egyik tárgyaláson föláll T. Gábor (TGFSZ) és a következőket mondja: - Most voltam kint tegnap Ausztriában. Ezelőtt egy olyan 7 évvel voltam utoljára Bécsben. Beálltam egy taxiállomásra és teljesen európai emberek ültek ott a taxikban. (...) Tegnap a Westbahnhofnál minden harmadik ember volt fehér. Tiszta néger, tiszta fekete, meg indiai, meg nem is tudom, milyen emberek ültek... És olyan szakadt emberek voltak, hogy félelmetes! Egyszerűen hihetetlen, hogy hogy nézett ki! Ezt akarjuk csinálni Magyarországon is ebből a szakmából? Mert, ha nem lesz fix tarifánk, nem lesz valami normális tarifaszabályozás, akkor ezzé fog válni Magyarországon, meg Budapesten is a taxizás. Így fognak kinézni a taxisok! Ezektől akarunk rendet, fegyelmet, meg kultúrált megjelenést, meg kultúrált szolgáltatást követelni? És most néhány mondat arról, hogy kiknek a kezében van a foglalkozásunk képviselete: Reakció T. Gábor felszólalására (P.Péter, a tököm tudja, talán FUVOSZ): - Vártam volna azért, hogy talán más megszólal... Gábor! Amit mondtál, a magam részéről és a szervezetem részéről teljes egészébe' visszautasítom! A feltételezés, amiket itt elmondtál, a színesbőrűekkel és bárki mással kapcsolatban az egy... hogy a szakmában megjelenik és majd ők fognak itt dolgozni, azt kikérem mindannyiunk nevében! Állítólag mi uniós tagok és uniós állampolgárok vagyunk... Lehet rajta nevetni, lehet rajta... Akkor is ez így van! Ha valakinek Magyarországon munkavállalási jogot biztosít a jog és egyébként a feltételeknek megfelel, akkor igen, fog taxizni. (...) Akár tetszik valakinek, akár nem, Párizsba', Londonban, New Yorkba' és a világ számos fővárosába' és nagyvárosokba', tisztességgel dolgozó, nem fehér színű emberek is vannak, és talán ehhez még az is hozzátartozik, hogy akik őket foglalkoztatják, ha megnézzük ezt a vállalkozót, nagyon-nagyon rendben vannak tartva! Személyes tapasztalatokról beszélek. New Yorkon kívül, az összes többit, amit említettem, magam is kipróbáltam.

tomajer 2011.10.13. 22:26:06 / # 56306
[b]Megvan a legrosszabb taxi - Magyarországot nem vizsgálták Az európai városokban dolgozó taxik minőségi felmérésében a római szolgáltatás bizonyult a legrosszabbnak, bár kiváló osztályozást egyetlen európai városban sem érdemeltek ki a személyszállítók.[/b] Az európai autóklubok által végzett felmérésnek az olasz sajtó által közölt eredményei azt mutatják, hogy a huszonkét európai nagyvárosban vizsgált taxiszolgálat sok kívánnivalót hagy maga után. A taxik drágák, a taxisok agresszívak és szabálysértők. A leggyakoribb kihágások között szerepel, hogy a taxisok a kelleténél hosszabb úton teszik meg a rendelt fuvart, túllépik a megengedett haladási sebességet, és rövid távra nem fogadnak utast. A jó osztályzatot kapott városok között az első helyen Barcelona teljesített, Münchent, Kölnt és Milánót megelőzve. Az északolasz várost Berlin, Lisszabon és Párizs követte. Elégségest Brüsszel, Genf, Hamburg, Oslo, Rotterdam, Salzburg, Zágráb és Zürich kapott. Heten elégtelent tudtak csak felmutatni: Amszterdam, Luxemburg, Madrid, Prága, Bécs, Ljubljana és Róma. A Rómában vizsgázó taxisnak a központi pályaudvartól a vásártérig kellett elvinnie az autóklub utasnak álcázott ellenőrét, a taxis kétszer eltévesztette az utat, és többet kért az előírtnál. A római taxisok fele nem beszél angolul, egyharmaduk nem fogad el bankkártyát, a római taxik öregek, piszkosak, nincsen bennük klíma, a tarifákat nem tüntetik fel, a járművek csomagtartója tele van a taxis holmijával, és a római taxisok veszélyesen vezetnek - magyarázta az itáliai főváros taxisai által érdemelt rossz osztályzatot az olasz autóklub (Aci) elnöke.

tomajer 2011.10.09. 10:43:46 / # 56303
[b]Európai taxiteszt Barcelona, München és Köln az élen[/b] Taxik az élhelyezett Barcelonában Tizenhat európai ország 22 nagyvárosában tesztelte a taxikat az ADAC, a nagy német autóklub. Meglepő eredményekkel: Barcelona került az első helyre, Amszterdam, Róma az utolsók közé. A fő tapasztalat: a legtöbb magán a taxis személyén múlik. Az átfogó vizsgálatot igen gondosan készítették elő és mindenütt egységes szempontok alapján folytatták le. A tesztelők mind nappal, mind éjjel fuvaroztatták magukat, először megadott, hosszabb útvonalon – például a repülőtérről a központi pályaudvarra – másodszor rövid, két kilométeresen. Az ellenőrök pontozták a vezetési módot, a közlekedési szabályok megtartását, a taxis udvariasságát, segítőkészségét, a kocsi felszereltségét, tisztaságát, a taxaméter működését – s persze azt, hogy a legrövidebb úton viszik-e őket a célhoz, vagy szükségtelenül megkocsikáztatják. Mint kiderült, a legtöbb a taxis személyén, a munkájához való hozzáállásán múlik. Voltak, akik több, mint kétszer olyan hosszú utat választottak a megadott célhoz, mint amilyenre szükség lett volna – s persze ennek megfelelően kétszer annyit is számoltak fel. Akadtak taxisok, akik akár 40 km-el is gyorsabban autóztak a belvárosban, mint a megengedett, nemkülönben olyanok, akik vidáman áthajtottak a piroson. Pontokat vontak le vezetőktől, akik káromkodtak, amikor az utas közölte, hogy csak rövid útra kívánja igénybe venni kocsijukat… Mínuszt jelentett az is, ha a taxis (mint az esetek felében) csak igen hiányosan értett angolul s ha nem volt lehetőség a számla hitelkártyával való kiegyenlítésére – ami külföldiek esetében elvárható követelmény. A végső mérleg nem éppen biztató képet mutatott az európai városok taxi-kultúrájáról. „Nagyon jó” minősítést egyik város sem kapott. Heten kaptak „jót”, az első helyen Barcelona végzett, Milánó, Köln, München, Berlin és Párizs előtt. Prága és Bécs a lista alsó harmadába került (Budapest nem szerepelt a tesztben) míg Ljubljana zárta a sort: a szlovén főváros volt az egyetlen, amelynek taxi-szolgáltatását „nagyon hiányosnak” minősítették. Az okok: két taxis is volt, akik rövidebb útra egyáltalán nem kívánták elvinni az utast, míg a 10 próbaút közül háromban a szükségesnél jóval nagyobb távolságot tettek meg a kocsival, így a díjat akár meg is háromszorozták. Egyébként az Európa-szerte megtett 220 próbaút közül csak 138 esetben vitték az ADAC tesztelőit a legrövidebb úton a célhoz. A német autóklub tapasztalatai alapján az európai taxis-előírások összehangolását javasolta. Egységes alapon kellene rendezni a kocsik vezetőinek képzését és következetesen ki kellene szűrni azok közül a csalókat. Világos előírásokra lenne szükség a díjszabásoknál és a helyi taxis- szervezeteknek rendszeresen ellenőrizniük kellene, megtartják a tagjaik az előírásokat. Szükség lenne minden nagyvárosban központi panasz-irodára, ahol gyorsan és hatásosan intézik az ügyeket.