Hozzászólások száma: 194
Ugrás a hírhez Oldalszám: 10
Témakörök > Hírek fórumai > Bemutatjuk: Egy budapesti taxis költségei A hozzászóláshoz be kell jelentkezned
AVH 2006.01.30. 15:37:05 / # 33811
avatar
2000-2500 forint bruttót lehet termelni, ez a való világ, a munkaidőbe bele számit a mosóban, könyvelőnél, taxiközpontban eltöltött idő is. magamrészéről nem vettem volna ilyen minőségű autót, ha kapnék megfelelelő fuvart a gyengébb minőségüre, valamint nem használom magáncélra, nem koptatom még jobban. Erre van a mamának egy remek skoda 120-asa, azzal járunk szülőket látogatni, meg Balatonra is. Ez felel meg egy 100,000 forint jövedelmű embernek. Nem utolsó sorban vállalkozó vagyok, nem alkalmazott, a 12 hónappal számolásod rögtön elfelejti, hogy így 50 közeli koromra nekem járna kb 25 nap szabadság. ebből a bevételből ami a táblában van és amiről beszélünk, minimálbérre tudom magam bejelenti, és emiatt mivel többet termelni, (nem keresni) nem tudok. így ha ma mennék nyugdijba, több nyugdijjas kollégám igazolhat, 28,500 forintot hozna a postás. amennyiben a fent nevezett összeget megtermelném azonnal belépnék az áfa fizetők táborába, és mint az egyetlen vállalkozó tipus magyarországon, az áfát csak fizethetném, mert a munkaeszközömből JÁRMŰ nem igényelhetem vissza az áfát, sőt a benzinből sem. (hála blokád), kijártuk magunknak. másodszorra is vállalkozó vagyok, akinek egyetlen dologhoz nincs joga a szolgáltatásának árát meghatározni. azt nagyon okos emberek, mindenféle piaci, meg multinacionális érdekekre (legfőképp a saját) hivatkozva alacsonyan tartják. Alapvető érdekük, hogy az utcán minnél nagyobb káosz legyen, fizetik a bulvár sajtó ujságíróit, az így vett le a taxis, úgy vett le a taxis, cimű cikkek megirására. miért is? Azért hogy hívd őket, be ne ülj egy taxiba sem az utcán, RENDELJ!!! Én és a társaim pedig fizetünk érte havi 250,000,000.- azaz kettőszázötven millió forintot havonta. tisztelettel a Hatóság
törölt felh. 2006.01.30. 15:25:21 / # 33810
avatar
Kedves Gremlin! Nem kötözködést vélek a kérdéseid mögött, hanem csak kíváncsiságot. Így válaszolok. Okos taxis nincs. Aki okos az nem taxis. Ezt jó az elején tisztázni. Másik, nem mindenkinek van lehetősége olyan autót venni, ami 7 literes fogyasztással bír. Nekem pl. 9 liter, de akkor lejtőn lefelé suhanom az út felét. De inkább 10 liter. Most télen, mert valami csodafolytán a fagyállót nem én ittam meg, fűteni kell. 11-12 literre jön ki. Valóban figyelmetlen voltam, nem láttam, hogy korrigáltad a banális óránkénti 7400 Ft.-ot. 2800 forintnál tartunk, ami számításaid alapján mind a 8 órában meg kell, hogy legyen. Van esély rá. Ez igaz. Esik az eső szombaton és még egy nagy adag szerencsém is van. Akkor megvan. DE(!!!), csak akkor. Én szeretettel várlak, hétfő, kedd, szerda és most így télen csütörtökön is az autómban, vagyis inkább mellette, és nyugodtan nyomon követheted a munkám. Nincs meg óránként a 2800 Ft. Messze sincs meg sajna. Nagyon furcsa a kialakult vélemény a taxisokról. Most olvasok egy könyvet, ami taxisokról írtak. A könyv írója vagy komplett idióta, vagy szándékosan hülye, de akkor lehetne a Nemzet színésze nyugodtan. Nincsenek maffia kapcsolataink, nem akarnak az utasaink lefeküdni velünk pénzért, nem kábítószerrel kereskedünk, nem ... és itt sorolhatnám a sok baromságát, amit állandóan kérdezett a riportalanyaitól. Simán kimegyünk és várjuk a csodát. Vannak persze jó napok is, de az sajna még az elmúlt 2-3 nap rosszat sem fedezi. Itt egy átlagról beszélünk. Amit még mondani szeretnék. ÉN személyszerint, amit nagyon rosszul viselek, az a várakozás. Tegnap éjszaka szabályosan már fizikai fájdalmam volt ez miatt. Ülök abban a pusztulat autóban és bambulok kifelé. ÓRÁKAT. Nézem a nagy semmit. Olvasni már nem akarok, írni nincs idegem, beszélgetni nincs mindig kivel és néha már az is idegesítő. Volt olyan vélemény, hogy tanuljunk közben. Lehet, de amikor az embert az ideg szétveti a várakozás miatt, akkor mindenre van ereje, de az nem a tanulás, nem a koncentrálás. Főleg ha a nagy kuss után a diszpécser úgy robban be a 2 darab címével, mintha hirtelen szilveszter tört volna ki, azt ha arról lemaradsz, akkor megint csend van. Tudom hogy nehéz elhinni, elfogadni, de tényleg nem olyan jó nekünk. Reggel hazajöttem, elaludtam, most nem rég ébredtem, egy kaja és már megyek is ki. Nem 8 órában, és nem óránként 2800 Ft.-ért, ami ahhoz közelít, mint egy sima, befektetést nem igénylő munka. Nem akarom magunkat sajnáltatni, mert ne sajnáljanak, de ne higgyél semmi misztikus titkot. Pont ezért jó ez a lap, mert itt valóban betekintést lehet nyerni a taxisokba. 30 napokat dolgozunk, nem látjuk a családunkat eleget, nem nyaralunk, nem síelünk, nem csinálunk semmit, csak ülünk a kocsiban és bambuljuk a nagy-nagy semmit. Természetesen vannak kivételek, vannak akik nem így élnek, de szerintem egy szakmát(!!!) nem a maradék 5-10%-ból kell, kellene megítélni. Amikor megnyekken az a szerencsétlen munkaeszköz alattunk, akkor olyan ijedtség fog el minket, hogy te jó isten, most mi romlik el, amit te körülbelül akkor éreznél, ha miután kirúgtak a munkahelyedről arra mennél haza, hogy éppen csal az asszony. Mert az lenne neked a vég. Nekünk meg az, ha lerobban az autó. Körülbelül ez az igazság. Valóban vannak ifjú titánok, akik most kezdték, vagy a 20-as éveik elejét tapossák. Azok kint repkednek napi 15 órákat, és örülnek, hogy megtalálták a Kánaánt. Én is voltam ilyen, de ezt egy életen át nem lehet teljesíteni. Főleg nem családdal a hátad mögött. Arról meg végkép nem szabad elfeledkezni, hogy a papíron kiszámolt dolgok csak a legritkább esetben fedik a valóságot. Más az elmélet, és más a gyakorlat. Tehát valóban kétoldalú ez a mérleg...
törölt felh. 2006.01.30. 15:00:56 / # 33809
avatar
:-) Pillanat, ha tudsz maradni, akkor válaszolok rá:)
Gremlin 2006.01.30. 14:52:57 / # 33808
avatar
csogu wrote: "Nézzük gyakorlati példával: Állok a nyugatiban és rákalapálok egy Véső utcára. ... 50 perc elteltével van már 3200 forintom..." Öööö...akkor ez megvan 2800Ft/óra, igaz? ;) Miről is beszélünk? A Sírköves: ez teljesen jogos, hidegben az állásban járatott motorral oké a 13lityis fogyasztás. Sima közlekedésben azért 9 alatt marad a tiéd is gondolom. Persze a tél az mindig más, aláírom jó a 9l/100km éves átlagnak. A gázolajnál nem feltétlen lopottra gondoltam, vannak egyéb trükkök is ahogy hallottam, de nem is akarom ezt a részét boncolgatni. Jó az a 9lityis éves átlag, elfogadom.
A Sírköves 2006.01.30. 14:32:52 / # 33807
avatar
az elmult hidegebb, és fuvarmentesebb napokban 13 liter/100 km fgyasztást produkáltam, nem tudok beülni egyébb fűtött helyre, mert ott nem hallom az urh-t. A lopott gázolaj vásárlása a magyar törvények szerint orgazdaság, valóban magánügy, ennyi erővel lakásokat is törhetnék fel, vagy nyakláncokat is tépkedhetnék.
Gremlin 2006.01.30. 14:25:30 / # 33806
avatar
Kedves csogu! Valóban, a mérlegnek két oldala van. Egyrészről azt hiszem elnézést kértem amiatt, hogy elszámoltam magam, és javítottam hogy óránkénti 2800Ft-ot kéne megkeresni a havi netto 100.000Fthoz, mégpedig havi 20 munkanappal számolva jött ez ki, napi 8 órában! Abban egyetértek, hogy befektetéssel jár, hiszen a legtöbben saját autóval taxiznak. DE! A cikkben számított költségekben benne van az autó mindenféle fenntartása, biztosítása, javítása 'lejattolás' miegymás, sőt 9literes fogyasztás, amit valljuk be sztem bőven számoltak, okos taxis nem jár olyan autóval manapság ami 9et eszik, inkább csak 7,5-et vagy az alatt - de ezt lehet, hogy én látom rosszul, nem is kívánok belemenni, ezért is számoltam ezzel a 9 literrel, pláne nem kivánok belemenni, hogy a legtöbb taxi gázolajos, és ki és hogyan szerez gázolajat, ez abszolút magánügy. Ezen felül másnak, a hazavitt fizetéséből még - amennyiben van autója - le kell vonnia havi szinten annak fenntartását, biztosítását stb. ami itt a számított dolgokban benne van! Tehát ami itt megmarad 100.000Ft az már a családi autó fenntartásán felül kerül haza. Tehát valóban kétoldalú ez a mérleg...
törölt felh. 2006.01.26. 15:29:55 / # 33805
avatar
Maradjunk, a reálisabb számsornál, hiszen ő is rájött, hogy a 7000-nél valamit elszámolt. De a másik számsor is 3000.- körüli átlagbevételt feltételez! Aki ma ezt a városban hosszútávon átlagban, tisztességes eszközökkel produkálja, az.... nem folytatom, mert ilyen jelző nincs is:-)
törölt felh. 2006.01.26. 14:02:21 / # 33804
avatar
Hibaszázalék:-)) tíz ide vagy oda, nem mindegy?:-) Közben azon gondolkodom, hogy mikor volt olyan egymást követő órám, amikor 7400 forintos bevételem volt, külön fuvarokból, de még a szilvesztert sem tudom felhozni példának,mert ott sem adódott ilyen. Nézzük gyakorlati példával: Állok a nyugatiban és rákalapálok egy Véső utcára. Tüzes repeszt és 4 perc és címen vagyok. Az általam nagyon tisztelt utas 10 perc alatt letalál (ezt a 10 percet az én formámban lehet átlagnak számítani), majd 1 perc amíg irányba rakjuk magunk stb... Vagyis az órából már eltelt 15 perc. A cél a Blaha, ami mondjuk nem is rossz fuvarnak számít manapság. Bevétel cirka 1600 forint és eltelt már 25 perc. Újabb cím (hiszen az olyan, hogy mindig ott van ahol végzek...) és ismétlünk. 50 perc elteltével van már 3200 forintom, vagyis 4200 hiányzik még a tervhez. Ilyenkor kell valamit gyorsan kitalálni, hogy a maradék 10 percben miként fogunk egy olyan utast, aki ezt a 4200 forintot leutazza, és meg is kell tenni azt a közel 20 km-t, ami ezt az összeget fedezi. Várom érdeklődve az ötleteket:-o))
törölt felh. 2006.01.26. 13:53:11 / # 33803
avatar
másként mondva óránként 7400Ft bevétel (nem profit!) sok lenne egy átlagos taxisnak? Egy-egy extrém esetben előfordul, de arról 3 hétig beszélünk. Ha figyelembe veszed azt, hogy nem ritka, amikor 3 órát állunk fuvarra várva ( Ó azok a szép kedd éjszakák), akkor utána már nekünk 22.200 forintot kell abban az órában keresni, amikor utasunk lesz. Vagyis ez sem igaz, mert akkor már beleszaladunk a következő órába, vagyis 29.600 forintos kanyart kell csinálni a 4. órában. Na ha meg ilyen adódik, arról 3 hétig nosztalgiázunk. Ennek fényében tessék újraszámolni, és feltenni a kérdést:-)
törölt felh. 2006.01.26. 13:45:27 / # 33802
avatar
Már elnézést, de a mérlegnek 2 oldala van. 1, havi nettó 100 ezer valóban nem rossz 2, Ha ez betegállománnyal, szabadsággal, pihenőnappal és napi 8 órai munkával jár...figyelembe véve a munka típusát. Ebben az egészben ott a bibi, hogy ez nem így van. Valóban, egy hómunkásnak, egy irodásnak szép pénz a havi nettó 100 ezer. De egy ilyen munkavégzésért több dukálna, mint ahogy ez így is van minden veszéllyel járó foglalkozásnál, több műszakos melónál és azt sem szabad elfelejteni, hogy amíg mások ilyenkor kapják a munkaeszközt, mi befektetünk...ha mással nem, akkor a munkánkkal és abból nyögjük azt, amit más ingyen kap. Benzin hozzájárulás, telefonhasználat, mobiltelefon és annak minden költsége, ruhapénz, szállás stb...stb...
törölt felh. 2006.01.26. 09:27:09 / # 33801
avatar
Én speciál számolásod nem értem de a lényeg,hogy óránként átlágban 1400-2200ft között szokott öszejönni.Egy munka nap 10-12 óra egy munka hónap kb 28nap.Sirni meg muszáj mert ha nem teszed még több ember akar taxizni és akor tényleg lesz ok sirni.
Gremlin 2006.01.26. 09:05:52 / # 33800
avatar
Köszi a választ :) Ebben akkor egyetértünk, sajnos a hómunkástól kezdve a bankelnökökig mindenki szeret sírni, de akkor jól látom, hogy meg lehet élni ebből a munkából is...különben nem is csinálnák :) További jó munkát!
törölt felh. 2006.01.26. 07:42:12 / # 33799
avatar
A válasz egyszerű. Divat sírni! De nem csak a taxis sír mindenki sír. Ez a számolgatás már szerintem az átlagra ráhúzható. Persze van aki ügyesebb szorgalmasabb az ettől felfele mig aki lustább ügyetlenebb az ettől lefele eltér. És van a harmadik típus aki nem csak a taxizással keresi a pénzét. Csak ott borul a számítás de Ő sem sír mert ősszességében köszöni jól van:)
törölt felh. 2006.01.26. 07:28:18 / # 33798
avatar
Csak a bevételi oldalát, nem támasztja alá semmi. Én ennyi pénzt, még egy hónapban /tehát, a legjobb hónapban sem/ csináltam, nemhogy átlagosan!!! Tehát, nemtudom, honnan ez az optimizmus. Az itt leírt számok pont azért érdekesek, mert ma egy taxis összesen nem csinál ennyi bevételt, nem hogy még a plusz havi százezret! Így már érthető, a sírás?:-)
Gremlin 2006.01.26. 02:08:22 / # 33797
avatar
Az utas típusú hozzászóló picit elszámolta magát, azért van ott az a 10 millio, very sorry! Tehát újra: 4.200.000Ft az autó és egyéb költségek, 1.200.000Ft az éves kereset mondjuk, tehát a PROFIT. Így a számítás újra: 5.400.000Ft/év osztva 12 hónappal 450.000Ft/hó osztva 20 munkanappal 22.500Ft/nap osztva 8 órával 2.812Ft/óra. cca: 14km fuvar óránként, ha a fix kiállási díjat nem számítom, csak a km díjat. Tehát ez az összeg az amit egy taxisnak meg kell keresnie, hogy fenntarthassa az autóját, biztosítás legyen rajta, javítgassa és havi 100.000Ft-ot vigyen tisztán haza. Így - és remélem most végre jól számoltam :) - viszont mégannyira sem értem, hogy miért nem örülnek a taxisok a munkájuknak, hiszen elég szép az a havi netto 100.000Ft + az autó minden költsége. További jó éjt, jó munkát, én már csak reggel leszek!
törölt felh. 2006.01.26. 01:23:12 / # 33796
avatar
Vannak itt még más hibák is mert ha én jól látom akkor Ő 100%-os kihasználtsággal számol. Márpedig az nem fog a realitással közelségbe sőt még csak gondolatba sem kerülni. Másodszor próbáljon meg teljesíteni rendszeresen hosszútávon minden munkanap óránként átlagosan mert itt ugye átlagról van szó 37 km-t megtenni:))
indi50 2006.01.26. 01:16:18 / # 33795
Igen, én is pont ezt akartam kérdezni.Szerintem becsúszott egy számolási hiba a kedves utastipusú topiktársnak.Igaz a végére tisztázódik az az 1 millió forint a 10 millió helyett.
törölt felh. 2006.01.26. 01:11:26 / # 33794
avatar
Miért is adod hozzá a tiz milliót?

Gremlin 2006.01.26. 00:57:00 / # 33793
avatar
Tiszteletem mindenkinek! Én egy utas lennék a számolósabbik, kukacoskodó fajtából, aki nem ért valamit itt a táblázattal kapcsolatban. De remélhetőleg majd megmagyarázzák és akkor okosabb leszek. :) A táblázat végösszege 4.200.000Ft éves szinten, számoljunk erre még 10.000.000Ft(!) éves profitot -ez ugye havi szinten min. 80.000Ft tiszta haszon, ami nem kevés figyelembe véve, hogy közben egy biztosított, jól karbantartott járművünk is van, amit mások is fenntartanak a fizetésükből akik nem taxiznak. Tehát az én számításom, ami valószínű, hogy valahol hibás: 14.200.000Ft/12hónappal=1.183.334Ft/hó ezt osztjuk a 20 munkanappal= 59.166Ft/nap Egy átlagos viteldíj ugyebár fix kiállási díjból áll - amit most nem is számolok - de áll egy nagyjából egységes kmkénti átlagos 200Ft-os viteldíjból, azaz: 59.166Ft/200Ft=296 azaz 296x200Ft tehát 296km/nap ezt még elosztom a napi 8 óra munkával így kijön, hogy: 37 egész kilométert (avagy 7400FT árbevételt) kell egy taxisnak megtermelnie egy órában, hogy egy évben meglegyenek neki az alábbiak: - mindenféle biztosítás és javítási költség az autójára (normál családoknál is felmerül ez a költség, amit mások is a fizetésükből fedeznek) - havi 80.000Ft PROFIT - azaz kvázi tiszta fizetés és ez inkább több, hiszen eléggé alá számoltam. Akkor viszont nem értem, hogy miért mondják a taxisok, hogy ők rosszul élnek? Számomra ez azt jelenti, hogy viszonylag könnyen lehet elég jól megélni ebből. Remélem ezt tényleg senki nem veszi sértésnek, csak szeretném megérteni, hogy miért 'sírnak' ennyit a taxisok, vagy hogy én mit látok rosszul. Esetleg a 37km/óra túlságosan sok fuvart feltételez, azaz valójában nincs ennyi egy átlag órában - másként mondva óránként 7400Ft bevétel (nem profit!) sok lenne egy átlagos taxisnak? Előre is köszönöm ha válaszolnak!

Csumi 2006.01.23. 18:24:26 / # 33792
avatar
hát ez az.....
Oldalszám: 10