Hozzászólások száma: 10868
Ugrás a hírhez Oldalszám: 544
Témakörök > Hírek fórumai > Gyökeresen átalakítja a ferihegyi taxi szolgáltatások rendszerét a Budapest Airport A hozzászóláshoz be kell jelentkezned
Kérdések 2007.11.08. 23:29:49 / # 314883
avatar
Lehet hogy a "kommandósok fél ill. egész tagdíjat nem fizetnek? Lehet hogy a sok kopasz meg a magyarul sem tudó szekrények már kinos volt a reptéren és most a taxisok lettek a kommandósok gombokért? Lehet hogy nem kellene legalább egymás szájába belerondítani? Lehet hogy picit gondolkodni is kéne? Lehet hogy szép álmokat?

Kérdések 2007.11.08. 23:24:00 / # 314882
avatar
Lehet hogy elnézést a sok hírért de nincs még vége? Lehet hogy amikor a tourist taxisokat kötelezték azon a bizonyos szavazáson (kamarai szavazás) azt igérték kifizetik a kamarai tagdíjjat csak szavazzanak az Antalra mert az nekik jó? Lehet hogy sokan írnak levelet ez ügyben mert a mai napig nem fizették ki és mennek a csekkek? Lehet hogy ezt is úgy hívják "átbaszás"?

Kérdések 2007.11.08. 23:19:17 / # 314881
avatar
Samu Attila: Az általam ismert szolgáltatási szerződésben nem pontosan ez van. A szerződés szerint nem csak ezért lehet emelni, hanem meg van határozva egy csomó más indok is. A szolgáltatás árait a Budapest Airprt ZRT jóváhagyta a szolgáltatási szerződésnek megfelelően Lehet hogy mi is elolvasnánk azt a szerződést ha annak lehet hívni?

Kérdések 2007.11.08. 23:17:18 / # 314880
avatar
hallotaxi.hu: Először is gartulálni szeretnénk a győzelemhez. Szakál J.: Köszönjük szépen. Örülök, hogy megnyertük a pályázatot, és most azon dolgozunk, hogy ez működjön is normálisan! Lehet hogy akkor mindekinek el kell döntenie normálisan működik a rendszer?

Kérdések 2007.11.08. 23:13:21 / # 314879
avatar
A nyertes Zóna Konzorciumot alkotó cégek közül egyébként nem mindenki vett részt a szolgáltatásra alapított projektcég, a Zóna Service Zrt. létrehozásában. Nincs köze a társasághoz például az Airport Security Kft.-nek, mert - ahogy Szita János ügyvezető igazgató az [origo] kérdésére fogalmazott - "kihagyták belőle". Pedig, úgymond, a repülőtér biztonságáért felelős, 800 munkatársat foglalkoztató vállalat jelenléte a pályázatok elbírálásakor sokat nyomhatott a latban.

Kérdések 2007.11.08. 23:10:06 / # 314878
avatar
Szollár D: Én az 1-terminálnál voltam. Az 1-esnél teljes a béke, teljes a nyugalom. Van autó elég, az utasok nem hosszan állnak sorba, minden rendben van. A 2-esen nem voltam ma, tehát nem tudom hogy mi a helyzet. Ha valami történne, pl. extra hosszú sor, nagy fennakadás lenne, akkor biztosan tudnék róla, mert nekem szólnak ha ilyesmi előfordul. Nekem muszáj, hogy szóljanak mert én vagyok itt a frontvonalban. Lehet hogy káprázik a szemem?

Kérdések 2007.11.08. 23:03:32 / # 314877
avatar
Lehet hogy olyan nincs is amit ne bővítene? Veres István - aki ellen csődbűntett alapos gyanúja miatt folytatott nyomozást a BRFK most vádemelési javaslattal zárta le - újabb értékes állami tulajdonba fektet jelentős magántőkét. A Citadella-terasz bérlője jelenleg az egykor földszintes Kádár-villa bővítésébe kezdett.

Kérdések 2007.11.08. 23:02:08 / # 314876
avatar
Lehet hogy erre azt szokták mondani csúcs ez az érzés? Becslések szerint a bérlő egyetlen szombati partin kétmillió forintot kereshet, az erőd fenntartása, karbantartása tehát a terület üzleti lehetőségeinek kihasználásával, belépődíj nélkül is megoldható. A terület üzemeltetésére számos más jelentkező is van, a KVI a perek bejfejeződése után nyilvános pályázatot fog kiírni a terület kezelésére. A kincstár jogi előadója különben nem tartaná szerencsésnek a legkisebb belépti díjat sem a "nemcsak Budapest szimbólumaként, hanem országos jelképként ismert" szobornál, a területet szeretnék a nyilvánosság előtt nyitva tartani. Jó kérdés még az is, hogyan lehetett 1999-ben ilyen sebtiben kiadni a város legfeltűnőbb fekvésű ingatlanját, de Veres István szerint a KVI tulajdonképpen neki köszönheti, hogy a Budapest Tourist citadellabeli állásainak meggyöngülésével megszerezte a telek kezelési jogát: "Az itt helyet bérlő cégeket egyesítve én kerestem fel a KVI-t azal az ötlettel, hogy ezentúl közvetlen tőlük vegyük bérbe a területet." Hegyi szerint a történet igaz, de ez nem változtat azon a tényen, hogy a Citadella a kulturális örökségvédelmi törvény 1. sz mellékletében felsorolt műemlék, az állam kizárólagos tulajdonában kell maradjon, és az államháztartási törvény alapján mindig is a KVI kezelésében volt, a Budapest Tourist csak a kezelési jogokat gyakorolta.

Kérdések 2007.11.08. 22:59:59 / # 314875
avatar
Lehet hogy ez nekünk nem új a repteret is úgy kezelné mintha a sajátja lenne? A kerület szerint tehát a Citadella Invest birtokon belül van, amit a bérbeadó kincstár egyébként vitat. Veres "állami tulajdonú magánbérlet"-nek tekinti az 5412-est, és nem érti Hegyi Pétert, a KVI jogi főelőadóját, aki a "kváziközterület" kifejezést használja a telekre.

Kérdések 2007.11.08. 22:58:06 / # 314874
avatar
A bérleti szerződés eredetileg csak az erődre vonatkozik, de a Citadella egy helyrajzi számon szerepel a körülötte futó aszfaltúttal és a Szabadság-szobor bástyájával. Erre a 5412 helyrajzi számú háromhektáros belterületi telekre kötött 2000-ben vagyonkezelési szerződést a Kincstári Vagyoni Igazgatóság és a Citadella 4U Kft., utóbbit azóta Citadella Investnek hívják, vezetője változatlanul Veres István. Ezen a jogcímen szedne a vállalkozó belépti díjat a Szabadság-szobornál. Az alkalmazottakkal ellentétben megkeresésünkre Veres azt állítja, nem lesz júniustól belépőjegy, az új rendszert fokozatosan vezetik be, és a vasárnap jövőre is ingyenes maradna. Veres elmondása szerint egyelőre csak a szolgáltatások színvonalát növelik, légópince nyílik panoptikummal (ahová eddig 400 Ft volt a belépő, most 1200 Ft-ot kérnek), a sétányon bohócok és mutatványosok enyhítik a budapesti látkép unalmát. Már megnyílt a Budapest Anno szabadtéri kiállítás is, amin korabeli kandeláberek fényében nézhetik meg Klösz György fotóit azok, akik már belefásultak a panorámába Lehet hogy más is kiváncsi miért öngyulladt meg pár pavilon abban az időkben?

Kérdések 2007.11.08. 22:56:16 / # 314873
avatar
Ez rosszul hangzik, de adtak már bérbe kastélyt egy forintért, felújításra kötelezve a bérlőt, ami főleg akkor célszerű, ha a tulajdonos (sok kiemelt műemléknél az állam) nem piacorientált szervezet. "Nem arra van kitalálva, hogy gazdaságosan üzemeltessen valamit" - gyakorol önkritikát a területet bérbeadó KVI. Itt más a helyzet. Egyrészt a Citadellára szóló bérleti szerződés nem kötelezi felújításra a bérlőt, a vagyonkezelési szerződés, amelyben Veres korábbi cége, a Citadella 4U az első években milliárdos nagyságrendű felújításokat vállal a terület használatának ellenértékeként, végül is nem lépett érvénybe, így például a várfal javítását most a kincstár állja. Másrészt az erőddel együtt végül is a Szabadság-szobrot is kiadták Veresnek, legalábbis a bérlő és az illetékes XI. kerületi és fővárosi önkormányzatok láthatóan így értékelik a helyzetet.

Kérdések 2007.11.08. 22:55:03 / # 314872
avatar
Lehet hogy nem tetszik a kék neon? Ilyen honlap ugyan nincs, Veres István dolgai méggsem ismeretlenek az újságolvasók előtt. A Citadella-terasz annak ellenére felépült, hogy a hatóságk naponta szállítatták el rendőri segítséggel az építkezésen dolgozó munkásokat. A Kulturális Örökségvédelmi Hivatal (KÖH) végül lebontatta a teraszt, de megmaradt a királykék neon a Citadella homlokzatán, a Káposztásmegyeri lakótelepről is látszik. Veres egy másik építkezése szerencsésebben végződött, ráépítéssel szerzett tulajdonjogot a Kádár-villában, amit, akárcsak a Citadellát, a Kincstári Vagyoni Igazgatóságtól bérelt. Veres 1999-ben határozatlan időre vette bérbe a Citadellát (a vagyonkezelői jogok elvileg negyven évre szólnak).

Kérdések 2007.11.08. 22:53:49 / # 314871
avatar
A Gellérthegyen dolgozó taxisok, rendészek és árusok a múlt héten még úgy tudták, június 15-től belépőt szednek a Szabadság-szobornál, a kérdés csak az volt, hogy nyolc, négy vagy két eurót. Egyelőre úgy néz ki, csak az őrző-védő csoport létszámát háromszorozzák meg, pénzt majd csak később szednek. Lehet hogy minden így szokott kezdődni? "Múlt hétfőn, a reggeli eligazításon jött a hír, hogy mégsem kezdjük el szedni a belépőt. Nyár végéig fokozatosan fogják bevezetni, először csak amikor műsor van, hogy az emberek lássák, kapnak is valamit a pénzükért. A tulaj költségeit fedezi a fagyi-kávé forgalom, és amúgy sem ebből él, de ne tőle kérdezősködj, inkább menj fel a veresur.hu-ra, ott rajta van, hogy mivel foglalkoztunk" - tájékoztat a biztonsági őr a napokban épült középkori hatású fáklyás várkapunál.

Kérdések 2007.11.08. 22:52:18 / # 314870
avatar
Lehet hogy a reptéren is próbálkoztak már? A Citadellára engedély nélkül teraszt építő vállalkozó újabb pénzforrást fedezett fel a Gellért-hegyen. Belépődíjat szedne a Szabadság-szobornál, ami szerinte "állami tulajdonú magánbérlet". A tulajdonos főváros nem is hallott Veres ötletéről, a Kincstári Vagyoni Igazgatóság szerint pedig a vállalkozónak erre nincs joga. Veres István ennek ellenére már felépítette a kaput, és fokozatosan bevezetné a fizetős rendszert.

Kérdések 2007.11.08. 22:50:54 / # 314869
avatar
Lehet hogy válasz azoknak a topictársaknak akik hiányolják a multimédiát pedig én is nintedóztam volna? Hasonló a helyzet a pályázati kiírásban szintén szereplő, az első ülések fejtámlájába szerelendő multimédiás berendezésekkel. Szollár Domokos tájékoztatása szerint "biztonsági aggályokat vetett fel az ötlet, baleset esetén ugyanis előfordulhat, hogy a berendezés járulékos károkat és sérüléseket okoz".

Kérdések 2007.11.08. 22:48:42 / # 314868
avatar
Lehet hogy tündéri mese? Egy éven belül mintegy 1,2 milliárd forintért vásárol személygépkocsikat a ferihegyi taxitender győztese, a Zóna Service Konzorcium - közölte Veres István, a konzorciumi tagok képviselője.

Kérdések 2007.11.08. 22:47:57 / # 314866
avatar
Lehet hogy ez is tetszik? A Tourist Taxi pedig hivatalosan nem is indult, csupán a cég ügyvezetője magánemberként adott be pályázatot. Ennek a pályázatnak az érdekessége, hogy – a repteret üzemeltető Budapest Airport Rt.-től kapott információk szerint – a konzorciumnak az ügyvezető Szakál Józsefen kívül számos tagja van. A konzorcium részese ugyanis az Euro Taxi Bt., az Utax Bt., a Next Autó Kft., az Office Service Concept Kft., továbbá Magyaroszág legnagyobb Ford-kereskedője, az Autó Petrányi Kft., és a repülőtér biztonsági feladatait ellátó Airport Security Kft.

Kérdések 2007.11.08. 22:46:58 / # 314865
avatar
Multimédiás autók A nyertesnek egy éven belül kell új autókkal lecserélni a kezdeti autóparkot: az egységesített, fekete színű, kétszázas flotta döntő részét Ford Mondeok adják majd, mellettük 28 Opel Zafira és tíz londoni taxi is működik majd. Az autók mindegyikében nem csak gps-rendszer lesz, hanem a két első ülés támlájában display, melyen turisztikai információkat futathat, illetve a taxiról azonnali értékelést is adhat az utas. Az osztályozás a gps-n keresztül azonnal be is fut a központba, így a reptér vezetése folyamatos képet kap az értékelésekről.

Kérdések 2007.11.08. 22:40:13 / # 314864
avatar
Lehet hogy akkor frissíteni kell a memória chipeket? Tíz hónap felfüggesztett börtönre és egymillió forint pénzmellékbüntetésre ítélte nem jogerősen Veres Istvánt, az egykori Citadella 4-u kft. ügyvezetőjét régészeti lelőhely megrongálása miatt a Budai Központi Kerületi Bíróság kedden - közölte a Fővárosi Bíróság sajtótitkársága az MTI-vel.

törölt felh. 2007.11.08. 14:01:28 / # 314863
avatar
Miután a citysek leginkább hivatalos drosztokon állomásoznak, a rendteremtés leginkább a taxisok befizetéseiből fenntartott Drosztkezelő Kht feladata lenne. Gondolom, meg is felelnek a feladatnak. :-))
Oldalszám: 544