Hozzászólások száma: 35136
Ugrás a hírhez Oldalszám: 1757
Témakörök > Droszt Híradó > Főtaxisok ide KLIKK!!!! A hozzászóláshoz be kell jelentkezned
hiénakutya 2015.04.11. 03:51:58 / # 338793

Már miért lenne rossz példa?

Az idézett részben pont nem szerepel a taxi, a hivatal épp erre hivatkozik.

Szerintem elég jól meghúzható a határ az "aki akarja, tegye" és a "legyen mindenki számára kötelező" között.

Túl jól ahhoz, hogy összemosd a kettőt.

Ha a hivatal és a te állításaid maradéktalanul igazak, akkor Pista bá kevés ahhoz, hogy engedélyezze a kamerát, pláne, hogy kötelezővé tegye azt, mert abban az esetben először is a hivatkozott személyszállítási törvényt kellene módosítani.

Azt meg nem tudom, hogy a "veletek" alatt kikre gondolsz, de velem biztos nem fognak kamerát vetetni, így sírni sem fogok miatta.

Apuka 2015.04.10. 19:25:48 / # 338788

volt ilyenről szó?

Egyébként mit vársz majd a rendelet módosításától?

vagyis inkább mit szerettél volna módosíttatni benne?

Apuka 2015.04.10. 19:23:48 / # 338787

ne keverd ide az áruházat mert rossz példa.
A kamerával kapcsolatos  doksiban a személyszállítási rész van idézve, mivel ez a rész vonatkozik a taxira. ha van kedved, másold be nyugodtan a teljes törvényt.

Aki úgy gondolja, hogy támogatni kell(ene) a kamera telepítésének engedélyeztetését a belső tér megfigyelésére vonatkozóan, tegye. Csak írni kell Tarlós Istvánnak egy ilyen jellegű kérést, de akár a kamarának is lehet címezni és biztosak lehettek benne, hamar rendelet lesz belőle!
Aztán amikor megvetetik veletek valakinek a mutyis készülékét jó drágán, amikor nem csak a net-et kell fizetni hanem a teljes apparátus (szerverek, személyzet) költségéhez is hozzá kell járulni, ne sírjatok!



taxista001 2015.04.10. 16:28:26 / # 338785
avatar

Nem április 9 vvolt a taxisrendelet napirendre tűzésének időpontja?

hiénakutya 2015.04.10. 14:24:16 / # 338784

"Attól, hogy a gépkocsi a saját tulajdonod, még nem szerelhetsz bele kamerát.  illetve, hogy pontos legyek, beszerelheted, de abban a pillanatban, hogy elkezdesz dolgozni vele, ki kell szerelned, vagy legalábbis a belső(!) tér megfigyelését meg kell szüntetned, ugyanis amikor a kocsit taxi üzemben van akkor te a saját tulajdonod a köz részére bocsájtod. innentől már nem magánautó."


Akkor ugye az összes áruházban is le kell szerelni a kamerát nyitvatartási időben?


Beszélsz már zöldséget...

Apuka 2015.04.10. 09:04:14 / # 338783

 "Az Én olvasatomban magánszemélyként tehetek az autóba kamerát, és aki beül azt tájékoztatom róla. Ennek a legegyszerűbb módja egy táblát kihelyezni. Én így tettem ez nem tiltott és nem is tilthatják meg a törvény szerint, mert a gépkocsi a saját tulajdonom."


Kicsit kiegészítenélek:
Attól, hogy a gépkocsi a saját tulajdonod, még nem szerelhetsz bele kamerát.  illetve, hogy pontos legyek, beszerelheted, de abban a pillanatban, hogy elkezdesz dolgozni vele, ki kell szerelned, vagy legalábbis a belső(!) tér megfigyelését meg kell szüntetned, ugyanis amikor a kocsit taxi üzemben van akkor te a saját tulajdonod a köz részére bocsájtod. innentől már nem magánautó.

Még mielőtt nagyon belelovalnád magad a kamera engedélyeztetésébe javaslom, olvasd el, miről is szól pontosan a az erről szóló képviselői indítvány!

Alaphelyzet, hogy a taxisok biztonsága érdekében (sicc!) , vészhívó gombbal ellátva..!
De mi is van (lehet) mögötte?
Ahhoz, hogy egy kamera a taxis biztonságát szolgálja, nem elég maga a kamera elhelyezése. ez önmagában semmi pluszt nem nyújt. idáig is meg volt oldva, sőt a mostani tablettes rendszer is tartalmaz vészhívási lehetőséget, tehát a vészhívás megoldott. ahhoz, hogy a kamera ellássa a feladatát vész esetén, annak a képe illetve a közvetített hangja el kellene jusson valamilyen központba, különben az egész nem ér semmit. ahhoz, hogy eljusson, on-line kell legyen, vagyis az üzeme alatt folyamatosan kell közvetítenie a kép- és hanganyagot. 
Itt kezdődnek a problémák!
először is egy erre alkalmas készüléket kell beszerelned ami mellesleg saját gps jeladóval van ellátva. (pénz, pénz és pénz, amit te fogsz kifizetni (és ez nem a 10.000 ft-os kategória)
másodszor, kell egy központ ahol ezt kezelik illetve vészhívás esetén azonnal látható, hogy hol és mi történik, hogy szükség esetén intézkedni lehessen a segítségről.

Ehhez kapcsolódó probléma:
1. ki üzemeltesse ezt a központot?
rendőrség vagy más hatóság? (ebben az esetben kevésbé lenne problémás az adatkezelés)

Bkk vagy más cég? ( erre inkább nem is írok semmit)

2. egy ilyen rendszer üzemeltetése nagyon pénzbe kerül. pl. a szerver megvásárlása, üzemben tartása 0-24 -ben, a hozzátartozó személyzet fizetése. (ne legyen kétséged, ezt is a taxissal fizettetnék meg!)

3.
 a kamera rendszert (ami a kocsiba kell (on-line adattovábbításra alkalmas, gps-el ellátott) te fogod kifizetni!
De ennyivel nem úszod meg. folyamatos internet kapcsolat szükséges hozzá, ezt is te fogod kifizetni. kiszámoltad mekkora az az adat mennyiség amit egy ilyen kamera közvetít(ene) egy műszak alatt? és ez egy hónap alatt hány GB is? vajon ehhez milyen csomag van (lenne) a mobilszolgáltatóknál?
ezt is te fogod fizetni!

valóban ezt akarod, ezt szeretnéd?

csak gondolj bele, és most maradjunk a piszkos anyagiaknál (bár nem jártam utána, de nem hiszem hogy havi 10.000 ft-nál olcsóbb lenne az előfizetés), ez éves szinten feleslegesen százezres nagyságrendű kiadást jelentene (megint) a taxisnak. nincs más helye ennek a pénznek? Tényleg azt szeretnéd, hogy még több bőrt húzzanak le rólad?

Taxiboy 2015.04.10. 00:53:38 / # 338778
avatar

Ez is kell, hogy teljesen egyértelmű legyen az írásom

Taxiboy 2015.04.10. 00:46:08 / # 338777
avatar

Miért is legyen az életünk könnyebb?

Valamelyik nagyokos kitalálta, hogy a kocsiban a kamera személyiségi jogokat sért, ezért engedélyeztetni kell. Az még véletlen se jutott eszébe, hogy egy közlekedési balesetnél akár emberek sorsa is múlhat a korrekt beazonosításon, még akkor is, ha nem az az autó a résztvevő, amelyikben fel van szerelve. 

Taxiban ez a mai közlekedési morálban különlegesen fontos lenne. Arról nem is beszélve, hogy a belső tér figyelése és az ott elhangzottak szükség szerint utólagos visszajátszása a taxis védelmét is szolgálhatja. Ugye mindenki találkozott már a tipikus kötekedő "utassal" aki a történetet teljesen másként adta elő, mint ahogy az lezajlott. Mivel Ő az "utas" ezért természetesen a kollégát marasztalják el. Arról meg nem is ejtek szót, hogy a nem oda való patkányok (ingyen utazók) beazonosítására és nyilvánosságra hozásának a legjobb eszköze lehetne.

Tehát ez a szerkezet a MI biztonságos munkavégzésünket szolgálhatná, bizonyos szabályok közé szorítással. Ezeket nem részletezném, mert mindenki sejtheti mire gondolok. Na, nem arra, hogy a hatóság vagy valamelyik más szerv benézhessen a kocsiba, hanem a felvételek mentése, törlése szabályozására.

Ma már minden nyilvános helyen készülnek képanyagok rólunk, a tudtunkon kívül is. Elég csak kimenni az utcára, és már is kamerák figyelik a mozdulatainkat. Ott nem lázadozik senki a személyiségi jogai miatt, de taxiban ami elvileg közterület, és személy szerint a soför minden pillanatban veszélyben lehet, ( Amikor az úton halad a közlekedés többi résztvevőjétől, amikor utassal megy, akkor pedig annak nem várt viselkedés módjától) ott már igen. Mi a különbség a kettő között?

Nos Én végig csináltam az engedélyeztetési procedúrát és meg is kaptam a regisztrációs számot. A mai nap pedig egy csinos borítékot hozott a postás amiben egy négy! oldalas levél lapult és közölték velem, hogy törlik a regisztrációt, mert a törvényben nincs benne, hogy TAXI. Amikor az megszületett még nem volt a járművekben elterjedt ez a fajta biztonsági eszköz. Azóta viszont haladtunk a korral, csak a törvény alkotók közül senkinek nem jutott eszébe azon is módosítani. Így a legegyszerűbb betiltani, vagy legalább is kezünket leporolni és kitörölni az egészet, és oldjátok meg magatoknak parasztok! Az Én olvasatomban magánszemélyként tehetek az autóba kamerát, és aki beül azt tájékoztatom róla. Ennek a legegyszerűbb módja egy táblát kihelyezni. Én így tettem ez nem tiltott és nem is tilthatják meg a törvény szerint, mert a gépkocsi a saját tulajdonom.

Azért csak két oldalt teszek közkinccsé, mert az első kettő csak mindenfajta törvényi rizsa és ezeken van a lényeg egyértelműen leírva. Mindenki döntse el, hogy mit tesz, Én továbbra is használom, mert nincs ott a tiltó listán, és az egyéb rendelkezéseknek megfelel. Lehet, hogy egy napon az életem múlhat a felvételeken.

Bocsánat a hosszú írásért, de így egyértelmű részemről!

IST 882 2015.04.09. 04:10:01 / # 338773
avatar

"Vagyunk egypáran akik megtudunk ez a fos nélkül is lenni már..... "

Mi vaaan??

warrior 2015.04.07. 16:16:52 / # 338759

Nyugi,nyugi.

Ne rántsd fel magad,még bajod lehet belőle.

Nyuszicsiga csigavér.

nyuszicsiga 2015.04.07. 15:56:37 / # 338758
avatar

Mit hát akkor?

Itt írogattok évek óta, és ugyanúgy beálltok minden sorba, ahol "torzsáig" ! 

Ha ennyire nem tetszik,hagyd abba, keress más munkát. 

Vagyunk egypáran akik megtudunk ez a fos nélkül is lenni már..... 

warrior 2015.04.06. 13:59:54 / # 338751

Hát akkor.....?

Bátyó 2015.04.06. 02:30:58 / # 338743
avatar

DE DE DE!!!

warrior 2015.04.05. 18:02:55 / # 338739

Meddig kell még ingyen címre mennem és ott ingyen várakoznom?

Most,hogy a tarifa fix és egységes már semmi nem indokolja,hogy az ingyenkiállással és várakozással jussunk előnyökhöz.

Mindenki bevezethetné és akkor mi van?Semmi.Attól még rendelnének taxit,legfeljebb hamarabb állna az utas a kapuban,mint a rendelt taxija.Nem kellene kresz szabályokat sérteni,tiltott helyen hosszabban várakozni és büntetést fizetni.

Ez nem ördögtől való gondolat,mert valamikor ez így működött Bp-en is.

Most egy kicsi matek.

Ha egy taxis a napi/éjjeli/műszakjában csak 1 órát tőlt ingyen a kapuk az a következő összegű pénzkidobást eredményezi.

Perc/70ft.

60 perc=4200ft.

1 hónapban 25 nappal számolva ez=105 000ft.

Egy év alatt ez már=1 260 000ft.

Öt év alatt,amikor kocsit kellene cserélni ez az összeg=6 300 000ft.Hoppá!!!Ez egy kocsi ára.

Na ez az a pénz ami mindenkit megilletne,ha nem félnénk az utasoktól és nem húznánk be a fülünket,farkunkat félszegen.

Most még bőven vannak kollégák akik az előkénél is megkérdezik,hogy kapcsolhatom az órát?

Kapcsold b.zd meg,hiszen már öt perccel elmúlt az előrerendelés ideje.

Vagy nincs igazam?


tomajer 2015.04.02. 06:22:08 / # 338720
Taxis védőangyalok az utakon[Első kézből] 2015.04.01 17:57

Magyarországon évente 20-25 000 embert veszítünk el hirtelen szívhalál következtében. Ezt a döbbenetes számot csak akkor lehet visszaszorítani, ha minél többen megtanulnának és mernének is életet menteni. A tavaly elindult TEVAgy a Hős! programhoz – melynek célja, hogy Magyarországon mindenki tudjon újraéleszteni – ez év tavaszán csatlakozik Budapest legnagyobb tapasztalattal rendelkező taxitársasága, a Főtaxi, melynek közel 1000 sofőrje képzést kap egy közös oktatás keretén belül arról, mi a teendő vészhelyzet esetén.

Március 30-án indult el a Főtaxi és a TEVAgy a Hős! program együttműködése, melynek keretén belül a taxitársaság állományában lévő közel 1000 sofőr újraélesztési ismeretekkel gazdagodik. Az együttműködés azért is példaértékű, mert a hirtelen szívhalál bármikor, bárhol, bárkit utolérhet, és ha a bekövetkezte utáni 4 percben nincs a helyszínen valaki, aki elkezdi a szívmasszázst, akkor nagy valószínűséggel elhalnak az agysejtek és visszafordíthatatlan károsodások léphetnek fel. A Főtaxi munkatársai a mindennapi munka során egész Budapestet keresztül-kasul szelik, és rengeteg emberrel találkoznak. Évente összesen 81 millió km-t tesznek meg autóikkal. Így ha a baj a közelükben történik, vagy éppen a saját utasukkal, akkor a képzésnek köszönhetően azonnal meg tudják kezdeni az újraélesztést és a mentő kiérkezéséig fenn tudják tartani a keringést, mely a sikeres újraélesztés utáni teljes élet egyik alappillére.

Mivel a Főtaxira az alapítástól kezdve, az innováció és a példamutatás a jellemző, mi sem természetesebb, hogy cégünk az első olyan taxi társaság Magyarországon, amelynek minden taxisa, részt vesz az életmentő tanfolyamon! – mondta Szunomár Tibor, a Főtaxi vezérigazgatója.

„Nagyon nemesnek és példaértékűnek tartjuk, hogy a taxitársaság csatlakozott a programunkhoz. Bízunk benne, hogy ez az együttműködés több szervezet szemét is felnyitja majd azzal kapcsolatban, hogy érdemes hasonló kezdeményezésekhez csatlakozni, hiszen minimális erőfeszítéssel és tanulással emberéleteket menthetünk! „ – tette hozzá Klupács Péter mentő-technikus, a TEVAgy a Hős! egyik vezetője.

A társaság tagjai már több ízben bizonyították rátermettségüket, ha az utasok védelméről vagy egészségéről volt szó. Biztosan mindenki emlékszik annak a taxisnak az esetére, aki mikor látta, hogy utasa rosszul van, felismerve a tüneteket azonnal az ügyeletre hajtott, megmentve ezzel utasa életét. Ilyen hétköznapi hősökre van szükség, akik mernek és tudnak is cselekedni, ha kell! Hirtelen szívhalál esetén pedig nincs idő a tétovázásra! A szívleállás után ugyanis 4 perc áll rendelkezésre, hogy megkezdjék az újraélesztést, melynek szakszerű mozdulata, intenzitása és ritmusa egy gumilabda és egy 100 BPM-es zene segítségével könnyedén elsajátítható. A TEVAgy a Hős! program két kitalálója, Mészáros Zalán és Klupács Péter másfél éve járják az országot és játékos formában tanítják meg mindenkinek a mellkas nyomás helyes módját. A statisztikák igen riasztóak, hiszen naponta 70 ember, azaz óránként 2-3 ember hal meg hirtelen szívhalálban, mert nincs a helyszínen olyan személy, aki segíteni tudna. Míg Németországban 1000 emberből 973 tud újraéleszteni, addig 1000 magyar közül összesen 17 ember tudja, hogy mitévő legyen ilyen vészhelyzetben. Ezen szeretnének változtatni!
OrientPress Hírügynökség (OPH)
mezei 2015.04.02. 03:36:22 / # 338718
avatar

A védő alatt az ottani mindenkori portát értik és nekik tejeltek a taxisok.

driver21 2015.04.01. 15:14:09 / # 338713
avatar

Nem volt vedő.

6ker 2015.03.31. 23:19:14 / # 338705
avatar

Nem? Akkor miért kellettek a "védők"? Nektek akik ott álltatok.

driver21 2015.03.31. 20:50:10 / # 338704
avatar

De a cityé,de ők csak telefonos rendelésre..

donkihóte 2015.03.31. 17:43:21 / # 338699
avatar

Az A38 nem a cityé?

Oldalszám: 1757