Hozzászólások száma: 9363
Ugrás a hírhez Oldalszám: 469
Témakörök > Droszt Híradó > Végső visszaszámlálás! Átalakítják a TAXI fuvarozói jogszabályokat. ( MEGSZIVATNAK ) ORSZÁGOS TAXIRENDELET! A hozzászóláshoz be kell jelentkezned
vi 2012.11.07. 01:01:23 / # 265113
avatar
Sajnálatos módon védenem kell a képviselőket, mert ezegyszer tényleg a mi javunkra akarnak változtatni. Javaslom, hogy olvasd el az előterjesztést KDNP javaslat, nem az van benne, amit az újságok leírtak: "Azt pedig, hogy csak és csakis a taxis vállalkozás kötelezően ÁFA körös legyen, minimum diszkriminatív." Ilyesmiről egy betű sincs a javaslatban, ez az újságírók fantáziájában született, és mindenki elhitte. Aki alanyi mentes lehet és akar is, az az marad, a többi pedig ÁFA-körös továbbra is. "A taxis vállalkozás pedig szinte semminek az ÁFA-ját nem írhatja le(?), amit leírhat, az is nagyon macerás." Pont ezt változtatná meg a javaslat, mert lehetővé tenné (csak a taxi-vállalkozók számára) a személygépkocsi vételárának, üzemanyagának és az üzemeltetési szolgáltatások ÁFÁ-jának levonását, méghozzá akár egyszerűsített módon is. Szerintem ez az elmúlt tizenvalahány év első, számunkra pozitív döntése lenne, de persze mindenki tiltakozik (mert az újság azt írta, ÁFÁ-t kell fizetni). Majd a képviselők döntenek. vagy: Ők is (mint a taxisok) az újságokból tájékozódnak, nem gondolkoznak és azt mondják: Hát fizessenek már ezek is! vagy: A tiltakozások hatására elutasítják. Aztán évekig ez lesz az adu: Hiszen az ÁFA változtatás ellen is tiltakoztatok, és figyelembe is vettük!
taxi900 Pécs 2012.11.07. 00:38:26 / # 265093
avatar
Javasolnám a "tisztelt" képviselőknek és a jogalkotó hozzáértőknek, ők is üljenek vissza az iskolapadba,hogy ne keverjék össze a DEMOKRÁCIÁT az ANARCHIÁVAL...Ajánlom nekik az 5 évente való vizsgázást is... Szerény véleményem szerint le kellene parkolni 1-2 napra a "droszton" és NEM felvenni az utast. Lássuk mire mennének TAXI NÉLKÜL !!!

zajos tücsök 2012.11.06. 22:48:53 / # 265112
Szerintem is az lenne a legjobb,ha szépen beülnénk az isipadba január elsején,és csak záró vizsgák után jöhetnénk ki onnan ,úgy december 29-30-án. Tanitanának minket olyan emberek a szakmáról,akik életükben nem ültek taxiban. Lényeg a fejlődésünk. Javaslom bevezetni ezt minden szakterületen. Trafikos,fodrász,autómosó,szabó,kárpitos,asztalos,fűtésszerelő,és stb szakmákban is. Ezekben nem: politikus,szakértők(ismerjük a szakértésüket bármilyen téren;),agysebészek,szívsebészek,szülészek,stb Ezek a területek nem olyan fontosak mint a mienk,itt csak életek függnek a hozzáértésükön. A közlekedés viszont elsőrendű reform terület. A biztositásokról pedig annyit(utas/szék),hogy maga a bkv lemondta már az utasbiztositásait,spórlásra hivatkozva. Tehát ha agyonvág a 74-es troli,nem vállal felelősséget érte. (más f..ával persze jó verni a csalánt) És ezek osztják az éccát.. Asszem,ha ez igy megy tovább,jobb ha két dologra készülünk. Vagy egy teljes srike...vagy az összeomlásra
202 2012.11.06. 22:41:32 / # 265110
avatar
10 pont. 6000 adó beszedő. Ingyen !
szega 2012.11.06. 21:59:07 / # 265109
avatar
Hajjaj! Külön team serénykedik Viktor körül és azt lesik kiről, mennyit lehet még leemelni. Az autópark kötelező fiatalítása helyett én inkább azt javasolnám, hogy a műszaki vizsgákon valóban szűrjék ki az alkalmatlan autókat. Én vallom, hogy lehet egy öreg autó is jó és fordítva. A jelen gazdasági helyzetben, gyakorlatilag "lemészárolják" a taxisokat egy ilyen "újítással". Először a beígért egymillió munkahelyet kellene létrehozni (így csak újabb munkanélkülieket gyártanak) és ha a lakosságnak van pénze ilyen úri huncutságra is mint a taxi és a taxisok gennyesre keresik magukat akkor lehet követelni, hogy 2-4-8 évente cseréljék le a kocsijukat. Most miért kell még azokat is belekényszeríteni egy hitelfelvételbe akiknek kifizetett autója van, mert a jelenlegi helyzetben elég kevesen lennénk akik az ágyneműtartóból előrántanánk egy kocsicserére valót. Ígéreteket már kaptunk. Akkor most lesz szíves a tisztelt kormány mutatni valamit belőle és utána követeljenek!
szega 2012.11.06. 21:46:47 / # 265107
avatar
Csak halkan jegyzem meg, hogy a taxizás mint szolgáltatás már régóta ÁFA-s. Először 10, majd 12%-os volt. Aztán felemelték 20 majd 25%-ra és most 27%-os ÁFA terheli a taxizást, de csak azon vállalkozóknál és vállalkozásoknál akik ÁFA körbe tartoznak. (éves árbevétel több mint 5 millió forint vagy bejelentkezik) Azt pedig, hogy csak és csakis a taxis vállalkozás kötelezően ÁFA körös legyen, minimum diszkriminatív. Egyébként a taxiszámla ÁFA-ját nem lehet visszaigényelni. (?) A taxis vállalkozás pedig szinte semminek az ÁFA-ját nem írhatja le(?), amit leírhat, az is nagyon macerás. Ennyit a tisztelt képviselők hozzáértéséről!

hiénakutya 2012.11.06. 15:40:32 / # 265106
Na, drágáim! Emlékszünk még a "Javaslat a személytaxis és személygépkocsis személyszállítás (továbbiakban taxi) átfogó szabályozásra" című anyagra? Nem? Ötszázszor linkeltem be. Na, mindegy. Ebben az anyagban szakmánk jeles képviselői, különböző szakmai szervezetek nevében konkrét javaslatokat tesznek évjáratkorlátozásra, képzésre, meg mindenféle faszságra. Mutattam már párszor, de aki nem emlékszik, az letöltheti erről az oldalról, oly módon, hogy a csatolt állományok közül ráklikkel a legelsőre. Ott tartottunk, hogy mindenféle okosakat javasolnak az illetékeseknek. Mutatok egy példát: "A szakmai alkalmasság vonatkozásában a jelenlegi szabályozás alapján előírt szaktanfolyamok anyagának bővítésével, illetve átdolgozásával, valamint, a tanfolyamok megszervezésének reformjával, és a vizsgáztatás jelenlegi rendjének jelentős szigorításával lehet emelni a szolgáltatást végzők felkészültségének színvonalát. Az oktatási tematika összeállításában, és a vizsgáztatásban a Kamara a Közúti Közlekedési Szolgáltatók Alágazati Párbeszéd Bizottságában (továbbiakban KKSZAPB) résztvevő szakmai érdekképviseletek (FUVOSZ, KKVSZ, MKFE, NiT Hungary), továbbá az országos taxis szakmai érdekképviseletek aktív közreműködését elengedhetetlennek tartjuk. A pályán lévők újbóli vizsgáztatása és a vizsgák periodikus ismétlődése esetén legyenek meghatározva különböző szintek, amelyek a szakmai gyakorlatot figyelembe veszik. Alternatívaként az ismétlődő vizsgák helyett az évenkénti szakmai továbbképzést, záró teszt kitöltésével, javasoljuk." Jó, nem? Na most, történt pedig, hogy valaki bedobta ezt a zsámbéki pályát a köztudatba, hogy majd mehetünk ide vezetéstechnikai képzésre. A buszosok már járnak, nekik állítólag jelképes 500000 a tréning, meg a vizsga. Nem mondhatjuk, hogy ez egy szotyi-tanpálya. A honlapjuk első oldalán be is mutatkoznak, és minő meglepetés, ismerős névvel találkozhatunk! A pálya kisebbségi tulajdonosa (12,5%) az a NiT Hungary, amely a korábban említett szakmai beadvány egyik aláírója. De mi a faszom az a NiT Hungary és mi közük a taxizáshoz? Honlapjukról viszonylag gyorsan kiderül, hogy ők leginkább a teherautósokat, meg a buszosokat képviselik. Az ügyvezető főtitkárról, Dittel Gáborról pedig egy érdekes cikket is találhatunk itt. Dittel beperelt mindenkit, aki a cikk kapcsán be lehetett perelni, de elbukta. Továbbra is azt mondom, hogy nincs itt szó a szakmánk általános politikai letámadásáról. Színtisztán mutyizás áldozatai leszünk.

Mat 2012.11.06. 14:43:44 / # 265105
avatar
Gondolom van "illatosítója" :))
Mat 2012.11.06. 14:37:30 / # 265104
avatar
KDNP: nem cél a taxisok megadóztatása Nem a taxisok "megadóztatására" vagy ellehetetlenítésére irányul, hanem a gazdaság kifehérítését szolgálja az a módosító indítvány, amelyet négy KNDP-s képviselő nyújtott be az adótörvények módosításáról szóló törvényjavaslathoz - áll a kisebbik kormánypárt MTI-hez eljuttatott keddi közleményében.

hiénakutya 2012.11.06. 14:32:48 / # 265103
Metál Zoli fain csávó. Simán áthárítja az utasokra az áfát. Igaz, hogy például Budapesten a fuvarszervezők és a Főváros határozzák meg a tarifákat, de ez őt nem zavarja. Nagyon taxis.
hiénakutya 2012.11.06. 14:30:32 / # 265102
Nem fogják megérteni. Taxisok.
Mat 2012.11.06. 14:09:52 / # 265101
avatar

Mat 2012.11.06. 13:52:12 / # 265100
avatar
Taxispanasz: kevés az utas és a bevétel Székesfehérvár - Értetlenül, helyenként dühösen fogadták a taxisok az életüket ismét felforgató rendelet tervezetét.

vi 2012.11.06. 13:51:05 / # 265099
avatar
Szó sincs erről. Alapszabályként a személygépkocsi vételárának és üzemanyagának ÁFÁ-ját semelyik vállalkozás nem vonhatja le. A javaslat szerint kivételként a taxiszolgáltatásban ezek levonhatóak lennének, ettől remélik, hogy a taxis vállalkozások nagyobb számban választják az ÁFÁ-zást, az alanyi mentesség helyett.
Apuka 2012.11.06. 13:31:27 / # 265098
mutyisztán honlapja árat még mindig ne keressetek
longi 2012.11.06. 13:18:14 / # 265096
avatar
Van, már előterjesztették az ÁFA kötelezettség bevezetését is.
taxi900 Pécs 2012.11.05. 23:05:44 / # 265095
avatar
Kedves Kollégák ! Egységes tarifa : kiszűrné a hiénákat... A 10 éves korhatár :nyomorba döntene sokunkat, a svájci frank és euró hitelek miatt...mennyibe is kerül egy autócsere?, kb 300ezer és az "új "autó ára még ezen felül, természetesen...5 évente vizsgázzak újra, majdnem mindenből?? még kb.100-200 ezerből...A fodrász és a hentes is 5 évente vizsgázni fog dauerolásból vagy csontozásból?? A klímával egyetértek meg az ABS el is..csomagtartó méret?? eddig is külön kérték a "kombi" taxit...euró 3as motor? OK,de a 30 éves Ikarus milyen minősítést kaphat a műszaki vizsgán?? Van még BŐR a TAXISON amit le lehet húzni???

Kovács János 2012.11.05. 22:40:21 / # 265094
avatar
Mutyisztán Árakat ne is keresgéljetek.

hiénakutya 2012.11.05. 16:41:55 / # 265091
Látom, nincs helyes megfejtés. A mondat helyesen így hangzott volna: "Van egy európai uniós jogosítványa – nem csak a taxisoknak, mindenkinek – kicsit indifferensnek tartom -jelentsen bármit is a szó- és még egyszer mondom, komolytalannak, hogy Magyarországon akár megyénként, vagy járásonként, akár újra kellene mindenkinek jogosítványt szerezni." :-D
Mat 2012.11.05. 14:55:28 / # 265090
avatar
Bosszúsak a debreceni taxisok Hajdu András egy 13 éves autóval szállítja az utasokat. A taxis azt mondja, ha életbe lép a szigorítás, akkor legalább 2-3 millió forintjába kerül, hogy autóját 10 évnél fiatalabbra cserélje. Az új rendeletben mégsem ez, hanem az ötévenkénti kötelező szakmai vizsga bosszantja a legjobban.

Oldalszám: 469