Hozzászólások száma: 2890
Oldalszám: 145
Témakörök > Droszt Híradó > Taxisfelvonulás A hozzászóláshoz be kell jelentkezned
törölt felh. 2010.03.21. 19:54:07 / # 258369
avatar
Most olvastam ezt az alább található szösszenetet a címlapon és gondoltam ebben a topicban hozzászólok valamit mert, hogy nincs ennek a cikknek az alján ott a szokásos "cikk topicja" linkecske. Na tessék erre itt már vagy három napja az anyag:) De legalább én is jól éreztem, hogy ennek a témának itt a helye. Hol vannak a szakemberek? Akik mindenáron szövetségeket meg egyesületeket meg ki tudja még mit szeretnének alakítani a taxizásunk rendbe rakása érdekében? Ők miért nem szólnak hozzá? Miért nem mondják azt névvel a felhívásuk alján, hogy gyerekek itt az idő. Gazdasági versenyhivatal ide szerződött kedves megrendelők oda következő hónap tizenötödikétől új világ van. Kedvezmények ideje lejárt transzferárak ideje lejárt mátol az utazik akinek van rá pénze. Az elmúlt 15 év bebizonyította, hogy ez az út amit nekünk a fuvarszervezők mutatnak az nem oda vezet ahova mi szeretnénk eljutni. Továbbra is igényt tartunk a szolgálataikra de az árak meghatározásával mostantól haggyanak fel. Vajon mi történne? Irhatnék itt most sok okosnak tünő baromságot de nem teszem. Röviden a véleményem az, hogy akinek nincs rá pénze az nem utazik. Mi történne? Próbáljuk ki. A következő tizenöt év majd megválaszolja.

tomajer 2010.03.18. 11:32:44 / # 261186
Türelmetlen:-)
MCCCXCII 2010.03.18. 10:57:28 / # 261185
Olvasgattam a nyilatkozatokat, riportokat. Kutakodtam, és találtam egy „szakértőt”, aki szívesen megosztotta velem véleményét. Most számotokra is elérhetővé tettem: (Motto: mindenki véleményében lehet valami okosság, még a hülyék véleményében is.) Ön dönt, keres vagy inkább agonizál! Ismert tények: A taxizás egy szolgáltatás, amit bérfuvarozásnak is neveznek. A nevében benne van, hogy a szolgáltatást egy bizonyos megállapított díjazás fejében igénybe lehet venni. A szolgáltató (taxis) az általa üzemben tartott eszközzel (gépkocsival) szolgáltat, melynek fenntartási költségeit fedeznie kell a szolgáltatás bérleti díjának. Továbbá fedeznie kell azt az összeget, amit e tevékenység engedélyezéséért az állam elvár, valamint fedeznie kell a taxis egyéni szükségleteit, melyet egyszerűen úgy hívunk, hogy megélhetés. Összességében a bevétel nem lehet hosszú távon veszteséges. Dr. B. Taxmanjobline felfedezését a taxizási gyakorlatban, a kerék felfedezéséhez lehet hasonlítani: egyszerű, de zseniális és minden eddigi hozzáállást megváltoztathat. Taxmanjobline professzor nézeteit immár több tucat taxis konferencián adta elő, szervezetek jöttek létre e paradigma terjesztése érdekében és számos elismerést söpört már be érte. No, de minket a gyakorlati megvalósítás érdekel. Nézzük, mi is ez a "felfedezés". A professzor kutatásai alapján rájött, hogy a krónikus (folyamatos) utas hiány az oka a legtöbb megélhetési betegségünknek! A taxisok összefogási hajlandósága ugyanis tökéletlenebb, mint képzeljük. Egy igen bonyolult, ámde célirányos fuvarszabályozó rendszer is működik felettük, amely a fuvarhiányos állapotban készleteiket a megfelelő elsőbbségi szabályok figyelemben tartása nélkül csoportosítja át. Azaz elsődlegesen az agyukat programozza át, aztán a létfenntartó rendszereiket és így tovább a megélhetésükhöz nélkülözhetetlen eszközeiket (mint például gépkocsi) veszíttetik el velük. A probléma ott kezdődik, hogy a fuvarhiányos állapotot mindenki a bevételhiány kialakulásával, a "nem lesz fuvarom" érzéssel azonosítja. Holott a nem lesz fuvarom érzés kialakulása a fuvarhiány már egy elfajult állapotához tartozik. Ilyenkor a taxis már régen éhezik, csak még nem veszi észre ennek jeleit, mert hosszú évek alatt rászokott a kevesebb jövedelemnek egy bizonyos mértékig való elviselésére. Kritikus esetben vannak emberek, akik a minimálbér egy napra eső részét is alig keresik meg. Nem betegek vagyunk, csak tudatlanok. Sokan nem állunk meg és nem gondolkodtunk el azon, hogy ha jövedelmünk ami főleg a fuvarokból áll, akkor hogyan fogunk megélni, ha nem reális áron fuvarozunk? A skorbut a létszámstop hiánya, a beriberi a kiállási díj hiánya, az anémia várakozási díj hiánya, az angolkór pedig a valódi fuvarszervezés hiánya. Pedig ezek külön-külön csak a taxizás egy-egy összetevőjének hiányát mutatják. Komolyan hiheti bárki, hogy ezek után megúszhatjuk, ha pont ezeket nem tesszük rendbe a működésünkben, ami a vállalkozásunk bevételének 75%-át teszi ki? A taxizás még akkor is veszteségessé tud válni, ha bőséges fuvarmennyiség áll a taxis rendelkezésére. A taxisok, úgy tűnik ugyanis, hogy elvesztik fuvarozási kényszer érzetüket és a szükséges fuvarmennyiség utáni vágyukat. Nem ismerik fel minimális fuvarszükségletüket, ezzel fokozatosan egyre növekvő mértékben fuvarhiányossá válnak és a kór előre haladtával krónikusan defuvartakká válnak (állandó jelleggel fennálló fuvarhiányos állapot). Nézzük meg, hogy mik a következményei a fuvarhiányos állapotnak: - Fuvarszám sűrűsége csökken (besűrűsödik az adósság, kifizetetlen számlák), o Csökken a napi bevétel -> jövedelemhiány érzet alakul ki, o A fuvarhiányérzet már egy elkésett jelzés! Ilyenkor a jövedelemveszteség már nagyobb, mint a megélhetési minimum 3%-a, ami kb. három-négy fuvar hiányát jelzi naponta! - Jövedelem csökkenése! - A taxisnak naponta 3-5 órával többet kell az autóban ülnie ahhoz, hogy a bevételét megszerezze (maga, és családja megélhetéséhez szükséges jövedelemre tegyen szert). Néhány szó a fuvarhiányérzetről: - Az életkorral változik o Minél idősebb valaki, annál kisebb a fuvarhiányérzete, ezért idősebb korban fokozottabban kell figyelni a fuvarhiány pótlására. o A jövedelemhiány, a fuvarhiányos érzés már egy elkésett jelzése! - A fuvarhiányérzet alapján a tényleges jövedelemveszteségnek alig csak felét vagyunk képesek pótolni! - A nagyobb fizikai terhelés részben elnyomja a bevételveszteség érzetet. Nem figyelünk oda annyira. Így ha sokat dolgozunk, akkor szándékosan fordítsunk figyelmet a rendszeres jövedelemveszteségre is! Érdekesség: intenzív taxizás közben, különösen nagy melegben a jövedelemveszteség mértéke elérheti a 10 ezer forintot naponta! A táblázat a jövedelemveszteség mértékében a felmerülő tüneteket mutatja: 1-5%: Fuvartalanság, Türelmetlenség, Étvágytalanság, Bőrpír, Emelkedő pulzusszám, Émelygés 6-10%: Szédülés, fejfájás, Nehéz légzés, Végtagok bizsergése, Magas bevételhiány, Nehéz nyálképzés, Nehézkes fuvarfelvétel 11-20%: Izomgörcsök, Homályos látás, Bevételi nehézség, Nagyothallás, Fájdalmas vizelés, Érzéketlenség mások iránt, Józan ítélőképesség vesztés A taxis naponta átlagosan majdnem 10 ezer forintot veszít: - Fuvarszerzés (pacsi pénz), átpártoltatás: 200-1000 forint fuvaronként (8 fuvarra: 1600-8000 forint) - Üres kiállás: 4800 forint (8 fuvar maximum 600 forint kiállási díj) - Ingyenes várakozás: 4000 forint (8 fuvar átlag 10 perces ingyen várakozás) - Kedvezmények: 240-600 forintig (8 fuvar átlag 3 km-es út esetén) Összesen kb.: 10640-17400 forint naponta! Ez az a bevétel, amire most „nem tart igényt” a taxis. Amint látszik pusztán többletmunkával, kedvezményekkel és fuvarcsábítással, napi majdnem 10-17 ezer forintot veszítünk (természetesen ez függ a felvett fuvarok számától és fajtájától)! Ehhez képest nézzük a bevétel oldalát egy átlagos esetben: - Fuvarhosszból származó bevétel: 3600-5100 forint (8 fuvar, átlag 3 km esetén) - Alapdíj bevétel: 2400 forint (átlag 8 fuvar esetén) - Várakozási díj: 300-600 forint (az átlag 8 fuvar alatt összejött „ketyegődíj”) Összesen: 6300-8100 forint naponta a tényleges bevétel. A bevételek általában a tiszta fuvarokból erednek. Ezzel mi a probléma? Például, ha rendesen dolgozunk és tisztességes a tarifánk, akkor a bevétel nagy részének tartalma a vállalkozás eszközének (gépkocsi), annak fenntartására használódik fel. A kedvezményes fuvarokkal szerzett bevételmennyiség ugyancsak nem tekinthető a taxis bevételének, hiszen ez teljes egészében a korrupt rendszer fenntartására és e rendszer résztvevőinek „díjazására” kielégítésére fordítódik (sőt általában ez még kevés is hozzá). A bevételek jelenlegi összessége (alapdíj, fuvardíj, várakozási díj) által jelenleg keletkezett bevétel a vállalkozáshoz, annak finanszírozásához képest, talán ha a vegetáláshoz elegendő. A fenti átlagos napi bevétel hibája, hogy a vállalkozás a gépkocsi minimális fenntartását (ezek igénylik a legtöbb bevételt) egyszerűen nem fedezi. A fentieket figyelemben tartva a helyes napi bevitelnek tehát így kellene kinéznie: - Kiállási díj: 4800 forint (átlag napi 8 fuvarra 600 forinttal számolva) - Várakozási díj: 4000 forint (jelenlegi fuvaronkénti átlagos 10 perces várakoztatással) - A fuvarozás közben keletkező kilométerdíj: 3600-5100 forint (8 fuvar, és átlag 3 km-s fuvar esetén) - Fuvar közbeni várakozási díj: 300-600 forint (az átlag 8 fuvar alatt összejött „ketyegődíj”) Összesen: 12700-14500 forint naponta. Dr. Taxmanjobline szerint a taxis napi tiszta bevételszükséglete legalább 10 - 15 ezer forint (6-8 fuvarral számolva). Ezt soha ne egyben, inkább szabályos időszakonként elosztva végezzük! A professzor tudományos értekezések, és konferenciák tucatjain bizonyította, hogy szabályozott és rendszeres fuvarszervezéssel számos betegségtől és fájdalomtól kímélhetnék meg magukat a taxisok. Milyen fájdalmakat lehet megelőzni a rendes fuvardíjjal és fuvarszervezéssel? - Emésztőrendszeri fájdalmak (gyomra nem görcsöl a bevétel miatt) - Reumatikus ízületi fájdalmak (nem kell mereven a „gombon” tartania az úját) - Szívfájdalmak a járás során, vagy az esti pihenéskor (nyugodtan nézhet a jövő elé) - Alháti fájdalmak (nem kell napi 16-18 órát a gépkocsiban görnyedni) - Nyaki fájdalmak (nem bámul bambán, s mereven a kilátástalan jövő felé) - Időszakos sántítás (járás közbeni lábfájdalmak az elkorcsosuló lábizmok miatt) - Migrén és elhúzódó fejfájások (hogy miből fizeti a fizetni valókat) - Vastagbélgyulladással járó fájdalmak és az azzal társuló székrekedéses fájdalmak (annyit ül a kocsiban, hogy már begyógyul a kloákanyílása) Egyéb problémák, amikre jótékony hatással van: - stressz oldása - magasabb árbevétel - magasabb emberibb életszínvonal - időben tud munkaeszközt (gépkocsit) cserélni A bevételhiány sokszor a taxis legfontosabb, a fuvarhiányról hírt hozó jelzése. Figyelem! Amikor ismétlőleges jövedelem kiesést tapasztalunk annak ellenére, hogy fuvarbevételünket több napon keresztül rendszeressé és fokozottá tettük, a kórmegállapítás végett érdemes orvoshoz fordulni, vagy esetleg valódi összefogással változtatni a jelenlegi kialakult helyzeten. További jó fuvarozást kívánok! Üdvözlettel Dr. B. Taxmanjobline professzor

szálka 2010.03.18. 10:35:29 / # 261184
avatar
Azt a cikket olvasva,az embernek olyan érzése van,mintha a rabló kiáltana rendőrért.

Karaj 2010.03.18. 10:35:20 / # 261183
avatar
Nem értem,ezt a Dióslakit miért kell mindig megkérdezni?Kinek a spanja vajon?Nem nyilatkozgatni kéne hanem meg kéne akadályoznia hogy megszökjenek az emberei.Szerintem.

hiénakutya 2010.03.18. 10:30:43 / # 261182
"A taxipiacon uborkaszezonnak számító nyári hónapokban..." Mi van???

alelölülő 2010.03.18. 09:54:40 / # 261187

baupexim1 2010.03.18. 09:26:46 / # 261181
avatar
megvan Cheater :)))

tomajer 2010.03.14. 17:34:29 / # 261179
Mert ha a taxiengedélyre adják, akkor hirtelen azon kapjuk majd magunkat, hogy minden droidautón két ember ül..... kb 1500 droszt x3 azaz kb 4500 drosztengedély. Ennyi taxis lehessen. Mert ha ennyi taxiengedély van, akkor az lehet akár 9000 taxis is!!! Tehát: kissárga = drosztengedély = taxis Akinek ma van, mind megkapja...persze ha kifizeti érte a 25 pénzt. Aztán innen lehet lefelé csökkenni. Hogy mennyi taxiautó van, mennyi taxiengedély van...huszadrangú!!! Mi legyünk egyszer a fókák, amiből kevés van! Ez ez irány visz arra, hogy idővel a droid is felemelje a fejét, és vállalkozóvá válhat... ha akar.
tomajer 2010.03.14. 17:28:21 / # 261178
Elárulok egy titkot: Egy taxiengedélyre most is csak egy drosztengedélyt adnak ki:-) Én azt szeretném, hogy egy kissárgára egy drosztengedélyt adjanak ki!!! Lesz@rom a vállalkozási formát, amiben űzi. A drosztengedély a taxisé. Oszt arra az autóra ül, amire tud!!! (bemegy, bejelenti, hogy átült másik autóra, árírják a rendszámot, halad tovább....) A vállalkozó, meg akinek autói, és taxiengedélyei vannak, lasszóval keresné, a drosztengedéllyel rendelkező taxist!!! Ez lenne a boldogító megoldás.
cheater 2010.03.14. 17:16:54 / # 261177
Most maguktól mennek, szépen lassan. Te meg belöknéd őket egyből Fogalmazzunk inkább úgy hogy rákényszeriteném őket arra hogy rendezzék a helyzetüket, ez azért picit másképp hangzik. Ráadásul érdemes figyelembe venniük azt is hogy megéri rendezni a helyzetüket, mert ebben az esetben ez a szakma jóval többet nyújtana nekik mint jelenleg, igy egyrészt megéri, másrészt megvalósitható. Az a réteg pedig akik csak kényszerből, esetleg úgródeszkának vagy ideiglenes megoldásnak választották ezt a szakmát (az egyszerü bekerülési feltételek miatt) azok pedig igenis menjenek és ne tegyenek minket tönkre. Minden bizonnyal nem is fognak lázadozni és szívfájdalom nélkül váltanak majd valami másra. tom: pontosan ugyanazok a válaszaim mint neked. Csak tippelni tudok mert még nem irtad, de ha a te véleményed is az, hogy szabályozzák a drosztengedélyek számát akkor ilyen alapon az miért nem érhető el hogy egy taxiengedélyre csak egy drosztengedélyt adjanak ki? Tehát mi a különbség (azon kivül hogy ezt kell szorgalmazni)? Igen az én álmom hogy egy taxiengedély = egy autó, drosztengedéllyel azért nem párositottam mert én a drosztrendelet és ez a droszt kht megszüntetése és elszámoltatása mellett vagyok, de.. .. ha valóban járható út a drosztengedélyek taxiengedélyekkel történő párositása és ez megoldás sok gondunkra akkor nekem (is) megér évi 25ezer Ft-ot.
tom485 2010.03.14. 16:48:54 / # 261176
avatar
Súgok én is! Hát, szó mi szó, hozzád is elkelne egy értelmező kéziszótár néha! Vagy azt gondolod, hogy nekem ezt érteni kellene? Ki kell ábrándítsalak, nem értem!
törölt felh. 2010.03.14. 12:00:18 / # 261175
avatar
Sugok!!Eistein agyát ültették át a traszplantációs klinikán!!!Ne irigykedj! De vigyázz ! A Petöfi híd eléggé ingatag !!!!
szálka 2010.03.14. 03:12:49 / # 261174
avatar
Én szóltam..:-DDDD

baupexim1 2010.03.13. 19:58:34 / # 261168
avatar
mindjárt iwiw-en megnézem, szőke-e:)
tom485 2010.03.13. 19:54:52 / # 261167
avatar
azt nem tudom, hogy milyen színű a haja, de azt, hogy mit hord alatta azt már biztosan tudom!!:-D szerinted??
baupexim1 2010.03.13. 19:52:09 / # 261142
avatar
csíter kisasszony szőke? ismered?:)

tom485 2010.03.13. 19:49:56 / # 261173
avatar
Képzeld el amikor mindez megvalósul és akkor jön egy tetves utolsó telefonszámtulaj, és hirtelen beleszarik 4500 ember szájába és , leviszi az árakat! Volt már erre példa, tehát mint mondotta tomajer: sweet dream!! felejtsd el!
tom485 2010.03.13. 19:43:10 / # 261172
avatar
na ja! állítólag nem srác :-D mondjuk akkor biztosan szőke, mert valami gondja kell, hogy legyen :-D
törölt felh. 2010.03.13. 19:22:52 / # 261171
avatar
Nehéz eset a srác :) Még szerencse, hogy a hajad már nem tud tőle kihullani :)
Oldalszám: 145