Hozzászólások száma: 106
Ugrás a hírhez Oldalszám: 6
Témakörök > Hírek fórumai > Egy sáv a bicikliseké a Margit hídon A hozzászóláshoz be kell jelentkezned
Bao, a FŐNÖK! 2007.07.11. 05:45:40 / # 18952
avatar
Igen,megújultunk.
frodo 2007.07.11. 01:36:00 / # 18951
avatar
Dudálj csak nyugodtan, én nem haragszom érte, de akkor ne lepődj meg, ha tenyérrel rácsapok a kocsid tetejére, én ugyanis azt szoktam csinálni a "neveletlen" autósokkal, az ugyanis nem okoz kárt az autóban, de jó nagyot kong belül. :))
attus 2007.07.11. 00:29:26 / # 18950
avatar
Új kocsid van?
Bao, a FŐNÖK! 2007.07.10. 10:54:53 / # 18949
avatar
Frodó! Én kikerüllek titeket,ez van,nem is haragszom. De előfordul,hogy kaptok egy dudát,ami igen erős az új kocsimon! :) Úgyhogy ne kapkodjatok! :)

csili 2007.07.10. 10:21:20 / # 18948
avatar
Megoldjuk?
frodo 2007.07.09. 21:47:55 / # 18947
avatar
Nem hülyeség az Árpád hídon is így van elvileg, az északi járda kerékpárút, a déli pedig csak gyalogosforgalom. A baj csak az, hogy senki sem tartja be, se a bringások, se a gyalogosok...
csili 2007.07.06. 19:25:08 / # 18946
avatar
De hol? Az északi járdán (biciklisek közt), a kettő normál autósávban, a villamossínen, vagy a déli gyalogosjárdán? Tudom, hogy elsőre hülyének tűnik az ötletem, de nem biztos, hogy az. :)))))
nemkar 2007.07.06. 10:15:21 / # 18945
avatar
Dugó!
csili 2007.07.06. 03:53:08 / # 18943
avatar
Mi lenne, ha a híd északi járdáját neveznék ki kerékpár-sávnak, állandóra?
frodo 2007.07.06. 01:06:55 / # 18944
avatar
köszi! Ez nagyon jól pontosan össszefoglalja a lényeget.
indi50 2007.07.03. 03:49:50 / # 18935
indi50 2007.07.03. 03:48:10 / # 18932
Ezt a témábavágó dolgot találtam: [urlhttp://plasma.szfki.kfki.hu/~csillag/kerekpar_kresz/Kerekpar_KRESZ.pdf[/url]

Rocktaxi 2007.07.03. 02:01:30 / # 18940
Látom, van empátiád!!! Tisztellek ezért!!! Köszi!! :-))

frodo 2007.07.02. 22:07:17 / # 18942
avatar
Teljesen igazad van, szinte mindenben. a taxidrosztos példát csak hasonlatként hoztam fel azoknak a taxisoknak akik azt mondják, hogy a bringás a bringaúton menjen, mert ott szabályos. Akkor ezek a taxisok, miért nem csak a drosztokon állnak? Ugyanúgy teljesen érthető okai vannak a tutiban való várakozásnak, mint a főutakon való bringázásnak. Tisztában vagyok azzal is, hogy főutakon veszélyes bringázni, sőt én a krt-on megyek végig naponta 2x (dolgozni, meg haza) tényleg veszélyes, de ha figyelünk egymásra, akkor nem annyira. És ezen van a hangsúly, hogy figyelünk egymásra, ez a közlekedés egyik legfontosabb alapelve. Én pl soha nem kerülök úgy ki parkoló autót, hogy ne néznék hátra.. stb. Bár az is igaz, hogy a kreszt sokszor megszegem, de (és tudom ez nem mentesít) kellő körül tekintéssel. Ahogy az autósok is, csak ti nagyobb biztonságban tehetitek ezt. Mondjuk engem meg nem büntet a rendör :)) De vissza térve az eredeti témához a margit hídra, most hétvégén alkalmam volt megnézni miröl is szól ez. Tényleg agyrém. Az tény, hogy a margit hídon nehezen fér el egy sávban a bringa és az autó, a járdán meg hétvégén sok a a gyalogos, de ez akkor sem megoldás, mert a nyugatiig állt a sor a krt-on.
MCCCXCII 2007.07.02. 10:46:25 / # 18934
Egyik kedves kollégám kérte, hogy az elején foglaljam össze, hogy mi van az írásban. Zanzásítva: Kerékpárút: ha van használni, vagy nem használni. Mi a legrövidebb. Nem az amire te gondolsz. Bedeszkázni a folyókat. Sorompó, ami felesleges. Köcsög vagyok, de Kicsi, vagy Nagy? Most jön bővebben. Kedves frodo! Én értem, amit „magyaráztál” pár oldallal ezelőtt. Mármint azt, hogy a kerékpárút nem minden esetben a legrövidebb. De sajnos ezt a békát nektek valahogy le kell nyelni, mert azt sem lehet megoldani, hogy mindenki számára a lehető legrövidebb kerékpárutat építsék ki oda, azokra a helyekre, ahova éppen szokott kerekezni. De ha figyelmesen olvastad a hozzászólásokat, akkor észrevehetted volna benne azt, hogy senkinek sincs a kerékpárutakkal szemben kifogása, csak a mindenáron mindenhova elvével. Valaki azt írta, igaz nem kerékpáros, hogy az autópályán is lehetne kerékpározni, hiszen hely is van bőven, csak azért nem lehet, mert nagyon veszélyes. Ez így van a városi főútvonalakkal is. Itt kerékpározni valahogy nem egészen biztonságos, mert isten tudja miért, de itt valahogy sűrűbb az autók forgalma. Talán ezért lett főútvonal? Azután, meg ott van az a tény, hogy elődeink a régi városrészekben nem minden esetben gondoltak arra, hogy a lovas kocsikat a géperejű jármű, a korabeli kezdetleges drótszamarat többsebességes extra kerékpárok váltják fel. Bizony erre nem gondoltak. Szégyenkezem is az üknagypapa korlátoltsága miatt. A közlekedésben a szabályokat nem azért találták ki egyes elvetemült emberek, hogy ezzel a többi embertársát bosszantsa, hanem valószínűleg azért, hogy mindenki lehetőleg biztonságban eljusson választott úti céljához, akár gyalog, kerékpárral, gépkocsival, vonattal stb. teszi azt. Bármennyire is furcsán hangzik, de ezeknek a szabályoknak a gyűjteményét úgy hívják, hogy KRESZ. Igaz elég szűklátókörűen főleg géperejű járművekkel foglalkoznak benne a legtöbbet, bár említést tesznek kerékpárról, és lovas kocsiról is. Itt említeném meg, hogy a vízi közlekedésnek is van egy szabálya, amit VÍZI KRESZ-nek hívnak furcsa módon. Ebben legalább annyi tábla, bója és jelzés van felsorolva, mint a közúti KRESZ-ben. De érdekes módon főleg az erőgéppel hajtott hajók forgalmát szabályozza kitérés, előzés, egymás mellett való elhaladás stb. tekintetében. Az evezős hajókon közlekedő egyéneket csak „futólag” említi meg, és főleg olyan szinten, hogy hol tilos csónakázgatniuk. Itt is az a fura helyzet van, ha egy nagyobb hajót vezetsz, akkor e VÍZI KRESZ-ből vizsgáznod kell. De ha beülsz egy csónakba, vagy netán csak úszkálni mégy a vízbe saját kedvtelésed céljára, akkor a kutya se kérdezi tőled, hogy ismered-e a VÍZI KRESZ szabályokat. Így van ez a közúti közlekedésben is. Minél nagyobb járművet akarsz vezetni, annál szigorúbbak a vizsgakövetelmények. Gyalogosnak, kerékpárosnak nem kell levizsgáznia KÖZÚTI KRESZ-ből, hogy közlekedhessen a közutakon. Saját jól felfogott érdeke, hogy lehetőleg tartson be bizonyos kialakult szabályokat, mert biztosan ő húzza a rövidebbet. Még soha nem olvastam olyan hírt, hogy Hlusztvisnyákné figyelmetlenül használta lábait, és eltaposta az éppen arra haladó BAZ-… típusú gépjárművet. A gépjárműben komoly károk keletkeztek. A gépjárművet szállítójárművel kellett a helyszínről elszállítani a legközelebbi ügyeletes karosszéria lakatos telephelyére. A gépjármű állapota súlyos, de nem bontásra ítélt, még helyre hozható. Hlusztvisnyákné a baleset okozója sérülések nélkül megúszta a balesetet. Fordítva többször olvasni ilyen híreket. Éppen ezért nem értem, hogy miért akarják a kerékpárosok azt elérni, hogy nekik mindenhol lehessen kerékpározni. Hogy rájuk ne vonatkozzon a közlekedési szabály. Csak egy példa: ők mehessenek a forgalommal szemben az egyirányú utcában. Aki ezt a baromságot kitalálta szerintem nem éppen épelméjű ember, ha még létezik. Ha jól emlékszem ez is azért lett bevezetve, mert legfőbb indok az volt, hogy ne keljen körbe kerekezni egy háztömböt vagy kettőt azért, hogy a célját elérje. Ebből persze sokan azt hiszik, hogy a kerékpárosoknak mindent lehet. Ezért az egyirányú utcából szembe haladva a menetiránnyal úgy hajtanak ki egy főútvonalra, mintha jobb kéz szabály szerint nekik volna elsőbbségük. Igaz ilyen helyen nincs tábla, hogy a keresztező út az főútvonal. Ha nincs tábla, akkor egyenrangú. Ez ugye világos. Ekkor jön Hlusztvisnyákné esete. De az a felfogás, hogy kerékpárral bárhol, bármerre lehessen közlekedni talán egy kicsit furcsa. Főleg arra utalok, hogy ott, ahol van kialakított kerékpárút, mert ezt én is támogatom a legnagyobb mértékben, akkor a kerékpárosok próbálják már azt használni, és ne a kocsik között sambázzanak céljuk elérése érdekében. Az pedig ne legyen indok, hogy azért nem tartják be a közlekedés szabályait, mert így rövidebb az út. Előfordulhat, hogy a rövid út olyan hosszúra sikeredik, hogy sose ér oda. A folyókon is azért vannak a hidak, hogy biztonságosan át lehessen kelni rajta. Ez persze nem minden esetben jelenti mindenkinek a legrövidebb utat. Bár ki tudja, ha elindítunk egy mozgalmat, talán elérhetjük, hogy a folyókat teljes hosszában bedeszkázzák. Így mindenki ott tud átkelni, ahol neki a legrövidebb utat kell megtennie. Igaz ez baromira sokba kerülne, de van ötletem, hogy honnan lehetne pénzt átcsoportosítani. Ott vannak a közutak és a vasutak kereszteződései. Több ezer van belőlük. Egy sorompó rendes kiépítése és fenntartása milliókba kerül. Ráadásul teljesen felesleges! Hogy miért? Merül fel most benned a kérdés. Több oka van ennek. Először borzasztóan utálom, ha tovahaladásomban akadályoz, mert jóval korábban leengedik, mint a vonat odaérne a kereszteződésbe. Másodszor a világ egyik legfeleslegesebb műtárgya, amit az ember kitalált. Felesleges az utat egy külön szerkezettel elzárni, mert jön a vonat. Ezt a vonat maga megteszi. Próbáltál már keresztben elhaladó vonat ellenére tovább haladni az úton? Nem hiszem, hogy próbálkoztál ilyennel. Pedig vannak olyan hősök, akik megpróbálták. Csak élménybeszámolót egyik sem adott még, hogy milyen volt. Pedig az adrenalin szintjük biztosan az egekbe szökött, miközben kísérletet tettek a tovahaladás érdekében. Igaz itt nem az út lerövidítése volt a cél, hanem az időé. Félre ne érts, hogy én teljesen ellenzem a kerékpározást. Talán előbb tudtam kerékpározni, mint járni, mert olyan korán kaptam szüleimtől egy pici kerékpárt. (Valódi kerékpár volt nem tricikli.) Igaz a két pótkerék, ami rá volt szerelve, tán nagyobbak voltak, mint maga az egész kerékpár. Addig volt rajta, míg nem tanultam meg egyensúlyozni. Tizenhat éves koromig mindig volt kerékpárom. Mindenhova azzal közlekedtem. Azután egyszer gyalog kellett hazamennem. Nem baleset ért, csak valakinek szüksége lehetett rá és kölcsön vette, de azóta sem hozta vissza. Az is igaz, hogy akkor az utakon közlekedve alig lehetett autóval találkozni. A házunk előtti utcában, kölyök korunkban lábtengóztunk. Emlékszem, ha arra tévedt egy autós, akkor minden esetben beszóltunk neki, hogy miért pont erre kellett jönnie? Nincs máshol út? Most meg az van, hogy olyan nagy a forgalom, hogy az utca egyirányú lett. Lámpa nélkül még átkelni is szinte lehetetlen. Nemhogy most elkezdjünk lábtengózni az utca közepén. Arra pedig hogy miért nem állnak a taxik a drosztokon? E témában is hosszasan lehetne kifejteni a véleményeket. Abban igazad van, hogy az éppen üres szabad taxik álljanak be a kialakított drosztokra, hiszen azért vannak. Csak itt megint felmerül több probléma. Az egyik, hogy nem minden esetben van ott kialakítva, ahol szükséges lenne. Lásd volán pályaudvar a Népligetnél, hogy csak egyet említsek. Nem akarják bevezetni a drosztelsőséget, stb. Ezért mindenki próbál magának valami „tuti” helyet keresni, ahonnan tud címet felvenni. Ez sajnos nem minden esetben felel meg a KRESZ szabályaiban rögzített várakozási feltételeknek. Akadályozzuk a forgalmat, tilosban állunk stb. Ennek bizonyos mértékig közvetett oka, hogy a világon egyedül talán nálunk van az bevezetve, hogy a rendelt kocsi „olcsóbb”, mint az utcán leintett. Miért tettem idézőjelbe? Azért, mert a balga utas azt hiszi, hogy „olcsóbban” utazik. Látszólag igen, de valójában drágábban. Számold ki, egy utcai tarifa, ami a „legdrágább”, ez cégenként változik, ettől a telefonos rendelés, csak 15, 20, esetleg harminc forinttal „olcsóbb”. De a taxi mivoltából számítva ez egy kilométerre értendő. No most tapasztalatból tudom, hogy az utak többsége nem hosszabb 0,8-1,5 kilométernél. Akkor mennyit „spórol” az illető utas? Maximum 45 forintot. Mennyibe kerül csúcsidőben egy mobil hívás? Lehet számolni. Még az időt is bele kell kalkulálni, mert nem biztos, hogy pont melletted áll az a kocsi, amelyik a címet fel tudta venni. Jó tudom, hogy az utasoknak is természetes volna, ha a taxi a droszton állna, mert ott biztosan megtalálja. Nem várhatom el az utastól, hogy kívülről megtanulja melyik társaságnak, hol van a „tutija”, ahol biztosan kocsit talál. Azután még itt van egy másik sarkalatos pont. Mivel taxi vagyok, ezért általában „A” pontból „B” pontba szállítom az utast. Hacsak nincs olyan perverzitása, hogy egyik drosztról a másikra akar utazni. Ezért bizony sűrűn előfordul (mit sűrűn, most nagyképűsködtem, inkább ritkán), hogy olyan helyen kell megállnom, ahol vagy felveszem az utast, vagy kirakom. Ez sem lehet minden esetben teljesen szabályos. 99%-ban szinte mindig szabálytalanul állok meg. Másodiknak, tilos helyen, kocsibejáróban, sőt bevallom férfiasan néha még olyan helyen is ahol egy kicsit elfoglalok a kerékpár útból egy darabot, de lehetőleg úgy, hogy teljesen ne zárjam el az utat. Ha pedig nagyon útban vagyok, akkor elmozdítom a kocsit, hogy az illető tudjon haladni. Most ezt nem azért írtam le, mert én egy szentnek képzelem magam, csak hát mindenki közlekedik, és a másik oldalt is figyelembe kell venni, akkor nem lesznek konfliktusok. Még egy utolsó példa, ami velem történt. Biztosan ismered a Bajcsy-Zsilinky utat a belvárosban. Nos kaptam egy címet a 60 számhoz. Annak rendje és módja szerint megérkezem a címre. Szokás szerint az utas sehol, tehát várakoznom kell. Itt nincs számomra hely, csak másodiknak. De vannak még csodák, mert egy kocsi éppen elindul, és a helyére pont beférek ráadásul teljesen szabályosan. Utasom még nem jő, pedig azonnali a rendelés. Biztosan siet valahová, azért nem jön. Tehát várakozom. Gubbasztok magányomban vágyakozva utasom után (ha szerencsém van nő az illető), mikor megáll mellettem egy kocsi, és kiszól a vezetője: — Kis Köcsög a másik oldalon van a taxiállomás! Valóban a másik oldalon ott van a 43-s számnál a taxiállomás, hogy én ezt eddig nem is tudtam! De az utason sem tudhatta, mert nem oda rendelte a kocsit. Istenem, milyen nehéz is az élet. A kiszóló úrvezető nevezzük annak, még ha megsértődik is ÚRVEZETŐ-nek nevezem, annyi idős volt, hogy ha az első randevúm sikerül, akkor az unokám is idősebb tőle. Tévedés nem várom el én tőle a tiszteletet, de akkor ő mit vár el tőlem? Mit gondolt, talán majd kérek engedélyt meghunyászkodni? Vagy tegyek neki szívességet? Gondolom parkoló helyet keresett, de ezt másképp kellett volna elkezdeni. Mondjuk így: — Nagy Köcsög a másik oldalon van a taxiállomás! Mert a tiszteletet azért adjuk meg a másiknak nem? Akkor talán elálltam volna arról a helyről. Kiállok másodiknak, hiszen pár perc múlva jön azt utasom, és talán nem a rendőr ér ide előbb. Ő beáll a helyemre, és csak annyit mond kösz, vagy csak felemeli a kezét jelezvén, hogy köszöni. Biztosan jó érzés tölt el mindkettőnket. No de így csak egyszerűen le Kis Köcsögöz, mikor én Nagy Köcsög vagyok? Így kénytelen volt tovább menni. Viszont alig hogy elhaladt az utasom megérkezett. Én mentem utána, és a lámpánál mellé érve megmutattam neki, mind a 29 eredeti fogamat, amit másképpen kaján vigyornak is nevezhetnék. Gondolom legközelebb, majd megadja a tiszteletet, és nem Kicsinek szólít valakit, aki a Nagyot érdemli. Ezt az egészet meg azért írtam, hogy néha bizonyos dolgokat polarizált szemüvegen keresztül nézünk, és egyáltalán nem látjuk a másik oldal érdekeit, csak a mi érdekünk az előre való.
indi50 2007.07.02. 03:49:40 / # 18936
Akkor még képzeljétek el, hogy mi van vidéken. Este és hajnalban megkezdődik a falu sportja. A meddig jutok lámpa nélkül? Bátrabb és rutinos versenyzők ittasan is kipróbálják a dolgot. Budapest ehhez képest nem is lehet olyan rossz.

frodo 2007.07.02. 01:06:44 / # 18933
avatar
jaja, nem mindig a kerékpárúton mennek a bringások, de a taxisok sem csak a drosztokon állnak, sőt ti sem használjátok mindegyiket. Pontosan tudom azt is, hogy miért nem, de ezt egy kivülálló nem érti, hogy miért nem a droszton állnak a taxik. Na ti ugyanúgy nem értitek, hogy a bringások miért közlekednek máshol is, pedig már próbáltam elmagyarázni pár oldalall ezelött.

MCCCXCII 2007.07.01. 21:24:58 / # 18939
Boscs Csumi! nem Csimi! Jól elgépeltem.

MCCCXCII 2007.07.01. 21:23:32 / # 18938
Csimi! Ahol van, és nem ideiglenes, ott se azon kerékpároznak. Ez kb. olyan, mint lemenni a kupiba maszturbálni. [:-(((
Csumi 2007.07.01. 18:22:39 / # 18937
avatar
Mindenesetre aki a Margíthídon kitalálta ezt az agyrémet, annak a Hárshegyen.....(jajjaj hisz az már nincs is)ill. orvosnál a helye.. Éjszaka dolgozom, én mióta ez az őrület tart össz. 6(!!) biciklist láttam a lezárt sávban. nem egyszerre!..összesen! Viszont láttam 22,30kor dugókat miatta, láttam a villamossíneken megálló buszt, arról az egy megmaradt autók álltal használt sávba leszálló utasokat, akik a műanyag szalagkorlát alatt bújkálva jutottak a járdára. Agyrém! Arról nem is beszélve, hogy odáig hogy jut el a biciklis? Repül? (max ha elütik) Addig míg mindenhol nem csinálnak kerékpárutakat, ez egetverő baromság. (szerintem)

Oldalszám: 6