2005.11.05.
Jövőre több mint egy évre lezárják Budapesten a Szabadság hidat, mert felújítják. A munkák ideje alatt itt se kocsival se villamossal nem lehet majd átmenni Pestről Budára. Az RTL Klub Híradója úgy tudja, a felújítás több milliárd forintba kerül.
Jövőre nem lesz kivétel, se a villamosok, se az autók nem mehetnek majd át a Szabadság hídon, mert fel kell újítani. Bár a 110 éves híd szerkezete jó állapotban van, nem ekkora forgalomra tervezeték, több eleme egyszerűen elhasználódott. A második világháború után ezt a hidat építették újjá először. Akkor se idő, se pénz nem volt arra, hogy a hídnak minden elemét újra gyártsák - meséli Kozma Károly, aki 1947-ben rész vett a munkákban.
"A pályaszerkezeti elemeket az Erzsébet híd ás a Petőfi híd elemeiből alakították ki" – mondta Kozma Károly.
És ezek a darabok még most benne vannak a hídban. A főpolgármesteri hivatalnál elmondták a lezárásra nemcsak a híd felújítása, hanem a négyes Metro építése miatt is szükség van.
"Mind a Szent Gellért téren, mind a Fővám téren lesznek munkák, így a hidat le kell zárnunk a jövő év második felében több mint egy évre" – mondta Csordás Mihály.
A környék közlekedését ez teljesen felboríthatja. Ráadásul a 2007-ig tartó több milliárdos felújítás befejezésével a budapestiek megpróbáltatásai nem érnek véget, hiszen a Szabadság híd után a Margit hidat kell korszerűsíteni.
forrás: RTL klub
Budapesti hírek |
Másfél évre lezárhatják a Szabadság-hidat |
A többi hídhoz hasonlóan a Szabadság-híd sem igényel azonnali felújítást, a 4-es metró építése kapcsán azonban várhatóan a jövő év második felétől lezárják.
Akár másfél évig is eltarthat a híd lezárása, a Vámház téri és a Gellért téri metróállomások építése miatt - nyilatkozta Csordás Mihály a főpolgármesteri hivatal közlekedési ügyosztályvezetője és a fővárosi önkormányzat szakbizottságának alelnöke, aki uyganakkor hozzátette azt is, ez ügyben a BKV az illetékes, mint a metróépítés felelőse. A Vámház téri és a Gellért téri metróállomások a felszínről építik majd, hasonlóan a 4-es metró állomásainak túlnyomó részéhez, így ugyanis olcsóbb.
Csordás Mihály kifejtette, ha már a metróállomások építése miatt lezárják a hidat, úgy célszerű annak többmilliárd forintos felújítására is sort keríteni. A hídrekonstrukció összege csak azután lesz ismert, ha jövőre elkészül ennek a terve. Az biztos azonban, hogy a 4-es metróhoz kapcsolódóan elkülönített pénz kevés lesz erre. A Gellért téri metróállomás építése kapcsán hosszú időre lezárják a Műegyetem előtti felső rakpartot is.
Lakos Imre, a városüzemeltetési bizottság, valamint az SZDSZ budapesti elnöke az MTI-nek elmondta, hogy még "soha sehol nem volt szó erről a kérdésről döntéshozói szinten". Kijelentette: technikai kérdés, hogy a BKV programirodája foglalkozik a 4-es metró beruházással, de - mint mondta - ez nem jelenti azt, hogy döntési kompetenciája is lenne bármiben, hanem a döntési jogkör a fővárosi önkormányzatnál van. Megjegyezte: a képviselők munkáját segíti ez ügyben a főpolgármesteri hivatal is. A BKV programiroda pedig nem lehet önjáró, csak a számára biztosított keretek között mozoghat - tette hozzá
forrás: Budapest.hu |