Ma 11 órakor vette kezdetét a NFM-ben az utolsó egyeztetés a taxisrendelet országos szabályozásáról. Az egyeztetést mint mindig Székely András vezette akit nyugodtan hívhatunk a rendeletalkotónak, mert ő fogja összeállítani és elfogadtatni a saját munkáját.
A minisztériumba a belépés után, felmentünk egy tárgyalóba, ahol sok ismert arc mellett találkozhattunk ismeretlenekkel is, én azokat írom le akiket ismerek, és a hozzászólásokat majdnem teljesen a nevükhöz köthetjük:
Tamás Miklós Bősz Péter Metál Zoltán Farkas Zsolt Dudás Zoltán Peredi Péter
Egyelőre ennyit a nevekről. Székely András köszöntötte a résztvevőket, és kérte, hogy csak a rendeletben MÁR szereplő dolgokról beszéljünk, ÚJ témát ne hozzunk fel, egyben közölte, hogy ez az utolsó találkozó ebben a témában.
Dudás Zoltán kezdte a hozzászólásokat, és ismertette a rendelet alakulásának folyamatát, majd továbbadta a szót, és itt vette kezdetét az „érdemi munka” ahol gyakorlatilag egyetlen pontra fektette mindenki a hangsúlyt: A minisztériumi rendelet nagyon „puhán” (így fogalmaztak) határozza meg az irányát a rendeletnek, minden másra a helyi önkormányzatoknál az adott régió szereplői folytassák le a saját problémáik szerint az egyeztetéseket és amennyiben gondolják, eszközöljék ki, hogy az önkormányzat szabályozza a gondjaikat, de ez mivel mindenhol eltérő, a minisztérium ebbe ne avatkozzon be. Ez a pont MINDENKI számára elfogadható volt, Székely úr közölte, hogy részéről mindegy, hogy a rendelet 10 éves korhatárt vagy EURO3-as autót köt ki, a rendszerük mindkettőt tudja kezelni, ezért a döntés a mi kezünkben van. Ebben is teljes lett volna a konszenzus MINDENKI részéről, még a taxisok által kikiáltott ellenség (Metál Zoltán OTSZ és Tamás Miklós City Taxi) is elfogadta, hogy legyen az EURO3, de legalább az újonnan betaxizott autók esetében ne legyen ez lehetséges, nehogy mindenki romokat állítson üzembe. Ebbe szépen mindenki bele is nyugodott, amikor Peredi úr aki mindvégig azt hangoztatta, hogy ő majd a végén szeretne szólni, kifejtette, hogy ő a vállalkozókat képviseli, és nehogy a szó szerint idézem „tagdíj rabszolgák akarata érvényesüljön” ő a 10 éves korhatár bevezetését tartja indokoltnak, amin a jelenlevők megdöbbentek, de a tárgyalás olyan szoros volt, hogy gyorsan megpróbált a TGFSZ szépíteni, és a le nem járó hitelekkel érvelni, hogy végül 2016.01.01. lett a 10 éves korhatár elfogadva. Volt még néhány aprónak tünő, de fontos dolog, ami inkább szövegezési problémákból fakadt, ezt Bősz Péter próbálta helyretenni, de sajnos ellenállásba fulladt a próbálkozása. Közölték vele, hogy adja be írásban az észrevételét, és majd átnézik. Amit el lehet mondani erről az „egyeztetésről” az annyi, hogy gyakorlatilag senkit nem érdekelt a szakma véleménye, és egyetlen olyan ember véleménye számított, akinek a taxizáshoz gyakorlatilag semmi köze nincsen és ő nem más, mint Peredi Péter! Innentől kezdve minden haragotokat zúdítsátok rá nyugodtan, hiszen a saját szememmel láttam, hogy mennyire a taxisok ellen volt, érthetetlen módon, állítólag a vállalkozókat képviselve. Összegezve ami a rendeletben lesz (amennyiben addig valaki nem változtat rajta):
5 évente minősítő vizsga (taxivizsga) a közbenső időben normál műszaki vizsga lesz 5 évente 8 óra iskolapad, aminek a végén vizsgázni kell, kb. 20-25000.- Ft (5 évente) 2016 január 1-től 10 évnél régebbi autó nem lehet taxi. Röviden ennyi történt ma a minisztériumban, ahol egy újabb ellenséget ismerhettek meg a vidékről jött taxisok, érdekképviseletek, Peredi Péter személyében, aki mint mondta, jobban ismeri a vidék taxishelyzetét mint a megjelentek (akiknek nem adtak szóhoz jutási lehetőséget) . |