Név cukrosleves
Becenév cukrosleves
Honlap
Taxitársaság:

Felhasználó hozzászólásai

Téma: Észt mundérban... (taxifájos élmények)

Hozzáadva: 2018.02.13 13:46

Ezt már kitárgyaltuk itt. És igen, így van! Be kell csengetni az áfát a katásnak is, nincs kiskapu! 

Olcsóbb biztosan nem lesz, főleg ha hatósági áras marad a budapesti taxi!

Az internet elbutított népének cirkusz kell!Pár évtizeddel ezelőtt már megjósolták az önjáró autók eljövetelét, és a közúton ember által vezetett járművek betiltását, rengeteg sci-fi film/könyv született, de akkoriban még a technológia sem állt azon a szinten (ami még ma is nagyon messze van tőle), hogy ez megvalósulhasson, és az embereket sem fogta el az ábrándozás, mert az emberek nem akartak önjáró autót, az emberek szeretnek vezetni. Akkoriban még internet sem volt, és hiéna taxis/jó Uber sem. Akkoriban még nem ment át kontroll nélkül ekkora mértékben az emberi rosszindulat és kárörvendés mint ma, nem voltak kattintásvadász híroldalak, arcnélküli harcifoteles kommentelők. Falkába verődve könnyebben terjed a hülyeség.Az Uber és társai pont jókor kezdte felmelegíteni a témát, miután felborzolta a kedélyeket az agresszív taxisfikázásra építő üzletpolitikájával, de ezt a tömeghipnózist nem volt elég szinten tartania, muszáj volt olajat önteni alá, ami bejött neki, mert eszi a nép! Aztán erre az "Egyél tehénszart! Tízmilliárd légy ne tévedhet."-kampányra dőltek a befektetők, elkezdték az önvezető autók nagyszabású "fejlesztését", és feltalálták a kamerás önjáró autót hús-vér sofőrrel, laptopos utasokkal. A szoftverfejlesztők, és a frissen szabadult mérnökök csak jót röhögnek az egészen, jobb munka híján tökjól elszórakoznak rajta, és dől a pénz. Nem csak az Ubernél, nálunk a Montevideo-ban is tök jól elfejlesztenek a magyar informatikus palánták havi 800 ezerért. Az autógyárak döntik bele a pénzt, mert mindenki ezt csinálja, ezt KELL csinálni, ez a jövő, ezen tombol az internet. Az lebeg a szemük előtt, hogy a jövőben már nem lesznek autógyártók, hiszen a hardvert bármelyik kínai garázscég le tudja gyártani. Egy villanymotort és akksit én is megtudok rendelni ebay-ről. A szenzorokon és a szoftveren fog eldőlni, és az első önvezető autógyártó majd talpon majd abban a világban, amikor már nem kell minden embernek saját autót gyártani, hiszen mint tudjuk olcsóbb lesz robottaxizni. Ezeket a szenzorokat és szoftvereket reszelgetik most rémülten egymásra pislogva, nem tudnak mást tenni mert különben elmegy mellettük a világ. A nagy kérdés az, hogy meddig lehet tökéletesíteni a mesterséges intelligenciát, illetve elég lesz-e csupán ennyi az önvezetéshez. Szerintem nem. Mesterséges értelem nélkül nem fog működni, amit viszont nem fogunk tudni leutánozni. De ha mégis, akkor a legkisebb gondunk lesz az, hogy vezeti-e valaki azt a taxit!

Téma: Észt mundérban... (taxifájos élmények)

Hozzáadva: 2018.02.07 10:27

Aha. És vajon ezek a "kedvezményes" árak +ÁFÁ-val értendőek? :P A honlapon ugyanezek az árak szerepelnek.

Téma: Észt mundérban... (taxifájos élmények)

Hozzáadva: 2018.02.07 08:53

Azért ez nagyon kemény! :D Nem erre való a lecsillagozás? Mi történik, ha a mosós koszosnak találja az autót, de a sofőr inkább a Podira megy el mosatni, és visszamegy bemutatni? Szankció?

Téma: Észt mundérban... (taxifájos élmények)

Hozzáadva: 2018.02.07 08:50




Téma: Ennyivel drágulhat a taxizás a fővárosban

Hozzáadva: 2018.02.02 23:26

Ilyen ez a taxisszakma! Tegye félre a decemberi bevétel egy részét januárra-februárra a fuvarszervező! Én is szeretnék fix bevételt minden hónapban, mint a karácsonyfa árusok! :D  Amikor pl. az Uber miatt drasztikusan visszaesett a forgalom, nekik akkor is megvolt a fix bevételük, a tüntetéseken való részvételt pedig megtiltották a taxisnak. Mi a fenére megy el Budapesten havi 4-500 millió tagdíj?Címeket vesznek, egymásra licitálnak, kedvezményt adnak a cégeknél? Itt beindul a mókuskerék, és egyre több tagdíjat kell beszedni amit aztán persze a taxis fizet ki. Ezért lenne jó a valamilyen módon beszabályzott fix tagdíj, ha már a fuvardíj, és az ÁFA-határ fix, mert az valamilyen szinten megkötné a kezüket, különben nagyon megfogja szívni mindenki miután lelakta az autóját, és mehet droidnak aprópénzért. A tarifaemelés után tutibiztos takkdíjemelés lesz mindenhol, többet kell majd a cégek zsebébe csúsztatni, hogy ne a másik cégtől rendeljenek autót. 

Téma: Ennyivel drágulhat a taxizás a fővárosban

Hozzáadva: 2018.02.02 08:19

Ha a vállalkozásunk érdekeit tartjuk szem előtt, ahoz hozzá tartoznak az utaskák is. Az utasokat kurvára nem fogja érdekelni, hogy havi 5 ezerrel drágább lett a bizti, és a szervíz drágább lett? Drágább lett?! Én egyáltalán nem érzem. De nyilván azzal nem lehet végigrodeózni a médiát, hogy a fuvarkufár díjak jelentős mértékben emelkedtek -lásd a mellékelt példát; milliárdokat vágnak zsebre- és ennyi még nem elég, többet szeretnének.

Az utas csak annyit lát, hogy 5.5éves autókkal rohangászunk, milliárdos bevételeink vannak, az utóbbi 8 éveben nem is volt infláció, de a taxi már 2x is drágult, hát persze hogy befognak inteni!

Majd mennek Limo-zni.

Sajnos ide jutott a fix tarifa, ami minket hivatott megvédeni a fuvarszervezők kizsákmányolása ellen, de most majd visszanyal a fagyi.

Ha fix a tarifa, akkor a fuvarszervezői díj is legyen fix!

Téma: Ennyivel drágulhat a taxizás a fővárosban

Hozzáadva: 2018.02.02 07:10

A társaságoknak milliárdos bevételeik vannak, a taxis pedig küzd mint malac a jégen... 

Valahogy ezen kéne egy kicsit fordítani. Ha megérkezik ez a tarifaemelés, a média megint rajtunk fog lovagolni, és a fuvarkufárok is emelni fognak, sőt a biztosítás is ennek alkalmából tovább fog emelkedni. És kussoljunk, mert emelkedett az áfahatár..

Kinek lesz jó a robottaxi, ha egyáltalán valaha elkészül? Szerény véleményem szerint ehez kevés a mesterséges intelligencia, nem lehet mindent lemodellezni, mesterséges értelem lenne szükséges. De ez esetben nem csak a taxizás fog eltűnni.
Miért érne meg bárkinek is dollárcsilliárdokért kifejleszteni egy rendszert, saját flottát tartani, és ennek viselni a költségeit? Amikor csak magyarországon milliárdokat összehordunk a fuvarszervezőknek, akiknek csak egy irodát kell bérelniük, sőt a Fy-nál még a bevételük után mi fizetjük, -még analóg sofőrök- az adót is?!


Téma: ??? - ??? Budapest Taxi Holding - fúziós topic

Hozzáadva: 2018.01.26 18:40

Abba a mercibe én is sokat belefizettem, még nyaralni se mentem, csak tudjam összetartani rá a pénzt!