2006.08.14.
Szemlécske
Azt az infót kaptuk, hogy gépkocsi szemlét tartanak a Zónataxisoknak ma reggel nyolc órakor a puffer parkolóban. Életszerűnek hangzott, hiszen egy ilyen komoly feltételeket támasztó szerződésnél logikus, hogy a szerződő fél, a szolgáltatás megkezdése előtt meg akar bizonyosodni arról, hogy az általa követelményként megfogalmazottak, nem csak papíron, hanem kézzelfoghatóan is megvalósulnak
Amikor kiértem a reptérre, nagy-nagy csönd fogadott. Sehol semmi. Hívtam Szakál Józsit, nem vette fel, gondoltam, beszélek a reptér szóvivőjével Szollár Domokossal, hiszen ki tudna nekem segíteni, ha nem ő.
Nagyon csodálkozott a kérdésemen, Ő nem tud semmiről, miért is tartanának ilyen szemlét, amikor minden rendben van. Egyben meghívott az egyes terminálon tartandó holnap délelőtti sajtótájékoztató-bemutatóra, ahol a Zóna a teljes szolgáltatást bemutatja, új autóival együtt.
Kérdésemre, hogy ezek szerint minden rendben van-e, és meggyőződtek-e arról, hogy a leendő szolgáltató teljesíteni tudja a feltételeket, teljes természetességgel válaszolta (négyszer), hogy minden rendben van.
Magamba zuhanva nézelődtem a reptéren, hogy most mihez kezdjek, amikor fura kis gyülekezetre lettem figyelmes a ketrecben. (puffer parkoló).
Odasomfordáltam, és elkezdtem hallgatózni. Kiderült, hogy ez az a „szemle” amire érkeztem. Tehát, nem teljes szemle volt, hanem csak az új jelentkezők autóit nézték meg, és nem a reptér szervezte, hanem a Zóna etikásai.
Bemutatkoztam, hogy elejét vegyem szegény autóm szemlézésének, hiszen elég a 6x6-nál rendezett rendszeres tortúra is szegénynek. Meg persze nehogy kiderüljön, hogy nem vagyok átvilágítva.
Tíz-tizenkét kollega jött össze, akik miután az autójuk megfelelt a feltételeknek, és be lett osztva, ki kezd reggel az egyesen, és ki a kettesen, végighallgathattak egy röpke kiképzést reptéri taxizásból.
A tájékoztatót Gál Zsolt tartotta. Nagyon szemléletesen, taxisok által érthető nyelven.
Megpróbálom zanzásítva idetenni, mert az egy órás kiselőadás, kicsit hosszú lenne.
-Felhívta a figyelmet arra, hogy a régi gárda, az elején lehet, hogy próbálkozni fog fuvart lopni, senki semmilyen konfliktusba ne menjen bele, nem az ő feladatuk megoldani.
-Elmagyarázta a sorbaállás rendjét, ami úgy történik, hogy érkezéskor fel kell menni a tető alá és ott megmutatni magát a felírónak, úgy, hogy az URH-n kóddal beszól, hogy ez meg ez vagyok, légy szíves írjál be. Ha ez megvan, azt csinálnak amit akarnak, de a sorukat figyelni kell, mert ha lemaradnak, akkor bizony újra feliratkozás, és sor vége.
A sortartás alapvetően már az Üllőin kezdődik, mert ott már nem „illik” megelőzni egymást. Határozottan kérik, hogy ne legyen száguldozás a gyorsforgalmin se, mert rettentő komoly balesetek tudnak lenni abból, hogy pár perccel előbb akar a taxis visszaérni. Pont ezért tiltják meg az egymás előzgetését is.
Sőt, ha valahova két autóval mennek egy címre, akkor természetesen visszaérkezni is ugyanabban a sorrendben kell, ahogy előzőleg álltak. (logikus, vérrel írt szabályok, nagyon egyet lehet velük érteni)
-A kettesen, aki felmegy a puffer parkolóból, mindig az „A”-ra kell állnia, és onnan töltik a „B”-t, ha onnan fogyás van.
-Az első napokban komolyan kell venni, a most kiadott beosztást, hogy ki dolgozik az egyesről, ki a kettesről, később természetesen lehet vegyülni, mindenki maga dönti el, melyik sorba áll be. (Kérdésemre, hogy a mostani beosztás miért van, azt a választ kaptam, hogy a sajtó miatt az egyesre vannak a szép, és fekete autók irányítva, hogy a bemutatón jól nézzen ki a csapat.)
-A túlszámlázást, beton keményen veszik. Tehát, ha utas panasz van, azonnal megválnak a kollegától.
-Vissza fuvarok. Pillanatnyilag kicsit kommunizmus van. (Talán félnek a városból érkező kollegák rutinjától?)
A címeket 5-10-15-20-al dobják fel. Mindenki csak egyet vehet fel naponta, azután már csak akkor nyomhat címre, ha nincs rá 15 perccel senki. Annyiban igazságos, hogy próbálják mindenkinek legalább az egy vissza fuvar lehetőségét biztosítani. Csak hát, itt lett volna egy kis előnye a városból most kicsábított kollegáknak, amivel kompenzálni tudták volna a régiekkel szembeni hátrányukat. (Már ha lesznek ilyen hátrányok)
A visszfuvarok ára még nincs eldöntve. Ma délután egyeztetnek róla, reggelre meglesz.
-Késésnél, határozott tiltás. A szokásos egy perc = egy nap szisztémával. Megváltás nincs. A tiltás, nem csak az URH-ról való tiltást jelenti, hanem a drosztokról is.
-Euró. A befelé menő utasok, 80%-a euróval fizet, Nem szeretnék meghallani, hogy valaki 200.-ban váltja az eurót. Épp ezért meg vannak határozva az árak euróban is. 1-es körzet 15 €. 2-es körzet 18 €. 3-as körzet 18.5 €. (nagyon szép árak, a forint árakhoz képest.) Visszaadni is euróban kell, ha az utas úgy kívánja, tehát tartson magánál mindenki váltópénzt.
Aki eddig eljutott, már képzett reptéri taxisnak érezheti magát. Következtetéseket, nem szeretnék levonni, még mindig csak annyi van, hogy a puding próbája az evés.
Holnap meglátjuk, mit produkálnak a fiúk.