2008.02.05.
Tragikus körülmények között elhunyt kollégánktól búcsúzunk
Villás Sándor
1957-2008
Villás Sanyi
1957-2008
Először csak egy rövid beírást olvastam a lapon:
- „Csak azért jöttem fel az oldalra, mert most üzentek többen, hogy öngyilkos lett a Taxi2000-es 870-es Sanyi. Biztos itt is ismerték sokan. ...”-
Megcsóváltam a fejem és egy pillanatra elgondolkodtam. Vajon mi visz rá egy embert arra, hogy ilyet tegyen? De hamar túlléptem a híren. Nem kapcsoltam össze a Villás Sanyival, miért tettem volna? Naponta halnak meg emberek. Nem ismerjük őket, nem fűz hozzájuk kapcsolat, nem érint meg a haláluk.
Aztán este cseng a telefonom.
- Hallottad? Meghalt a „Szitafejű”!-
Megfordult velem a világ. Ez nem lehet igaz!
- Ő volt a 870-es a 2000-nél? –
- Igen. –
Megrohantak az emlékek. 13 évig volt Főtaxis, majd 8 évig, halála napjáig Taxi 2000-es.
21 év tapasztalata, tudása ment el vele.
1986-ban lépett be a Főtaxihoz. Végigjárta a „szamárlétrát” a tanulócsoportot. A „3”-as csatin kezdett dolgozni
Később Ő lett a 190-es CB-s, és a 1190-es URH-s.
Hihetetlen memóriája volt. Nem is értem, hogy kapta a „Szitafejű” becenevet? Sokáig volt diszpécser a CB-s időkben. Minden hétfő este Ő volt a karmester. Szerettünk dolgozni Vele. Nem igazán voltak eladatlan címei, ránk dumált szinte mindent.
Most is magam előtt látom jellegzetes mozdulatait, ahogy az orrára tolja a szemüvegét, ahogy a bajsza végét igazgatja.
Viszont amilyen ász volt elméletben, olyan komikus volt a viszonya a kocsikhoz. Mennyi élcelődésnek volt a céltáblája, amiket minden esetben, őszinte felháborodással utasított vissza.
Emlékeztek?
A Kerepesin volt a lakatos és fényező műhely. Az „esedékes” kocsitörés után, a frissen fényezett Fiat Temprát átveszi a Sanyi. Büszkén átgurul vele az Asztalosba, majd az udvaron beletolatott az ott árválkodó oszlopba, lebontva vele a Tempra hátulját.
Egy óra múlva a kocsi újra odaát volt a műhelyben. A lakatos sírógörcsöt kapott.
Vagy amikor a „Dömper” kocsiján dolgozott….. volna. Az első nap.
Megkapta a kocsit a Wekerlén. Igaz, hogy új volt az Ő számára és meg kellett ismerni, szokni a kocsit, de 1 km-nél azért tovább bírhatta volna! A Mészáros Lőrinc és Határ saroknál lezúzták.
Kin fogunk mulatni ezután, Sanyi?
A magánélete már nem volt ennyire felhőtlen. Az élet keményen megpróbálta. Súlyos, gyógyíthatatlan betegségben szenvedő kisfia, nehéz kereszt volt a vállán.
Próbáltunk segíteni.
Perutek Jani vezetésével, létrejött a Villás-alapítvány, Danika gyógyításáért. Soha, azóta sem tapasztalt összefogás jött létre a taxisok által.
Ennek ellenére a magánéletét nem szívesen hozta ki közénk az utcára.
A taxizás volt a mindene. A munkába menekült annyira, hogy 10-12 órát volt az utcán heti 7 napban. Talán ez is volt az oka, hogy törte-zúzta a kocsikat, ezzel örök poénkodásra késztetve a kollégákat.
Viszont tele volt sztorikkal, nem igazán jutottál szóhoz mellette. Aki ismerte, az sem gondolta volna ilyenkor, hogy mennyi gond van a vállán.
Elvált.
Klasszikus eset, taxis sors mondhatnánk. Egyre kilátástalanabbnak ítélte a helyzetét.
Összecsaptak feje felett a hullámok. Fiatalon, reményekkel, önbizalommal telve, talán még talpra állt volna, megpróbált volna úrrá lenni a bajokon, de mostanra elfáradt és feladta.
Feladta, itt hagyva nekünk a kérdést: Miért?
A válaszok, a másoktól kapott válaszok már csak pletykák. Az idő múlásával meg egyre inkább azok lesznek.
A tény viszont tény. Meghalt a „Szitafejű”. 51 éves volt.
Nyugodjon békében!
cbtaxi
A tragikus körülmények között 2008.01.14-én elhunyt Villás Sándor barátunk, kollégánk, ( Taxi 2000 /870/ ) temetése február 6.-án 12.00-kor lesz, a Kispesti temetőben.