Név K.Jozsi
Becenév k. jozsi
Honlap
Taxitársaság:

Felhasználó hozzászólásai

Kedves mindenki!


Hosszú ideje követve ezt a topicok, arra gondoltam végre fényt gyújtok abba a szobába ahol bent vagytok ugyan, de sötétben tapogatóztok.Teljesen mindegy, hogy én vagyok-e Uberes vagy csak hallottam a biztos infókat, mert nem ez a lényeg.Nem mennék bele az alapkérdésbe, hogy illegális-e, mert számomra is világos, hogy ami a magyar jogszabályoknak akár csak 1%-ban nem felel meg az már nem szabályos, tehát illegális. Ennyi. Pont.

DE

Arról nyilván nincs semmi infótok, mi is folyik eközben a háttérben.Sokszor írjátok, hogy mindenki minden jogosultság nélküli "kókler" "balfék" és társai. Nos nem értem miből gondoljátok, hogy mindenki 1-2 éves jogsival rendelkező, a várost nem ismerő rutintalan idióta??

Rengeteg a /több/ tíz éve vezető, félmillió kilómétereket városban levezető rutinos sofőr is..Jogosultságok tekintetében most lehet, hogy új infót mondok, de elárulom, hogy a jelenlegi sofőrök kb 80-90%-a már rendelkezik:

-102-es hivatásos jogosítvánnyal

-PÁV2 vizsgával

-Személyszállítói tanfolyammal (Kresz , városismeret, rutin) A taxis-vizsgától csak annyiban különbözik, hogy 

nincs taxióra kezelés és ez országos érvényű

-Szakmai irányítói vállalkozói vizsga

Folyamatosan zajlanak ezek a tanfolyamok és vizsgák.

És a jogi dolgok rendezése után kötelezően mindenkinek le lesz vizsgáztatva az autója a Mozaikban személyszállításra, hogy rendelkezzen NT-számmal.

És kb márciustól már nem is dolgozhat úgy sofőr, ha nem rendelkezik ezen dolgokkal.

Az, hogy a taxisok társadalmi megítélése mélyen a béka segge alatt van  (leginkább a hiénák gyalázatos, több évtizedes munkájának köszönhetően) szerintem sokkal nagyobb probléma. A rendszereteknek előbb látványosan meg kellene szabadulni az ilyen kártevőktől és visszatornázni a közmegítélést a jó szintre és akkor az emberek nem vágynának oly nagyon egy bármilyen más személyszállítási alternatívára. Higgyétek el rengeted utas, nem első sorban az ár miatt választja az Ubert. Szinte mindenkinek van egy-két rossz tapasztalata a lehúzás, a koszos, lepukkant autó, a rossz modorú, világot és mindent utáló, panaszkodó, politizáló, kellemetlen taxisofőr témakörben.

És hiába vagytok nagyon sokan évtizedek óta korrektül dolgozó normális sofőrök, ha az emberekben úgyis csak a rossz tapasztalat emléke marad meg és erre emlékszik, majd ebből általánosít.

A véres zászlóként lobogtatott szilveszteri szorzókról meg annyit, hogy azzal csúnyán beszívatta a rendszer az Uber sofőröket (és önmagát) is, ugyanis kb. a kint lévő 1000 sofőrből jó, ha 10-15 vitt a 6-os 7-es szorzóval utast, mert az emberek túlnyomó része (teljesen érthetően) nem fogadta el az utat olyan szorzókkal, így szépen ücsörögtek a sofőrök a csúcsidőben az aranybányának tűnő városban. Senki nem keresett százezreket aznap éjjel. Viszont azt érdemes tudni, hogy szilveszter éjszakán kívül SOHA nincs 2,5 szorzónál magasabb. Persze világos, hogy ez is alkalmanként (jellemzően péntek szombat esti csúcsidő) magasabb mint a taxi ára ,de ezt a dolgot is a kereslet-kínálat szabályozza. Ha kell az utasnak a fuvar, akkor elfogadja 400/km-ért is... 

Nos, az írásom nem arra szolgál. hogy bárkit is meggyőzzek, hogy az Uber szabályos, hisz jelenleg nem az.De szerettem volna többlet információhoz juttatni azokat akik csak a felszínes infók alapján ítélkeznek.