Felhasználó hozzászólásai
Téma: Főtaxisok ide KLIKK!!!!
Hozzáadva: 2013.09.10 13:13
Hát ha rendelet nem is regél erről az tény, hogy a BA-nak van egy élő szerződése a Főtaxival. Az alapján biztosan joga van egyedi feltételeket szabni.
Téma: Főtaxisok ide KLIKK!!!!
Hozzáadva: 2013.09.04 20:34
Végül is tényleg mindegy, csak lenne már valami JÓ fejlemény. Rám férne valami jó hír.
Téma: Főtaxisok ide KLIKK!!!!
Hozzáadva: 2013.09.03 23:24
Azért kénytelen szerződést kötni, mert ugyan a telek és az épület (pertér) nem a fővárosé, de az ő közigazgatási területén van, ahol is a főváros rendelkezik a droszthasználati jogokkal.
A megállapodás említett pontjának csak akkor van jelentősége, ha a BA-Főtaxi szerződésben a leadó százalékosan van meghatározva, mert akkor a tarifa változásával automatikusan a leadó is változik. Sajnos annak a szerződésnek a részleteit nem ismerem, és én is jobban örülnék egy élő és viruló dísznövénynek.
Téma: Főtaxisok ide KLIKK!!!!
Hozzáadva: 2013.09.03 22:26
Nem is azt írtam, hogy a repteret privatizálták, hanem azt, hogy a BA-t (ami nálam a Budapest Airportot jelenti), ami valóban csak a vagyonkezelői és üzemeltetési jogokat gyakorolja az állam helyett.
Nem vagyok jogász, de szerintem a főváros jogi értelemben más tulajdonában lévő területen nem szedhet díjat, és a reptéri droszt az állam tulajdonában van és nem a fővároséban, vagyis kénytelen a droszt üzemeltetésére leszerződni a BA-val. Persze nem kizárt, hogy politikai utasítás is közrejátszott a dologban, volt már ilyen a világtörténelemben.
A megállapodás 5.3 d) pontja szerint (megnéztem, csak hogy pontos legyek) a BA KÖTELES az árak megállapításáról szóló törvény és a Fővárosi Közgyűlési rendelet hatályos rendelkezéseit FIGYELEMBE VENNI a fuvardíj megállapításakor. Számomra ez azt jelenti, hogy a jogszabályok alapján kell azt kialakítania, de nem gond, ha lovagolunk a szavakon. Fő a pontosság!
Bár szerintem nem igen volt a levezetésemben hibás kiindulási pont, azért örülök, hogy azonos a végkövetkeztetésünk. :)
Szóval a szerződés él és virul! :)
Téma: Főtaxisok ide KLIKK!!!!
Hozzáadva: 2013.09.03 22:05
Klassz ez a cikk, csak az a baj, hogy az az út nem a fővárosé, hanem a Budapest Airporté (jobban mondva az államé), és ott nem szedhet pénz Tarlós úr, csak a BA, akivel le is szerződtek. Érvényes szerződéseket még ő sem rúghat fel (bármennyire szeretné), főleg a mások által kötötteket.
Téma: Főtaxisok ide KLIKK!!!!
Hozzáadva: 2013.09.03 21:41
Szép dolgok az elvek, de azokért manapság sem adnak semmit a boltban. Engem jobban érdekelnek a fuvarok, mert el kell tartanom a családot.
Téma: Főtaxisok ide KLIKK!!!!
Hozzáadva: 2013.09.03 21:20
Na, én most értelmezni próbálom a helyzetet:
1. Ha jól tudom, a BA-t 2005-ben privatizálták kb. 465 milliárdért.
2. A reptér Budapest területén van, de nem a fővárosé, hanem az államé, vagyis olyan, mintha "magántulajdon" lenne.
4. Ha a reptéri droszt nem közterületen van, a főváros kénytelen az üzemeltetésre szerződést kötni a BA-val. Ezt meg is tette, még ha nem is emlékeznek rá az illetékesek.
5. Én megkerestem ezt a 2011-es megállapodást. Benne van, hogy a droszt kizárólagos használatára már megkötött szerződést nem érinti ez a megállapodás. Az is, hogy a BA jogosult díjat megállapítani a kizárólagos droszt használatért és az árakat a jogszabályok alapján kell megállapítania.
Vagyis:
1. A szerződés az szerződés még a kis magyar abszurdok korában is.
2. Akkor kellett volna a fővárosnak észnél lenni, amikor gyorsan frissen tíz perc alatt átadta az üzemeltetést a BA-nak ingyen, utólag már kár ezen filózni.
3. A főváros mindenképpen alárendelt szerepbe kerül, mert nem az ő területén van a droszt.
4. Ha a BA-nak a jogszabályok alapján kell kialakítania az árakat, akkor az új taxis rendeletet is figyelembe kell vennie.
5. A BA-ért elég sokat fizettek a privatizációkor, és mostanság nem is megy úgy a bolt, mint régen, ezért nyilván az a célja a tulajdonosnak, hogy minél több pénzt vegyen ki az üzemeltetésből, vagyis az emelkedő tarifákra hivatkozva többet kérjen a kizárólagos droszt használatért.
Ezt még végig gondolni is fárasztó, de azt hiszem sikerült összefoglalni, hogy szerintem mi a lényeg.
Téma: Főtaxisok ide KLIKK!!!!
Hozzáadva: 2013.09.03 20:30
Hogyan is emlékeznének rá! Olyan gyorsan kellett elfogadtatni a közgyűléssel a szerződésről szóló előterjesztést, hogy talán tíz percbe is beletelt. Aztán meg azonnal aláírni a BA-val, mert már a közgyűlés napján lejárt az előző. Lehet, hogy el sem olvasták, hogy ingyen adják át a BA-nak az üzemeltetési jogot. Persze valami kis beruházást kértek cserébe, de ennyi.
Téma: Főtaxisok ide KLIKK!!!!
Hozzáadva: 2010.12.01 08:50
Szerintem inkább az alapján választott ki minket, hogy mi voltunk azok akik pozitívan fogadják az új helyzetet és látunk benne rációt...
Köszönöm Csogu az információt!
Téma: Főtaxisok ide KLIKK!!!!
Hozzáadva: 2010.11.30 18:43
A kérdés az ha Téged nem érdekel ez az egész Te minek téped itt a szádat és az emberek idegit.
Miért nem játszol azzal, ami Veled egy idős?