Név
Becenév bigfoot
Honlap
Taxitársaság:

Felhasználó hozzászólásai

Téma: Riadó!!!

Hozzáadva: 2007.09.05 13:44

Gyerekek. Hétfőn-kedden, kint maradtam az utcán reggel 6-ig. Ez idáig éjjel 2-kor általában otthon voltam. Gondoltam egy nagyot és mivel 2-ig nem tapasztaltam a Pali által említett szeptemberi fuvardömpinget, maradtam 6-ig. Hát nem jött össze. Valahogy nincs annyi megrendelés mint amit a pali megelőlegezett nekünk. Ugye állítólag szeptembertől nem fogjuk tudni a címeket elvinni, annyi lesz belőle.! Sőt a konkurens cégekhez kell majd átvinnünk!. Lehet, hogy csak én nem áltam jó helyen? ÁÁÁ. Tuti, hogy velem van a baj. Valamit biztos nem jól értettem, vagy csak rosszul értelmeztem dolgokat. :)

Téma: Riadó!!!

Hozzáadva: 2007.09.01 22:40

Nem, hogy lesz, már meg is volt a tagdíj emelés. Úgy látszik nem elég az aranytojás, nem tojnak a tyúkok eleget. Palika biztos azt gondolja, hogy szorulásuk van, és ha egy szíjat rájuk teker amin húz egy nagyot, az majd segít a tojásban. Már csak azt nem értem, hogy az ő szemszögéből nézve, és az ö szavaival élve, miért az emelés a megoldás. A tarifánál mindíg azt papolja, hogy nem az emelés a megoldás, hanem a jobb kihasználtság. Ő akkor miért az emelést választotta, miért nem csinál a cégéből inkább egy olyan céget ahol 7-800 taxis dolgozik, ahová minden taxis szeretne bejutni!? Na ekkor az ő kihasználtsága is sokkal jobb lenne, és akkor nem volna szükség tagdíj emelésre. Bár ebben azért nem vagyok annyira biztos. Tudod, hogy van ez. A jóból soha nem elég.

Téma: Riadó!!!

Hozzáadva: 2007.09.01 22:24

Na jó, ezt értem. De mi lesz, velünk! Velünk akik az utcán vannak! Nekünk nem lesz emelés!? Vagy minket nem érint az őszi áremelés? Nekünk nem kerül majd többe a hús, kenyér, meg a tojás?

Téma: Riadó!!!

Hozzáadva: 2007.09.01 22:19

Nem értelek. Neked ebből mi jó származik? Miért hála az égnek? Ja értem már. Te azok közé tartozol akik kihasználnak minden adott lehetőséget, csak a zsebed aznap tele legyen. A másnap már nem érdekes. Gondolom az úgynevezett taxis sztrájk alatt, te kihasználva a lehetőséget, mentél és dolgoztál, és tömted a zsebed. Persze ha egyáltalán akkor taxiztál már. Ja, és tudod mit. Kívánom neked, hogy jó pár emelésben legyen még részed.

Téma: Riadó!!!

Hozzáadva: 2007.08.31 19:30

Kedden megint köpködnöm kellett. Lehet, hogy csak engem ért váratlanul, de én nem hallottam a tagdíj emeléséről. Képzeljétek amikor az ember adja le a csekkjeit + a hozzá való aprópénzt, aztán közlik, hogy ez mááá nem elég, rakjon hozzá még 2 ezret/2 hetente, ő meg néz kifelé a fejéből, hogy tán elszámolta a csekkeket. De nem-nem, nem elszámolta, hanem csak Palika gondolt ismételten egy furfangosat, és a megjósólt szeptemberi fuvar dömpinget , amin persze halálra fogjuk magunkat keresni, előre megcsapolta egy kis tagdíj emeléssel. Kifelé jövet, mint akit letaglóztak, jár az ember esze, hogy de hát mégis miért ez az emelés!? Főleg ilyen mértékben. (4000/hó) Régebben legalább kaptunk valami magyarázatot, bár ha nem magyarázta volna meg, az emelés akkor is meg lett volna. De akkor is, legalább bejött valamelyik csatira, és próbált velünk kommunikálni. Mostanság meg fülét-farkát behúzva lapít. Gondolom azért mert most nincs mire ráfogni a dolgot. Bár, biztos felment a közművek tarifája. Régebben meg, emelkedett a minimál bér. Eddig csak gondolkodtam, hogy abba kéne hagyni az egészet, de a kedves Pali eldöntötte helyettem. Mondtam is a pénztárosunknak, hogy sokszor napi 4-5 óra állásra nem vagyok hajlandó ezután 50 rugót fizetni, és ha tehetem 2 hónapon belül abbahagyom az egészet. Nézzen Palika mást hülyének.

Téma: Riadó!!!

Hozzáadva: 2007.08.21 03:32

Látom te sem érted, de ne baj, mert még nagyon sokan nem értik. Illetve baj, csak hát mit lehet tenni. Itt nem a pénz kamatoztatásáról lehetett szó, hanem arról, hogy hírtelen le kell valahonnan akasztani kb. úgy 6 milliót. Tulajdon képp csak annyi történt, hogy 2 hét alatt beszedett plusz 6 milkót. Mind ezt a számok játékával, illetve trükközéssel. És ezt az összeget szépen le is nyúlta. Bár lenyúlásról nem beszélhetünk, mert magától az ember nem nyúl le semmit. Vagy igen!? :) Te, vagy én mikor tudunk egyik napról, na jó, egyik hétről a másikra 6 millát leakasztani!? Csak úgy, hipp-hopp, ha szükségünk van rá. Némej ember, emberek milyen jól megtudnak élni a taxizásból.! Nem furcsa ez egy kicsit!? Nem furcsa, hogy nekünk akik 12-16 órát vagyunk az utcákon, csak nekünk nem jut belőle annyi, hogy aránylag jól megéljünk belőle, és mások szabják különféle szabájok alapján meg a tarifáinkat!? Na mindegy, mert megint belemelegszem. Vissza a számításodra. Én egy kicsit máshogyan számoltam. Szept 28.-a 20000x600=12 millió, be vagyok fizetve okt. 28.-ig. Okt 15.-e 10000x600=6 millió, be vagyok fizetve nov 15.-ig. Okt 28.-a 10000x600=6 milló, be vagyok fizetve nov. 28.-ig. Szerintem meg így kelett volna, és így lett volna ferr. Szep. 28.-a 10000x600=6 millió, be vagyok fizetve okt. 15.-ig. Okt 15.-e 10000x600=6 milló, be vagyok fizetve okt. 28.-ig. Okt 28.-a 10000x600=6 millió, be vagyok fizetve nov. 15.-ig. És így tovább..... Azt vedd figyelembe, hogy mindíg előre fizetünk, és nem utólag. Remélem látod a különbséget. Na de mindegy. Én úgy érzem át lettünk ba..va a palánkon.

Téma: Riadó!!!

Hozzáadva: 2007.08.20 20:05

Üdv mindenkinek. Először vagyok itt, bár 17 éve taxizom, 12 éve a Rádió taxinál. Szeretnék nektek egy kis mesét én is elmondani, bár sokan ismeritek a mese témáját. Akinek nem inge nem veszi magára. A lenti dolgok a képzelet szüleményei, a benne szereplők csak a képzelet szülöttei. Ha valaki magára ismer, az csak és kizárólag a véletlen műve. Most lehet, hogy kinevettek, de az elején, kb. 10-12 éve, amikor a Góré valahol nyilatkozott a terveiről, "hogy ő majd ki áll értünk és harcolni fog a létszám limitért, a fix, egyforma tarifáért, hogy a piacot ne a tarifa, hanem a minőség szabályozza" na akkor én ezt elhittem és szájtátva kajáltam ezt a dumát, bíztam benne, és csak nagyon lassan döbbentem rá, hogy mind ez csak duma. Semmi, de semmi nem lett értünk téve. Sőt mind ezeket még szemtől-szembe, le is tagadja. Kellünk neki-nekik, és valamivel etetni kell az aranyat tojó tyúkokat. Csak az a baj, hogy rá ment 12 kémény évem. Minél régebben a cégnél vagyok, annál jobban kinyílt a szemem, annál jobban elkezdte jó pár dolog csípni a szememet. Pl.: Egyszer amikor ismét szarba került a cég "volt már párszor" azt mondta, -Aki ebben az időszakban kilép tőle, azt soha többé nem veszi vissza- Ilyen "kolléga" volt Pumukli(198) is. Ő fogta magát és elment a Fő....hoz, ahol egy idő után megbukott batyu használatával. Jó lehet, hogy nem batyuzott, csak egy kicsit fel volt húzva a rádiója. Mit ad isten pár nap múlva ismét Rádió taxis lett. Sőt 2-3 hónap után etikás, majd fuvar szervező manager. Ezen röhögtek a diszpécserek, meg az egész taxis állomány. Mint ő manager. Lett is fuvar vesztés nem is kevés. Jött is erre a keménység. Majd egy szép napon ismét leáldozóban lett a cég és ez a kolléga megint lelépet, ott hagyta a süllyedő hajót. Talán még épp idejében. Aztán, mi mindíg 500-an vagyunk. Végre most elszolta magát, hogy 400-an. De érdekes módon bentről olyan infók jönnek, hogy alig vagyunk 300-350-en. És ez a valószínűbb, mert miért is kellene mindíg újjabb és újjabb kauciós pénzeket befizetni!? Bár ez a kaució is egy szép dolog. Mi is ez a kaució a taxi cégeknél. Ha anyagilag szarba kerülök, vagy éppen ha az egyik cégem csődbe van, illetve ha megfenyegetnek olyan emberek, akiktől bérlem a kispesti Ady Endre úti irodát, akkor ott vannak újból az aranytojást tojó tyúkjaim és beszedek a tagdíjjon felül, adó mentesen, 20-30 millió Forintot, havi 5-5 ezer forintos részletekben. A velem szerződést kötött alvállalkozóimnak pedig azt mondom, hogy a megnövekedett csekkes fuvarok miatt kell beszednem ezt a pénzt. Aztán ha megint szarba kerülök ismét jöhet a jól bevált kauciós duma. Bár ezt én sem, meg még jó pár kolléga nem értjük, hogy a megnövekedett csekkes fuvarok miatt miért nekem kell a kasszába pénzt betennem. Ugyanis ekkor az én általam megkeresett pénzemből fizeti ki az ugyan csak az én általam megkeresett csekkeken szereplő pénzemet. Igaz ilyenkor tud a cégtulaj egy 124-es merciből 140-es bálnába átülni. Ez kb. olyan, mint ha az utasaimnak azt mondanám, hogy dobjanak össze úgy 6 milliót, hogy tudjak venni egy autót, amivel utánna fizetség ellenében majd én szállítgatom őket. Erre mondják, hogy okos, nagyon okos. Mind ez akkor történt, amikor egy reklámügynökség, a nevét szándékosan nem említem, velünk kötött szerződést és több mint 2 milliót taxizott el havonta. Igaz ugyan az is, hogy a Góré azt is mondta, hogy e cég által még másik 52 cég fog tőlünk taxit rendelni ami megint csak csekkes lesz. Hát nem rendel az a másik 52 cég. Sőt, úgy rá 1 évre még a reklámügynökség is átment a city-hez, mégsem adta vissza a kauciót. Aztán maradjunk a befizetni valóknál egy kicsit. Egyszer a Górénak támadt "ismételten" egy fantasztikus ötlete. Gondolt egy nagyot és a jól bevált havi tagdíjfizetést megváltoztatta 2 hetenkénti fizetésre. Persze csak is a mi érdekünkben, hogy ne olyan sokáig keljen a csekkek kifizetésére várnunk. "Bár a kaució már rég nála kamatozott" Jó duma, nem!? Nézzünk egy kicsit e-mögé is. Jól figyeljetek, mert nem egy egyszerű átverésről van itt szó. Bár nekem egyszerű, de nagyon sok kolléga még a mai napig nem látja át és nem érti. Abban az időben, ha jól emlékszem 20 ezer Ft/hó tagdíj volt. Ezt minden hónap 28.-ig kellet bevinni. Minden hónapban előre kell fizetni. Tehát Pl.: szeptember 28.-án az októberi tagdíjjat visszük be. Na most a trükk ott van, hogy szeptember 28.-án beszedjük a 20 ezret, majd azt mondjuk, hogy mostantól 2 hetente kell a tagdíjjat behozni minden egyes alvállalkozónak. Tehát a következő esedékes tagdíj október 15.-e. Ekkorra kellett ismételten bevinni 10 ezer forintocskát, amivel már a novemberi tagdíjjat fizettük. És lám-lám kis számításbeli trükközéssel nyertünk egyszeri, és ezt hangsúlyozom, egyszeri kb. 6 milliót. Mert akkor még kb. 600-an, vagy egy kicsit többen voltunk. Gondolom most magatokban azt kérdezitek, hogy is van ez? Számoljatok utánna és egyből világos lesz a turpisság. Ha mondjuk nem akartak volna bennünket átverni, akkor szept. 28.-án nem 20, hanem csak 10 ezer forintot szedett volna be, és szept. 15.-én ismét 10 ezret. Így lett volna fer. Legalább is szerintem. Na és itt ábrándúltam teljesen ki a Góréból. És most tartok ott, hogy beismerjem igazuk volt azoknak akik a taxizást csak mellékvágánynak tekintették-tekintik. Gondolok itt arra, hogy ha nincs más akkor veszünk egy autót aminek legyen 4 ajtaja és elkezdünk taxizni, legalább addig amíg nem találunk jobbat. Mert innen menekülni kell. Itt csak is kizárólag a 10 cégtulaj és családtagjaik tudnak jól megélni. Nekünk mindíg megakarja valaki valamilyen számítások alapján magyarázni, hogy nem lehet tarifát emelni, mert nem tudják kifizetni az emberek. Még is, ha kiállok a Rákoczi útra újjabnál-újjabb kocsikat látok. Még is, ha beakarom vinni a márkaszervízbe az autómat 3-4 hétre van csak időpont, pedig méreg drága. Még is, ha egy kis éjjel-nappali bolt alkalmazotjától azt hallom, hogy a tulaj napi 3-400 ezer forintot keres. Még is, ha az egyik belvárosi étterem felszolgálójától azt hallom, hogy a tulaj napi másfélmillió bruttó forgalmat bonyolít, ami kb. 700 ezer nettót jelent. Akkor mi még is miről beszélünk!? A mi tarifánkat miért is nem tudnák kifizetni!? Miért is nézzük a nagy multi cégek helyett a kis öreg mamikat hülyének!? Mert ugye a mamikáknak miért is járna az a kedvezmény ami a multiknak!? Tudom most majd jön a duma, hogy ilyen keresetűek csak kevesen vannak. Hát felvilágosítom az illetékeseket, hogy nem kevesen vannak, és nem is csak ketten. Nem azért írtam csak két példát. Sorolhatnám naphosszig. És ezek a tagok ki is fizetnék a magasabb tarifát is. Ezt nyugodt szívvel merem állítani. Ugyan ezt mondták akkor is amikor még csak 80 Ft/km volt a tarifa. Nem lehet emelni, mert nincs rá fizető képesség. Még is, szép lassan felment 208-ra, és láss csodát, még mindíg taxiznak az emberek. Mégpedig azért, mert a taxi egy szükséges rossz. Jobb helyeken ezzel lehet kijutni a reptérre, a vasútállomásra, ezzel lehet közlekedni színház és bulizás, vagy esetleg egy berugós, sörözős napon. De nálunk nem. Ebben az országban mindent lehet. Nálunk haza mennek ha kell részegen is. Kedves Tomajer. A fenti írásod indította meg bennem ezt a panaszáradatot. Nagyon tetszett az írásod. Annyit tennék hozzá, hogy ott bolondvárosában a pékek csinálták maguknak és a maguk kárának a levét isszák. Itt meg nem mi akarjuk csökkenteni az árainkat, hanem egy 3. szeméj, akinek nincs mit vesztenie. Nem ő fog csődbe menni, hanem mi. Ő igy is-úgy is megkapja a pénzét. Neki tökmindegy, hogy mi 208-al, vagy 184-el, vagy 154-el fuvarozunk. Mindíg azt szoktam mondani, hogy a kedvezményt ők kitalálják, minekünk meg adni kell. Rendben akciózzunk. Úgy ahogy a riportban a Góré mondta. De a különbözetet fizesse ki. Adja ő a kedvezményt. Az ő cége. Vagy ilyenkor nem csak az ő cége? Mert ilyenkor szokta azt mondani, hogy mi is a céget képviseljük. Bár pénzügyileg soha nem érzem. Itt vannak a reklámmatricák. Mennyit zsebelhet be? Mi az, hogy a saját autóm nem a sajátom? Mi az, hogy nem rakhatok rá reklámokat, ami nekem havi 60 ezer bevételt jelentene? Vegyen a seggem alá autót és akkor megmondhatná mit tehetek rá. De hát ugye a kényszer. Az az igazán nagy úr. Kénytelenek vagyunk így csinálni, mert ha nem akkor ki vagy rúgva. Na és ez az amit nem engednek a létszám limittel és a fix tarifával. A létszám limitet azért nem akarják, mert akkor ugye egy idő után fele ennyi taxistól lehetne a tagdíjjat beszedni és nem igazán lehetne fenyegetőzni az elégedetlenkedőknél azzal, hogy akinek nem tetszik az elmehet. Úgy is sorba áll a helyére másik 8 áldozat. Szedje a tagdíjjat fuvarszám után, és akkor legalább neki is lenne egy kicsi rizikója. A fix tarifa meg szerintem azért nem tetszene nekik, mert ha ne agy isten jól keresnénk, akkor egy idő után elérnénk azt a szintet, hogy mást is tudnánk venni a keresetünkből mint egy másik újjabb autót. Gondolok itt egy másik vállalkozásra. Pl.: Egy kis üzlethejségre. Na ez is gáz lenne, mert ekkor is csökkenne a létszámunk. És akkor ott tartanának egy idő múlva mint most mi. Lassan de biztosan éhendöglenének. Na ez az amit nem engedhetnek. Sajnálom, hogy ilyen hosszúra sikeredett ez a kis "vagy nagy" kitörésem, de már nem bírtam magamban tartani, azok után, hogy végig hallgattam a Góré nyilatkozatát azon a bizonyos hangfelvételen. Ahogy hallgattam úgy ment fel bennem a pumpa és úgy jött ki a számon egyre töbször az a bizonyos szó. HAZUDIK, HAZUDIK, HAZUDIK, MÁR MEGINT HAZUDIK. Azt mondja amit sokan hallani akarnak. Még én is majdnem megint megettem. Igen szeptembertől annyi fuvarunk lesz, hogy nem tudjuk majd elvinni. Meg a taxisok és a lakosság több mint fele nyaralni van. Igen, ha ott van, akkor megint ott tartunk, hogy miért is nem lehet a tarifát emelni!? Aki nyaralni tud, az ezt is metudja fizetni. Bár hozzá teszem a környezetemben nem sokan voltak nyaralni. Én meg már 3 éve nem voltam. Előtte meg 14 évig. 3 éve csak azért mentünk el, mert azt mondtam, hogy a lányom lassan kijárja a 8.-at és legalább egyszer szeretnék vele együtt valahol nyaralni. Utánna lassan abba a korba lép amikor már nem a szüleivel akar elmenni, hanem egy sráccal, vagy a haverokkal. Na ezt a 3 évvel ezelőtti nyaralást a mai napig nem heverte ki a család. Anyagilag még mindíg nem tudtam észheztérni. Igaz, ehhez a jópofa Gyurcsány Fecó is besegített. Most állok ott, hogy 1-másfél hónapja gondolkodom, hogy ezt abba kéne hagyni és valami másba belekezdeni. Most tartok ott, hogy még ugyan a számláimat mindet kitudom fizetni, de azt nem tudom, hogy mi lesz az év végén, mert az adóra, meg a vállalkozók különadójára már nem igazán tudok félre tenni. Most eddig jelen pillanatban, "csak" kb. 50 ezerrel tartozom az államnak. Vagy mi lesz ha esetleg összetöröm a kocsit, vagy valami elromlik rajta. Egész évben várom a Góré által emlegetett szeptemberi dömpinget. "Csodát" Mindíg van egy olyan 1-másfél hét amikor vissza jön a remény, és megint hinni kezdek a jó keresetben, és az jut az eszembe, hogy mégse olyan szar ez a taxi dolog. Álmodozni talán még lehet. Na most befejezem, mert már lehet, hogy nagyon unjátok. Bár tudnám még fojtatni. 12 év alatt gyűlt bennem rendesen.