Felhasználó hozzászólásai
Téma: Gyökeresen átalakítja a ferihegyi taxi szolgáltatások rendszerét a Budapest Airport
Hozzáadva: 2007.02.09 23:04
Napok óta olvasgatom a fórumot, de igazán nagy előre lépést nem igen lehet elvárni, mert ezekből a párbeszédekből csak az látszik igazolódni, miszerint egyik kollega sem tagadhatja meg "taxis" mivoltát. Vagyis marad a helyben topogás, a pocskondiázás meg a melyik kollégának nagyobb a szemétdombja című rovat totális feltárása, immár a nagyvilág előtt. Persze ezen nem lehet csodálkozni, hiszen mióta taxizom ez így volt mindig.
1990 Taxisblokád
Megmutatkozott, hogy a taxisok, akik dolgoznak, és magukon kívül még jó néhány embert eltartanak, igenis összetartoznak és össze is tartanak. Ma ez hol van Uraim? Sehol, mert már akkor is volt néhány szellemi toprongy, aki kilógott a sorból, és szépen előkészítette a totális széthúzást. Nem változott semmi, mikor a Gábriel megemelte az árait, és teljesen egyedül maradva (kivéve a mezitlábasokat, akik szintén emeltek)egy újabb csapat lett, kik kilógtak a sorból. Pedig az ő áraik voltak a piacnak a megfelelőek. Innentől már igen komoly lejtőn volt a taxistársadalom, hiszen néhány pénzügyi "zsenit" kivéve, mindenki egyre kevesebbet keresett. Ezek a "zsenik" pedig rendesen megtollasodtak, Rajtunk. Miért? Azon egyszerű oknál fogva, hogy ők felismerték a gyenge pontunkat, ami egyrészt a társadalmi helyzetükből, a tipikus szűklátókörű gondolkodásunkból, valamint a tipikus magyar nemtörődömségünkből adódik, nem beszélve az egoizmusról.
Aztán ezek a "zsenik" elkezdtek szaporodni! Igen, köztük is megvolt a párharc, hiszen egyre jobban sűllyedt a tarifa, egyre-másra vágtak egymás árai alá a cégek. Erre mit csinált a taxis? Vándorolt, beletörődött és egyre többett gürizett. Mára megbékéltek a cégek, melyek ugyan kissé a kartelekhez hasonlóan alakítják a díjszabásaikat, de nekik így is jó, hiszen mi birkák rohanunk tagdíjat fizetni, aztán már kaukciót is, mitőbb számolás nélkül a büntiket is. Így mennyiért is megyünk kilóméterenként???
Erre most itt van a Zóna! Nem rosszabb ez, hiszen megmutatja nekünk, mennyivel is tudunk mi többett dolgozni, és mennyivel többet tudunk keresni, másoknak. Erre pedig mit csinál a taxis? Amit eddig is, a Veres egy állat, a Zónások meg a birkái! Nem uraim! A Veres az okos, "zseni", mert felismerte a lehetőséget, és ehhez még az összes Touristos asszisztált is, befizetve a pályázati díjat, és nemtörödöm módon hanyagolva el, hogy hogyan is lesz. A birkái pedig nem is azok, hiszen csak pont annyit akarnak, mint bárki más. Dolgozni és élni. Hiszen hiába is minden, hova menjen, egy céghez? Rutintalanul, áldozzon oda inkább kaukciót, turbózza a rádióját 150 ezerért, és küzdjön nap, mint nap az öreg rókákkal? Ez sem megoldás.Menjen az utcára? Már nincs egy valamire való droszt, amit ne védene egy másik típusú "zseni".
De mit lehet tenni? Egy ilyen országban, ahol mindenhol ez zajlik, mindenki (néhány kivétellel szemben) jellemtelen, és már szinte mindenkinek vérében benne van, keress pénzt úgy, hogy nem számit ki döglik meg tőle.
Szóval nem nagyon lehet mit tenni, hiszen a kevés korrekt ember, inkább marad magányában, a többiek pedig batyuznak, nagypályáznak, lenyulják az utasokat, a sor végéről mennek el, beállnak birkának, a zsenikről már nem is beszélve!
Valahogy így látom a magam és a kollegáimat, de nincs ez másképp az orszában sem. Evezzük a csónakot, de most a reptér oldala van feljebb, és mindenki a másik oldalon kapaszkodik. Egyszer megint helyre áll a rend, és mi ugyan olyan naívan tovább evezünk, még kevesebbért.
Téma: Gyökeresen átalakítja a ferihegyi taxi szolgáltatások rendszerét a Budapest Airport
Hozzáadva: 2006.11.27 20:10
Szia Elégedetlen!
Igazad van, tényleg tehetnek a sofőrök, a Ferihegyen kialakult helyzetről, már ha a naivitást abszlút hibaként fogadjuk el. Szerintem kissé őket is palira vették. Meg aztán nem tudom, te hol dolgozol, de mondjuk 15 évi repterezés után biztos te is könnyen váltanál.? Áron alul dolgozni???
Na azt hiszem egy kicsit visszamenve az időben, mondjuk augusztus 14-ére, nem a Zóna volt a legolcsóbb, mivel még nem is létezett. Helyette viszont lehetett 4100-ért utazni Pestre szinte bármelyik budapesti taxis céggel. És ha jól veszem ki a szavaidból, akkor ez a tarifa, az aktuális benzin ár mellett, teljesen passzolt mindenki (taxisok) elképzeléséhez. Persze most a nagy hangadók, akik sárral dobálóznak, sértve érzik magukat, mert valaki olcsóbb lett náluk. Nem mondom, hogy ez így jó, hogy az egyik ostobaságot a másik után kell elkövetni, de az vesse a követ a másikra, aki teljesen ártatlan eme helyzet kialakulásában, és ha okos, akkor szöveg helyet tesz ellene valamit, nem pedig ócsáról. De kérlek szépen, azt hiszem te is azért vagy taxis, hogy fuvarozz, és szerintem nem a Zóna miatt keresel kevesebbet, hanem mert túl sokat ülsz a gép előtt, és minden energiád az utóbbi szellemes leveled elkészítésére fecsérlődik.
Jó munkát!