2006.12.22.
NOL Budapest
A jó munkaszervezésnek és az enyhe időnek köszönhetően sikerült behozni a tavaszi árvíz miatt előállt lemaradást, így a 62 milliárd forintos beruházással 2008 agusztusára elkészülhetnek, akkor indulhat meg a forgalom az új hídon.
A meleg ősz és tél kárpótolta az M0-ás híd építőit az árvíz miatt: a mostani jó időnek köszönhetően behozták a tavaszi lemaradást.
Téli szünetet tartanak az M0-ás híd építői: csütörtökön bebetonozzák a pilléreket a budai oldalon, majd a beruházáson dolgozó 200 mérnök és szakmunkás január 3-ig szabadságot kap - közölte a kivitelező Hídépítő Zrt. igazgatóságának elnöke.
Rapkay Kálmán elmondta: a jó munkaszervezésnek és az enyhe időnek köszönhetően sikerült behozni a tavaszi árvíz miatt előállt lemaradást, így a 62 milliárd forintos beruházással 2008 agusztusára elkészülhetnek, akkor indulhat meg a forgalom az új hídon.
Az ország leghosszabb hídja 3,2 kilométeres lesz, 5 szakaszból áll, 2 kilométeren a Duna felett ível át és összesen 29 pillér tartja majd a szerkezetet. A híd szélességét 47 méterre tervezték, amelyen 2-szer 2 sávban közlekedhetnek majd az autók, gyalogosok és kerékpárosok.
A folyó jobb partján, Budakalásznál már 140 méter hosszban áll a híd a Duna felett, ahol 2 pillért kell kiépíteni, közülük az egyik elkészült, itt búvárok is részt vettek a munkában.
A nagy Duna-ágban, a Szentendrei sziget és a bal part közötti mederben a pillér alsó részével is előrehaladtak, már kiáll a vízből ez a létesítmény, amely a két, egyenként 100 méter magas nagy A betű formájú tartópillér egyikét hordozza majd. A hozzá szükséges betont a hideg miatt fóliával fedik be és hőlégfúvóval tartják melegen a lassan megkötő anyagot.
Az újpesti oldalon, a Váci út közelében berendezett, októberben nyílt látogatóközpont sok érdeklődőt fogad. Itt maketteken, fotókon, műszaki ábrákon, térpékeken lehet nyomon követni a híd építését, a vendégek nagy része szakember. A központ az év végi ünnepek között zárva tart, de jövőre ismét látogatható lesz - mondta Rapkay Kálmán.
(MTI)