Taxisstop a siófoki droszton

2009.05.22.

Budapest figyelem!!!  Újabb kicsi győzelem!
Nem lehet több taxis a jelenleginél Siófokon. A helyi személyszállítóknak háromévnyi törekvés után sikerült elérniük, hogy az önkormányzat rendeletben határozza meg a taxik számát.

A város méretéhez és a szezonon kívüli igényekhez mérten túl sok a taxi a városban, így a drosztokon posztolók egyre nehezebben élnek meg.

Túl sok az eszkimó. A Madách-i tézis a siófoki személyszállításban is érvényesül, hiszen a jelenlegi adatok szerint 92 autóval végeznek személyszállítást Siófokon. A taxisok szerint ez tarthatatlan, hiszen ennyi autó mellett egy sofőrnek szezonon kívül akár 10 órát is várnia kell egyetlen fuvarra.

– Ha a 8 órás munkarendet vesszük alapul, akkor ennyi idő alatt legalább 4-5 fuvar lenne a normális – mondta Darcsi András taxis, és hozzátette: a lakosságszám arányában télen akár 10 autó is elég lenne Siófokon, de még a holt időszakban is háromszor ennyien osztoznak az utasokon.

Darcsi András szerint Siófokra országos viszonylatban is túl sok taxis jut, ezért is voltak amellett, hogy az önkormányzat két vidéki nagyváros példájára támaszkodva módosítsa a közterület-használatra vonatkozó helyi rendeletét.

A tárgyalások eredményeként sikerült elérni, hogy addig nem adható ki új engedély Siófok területére, amíg a mostani 97-ről 60-ra nem csökken a taxisengedélyek száma. Ez azt jelenti, hogy mostantól várólistára kerülnek azok, akik személyszállításból akarnak megélni. A számokat tekintve az engedélyek kiadására akár éveket is várni kell, de a taxisok meglátása szerint 5, de akár 10 évbe is telhet, mire leszűkül a helyi taxistársadalom.

A 21 városi drosztot, amit a következő szezonig 30-ra bővítenek, a taxisok érdekvédelmét is ellátó Siófok és Vidéke Ipartestület bérli majd, ők adják ki a helyeket, és ők kezelik a várólistát is, amin minden bizonnyal a Siófokon adót fizető vállalkozók állnak majd előnyösebb helyen. A taxisoknak ugyanis az is nagy problémája, hogy a vidéki sofőrök is próbálkoznak a Balaton fővárosában.

Július 20-áig etikai kódexet dolgoz ki az önkormányzat, az ipartestület és a taxisok. A minőségi feltételek között biztosan szerepelni fog az autók műszaki és kényelmi állapotára vonatkozó elvárás, így többek között a kocsikban lennie kell blokkolásgátlónak, légkondicionálónak, légzsákoknak és elektromos ablakemelőknek. Egységesítenék a színeket is. Mire 60 alá csökken a taxisengedélyek száma, addigra vélhetően csak ezüstmetál taxik fuvaroznak majd Siófokon.