Kedves Kedveseink!

2005.12.22.

Apróságok karácsonyra
Kedves ............! az alábbi levélkében megemlítek egy-két apróságot, aminek nagyon örülnék karácsonyra, tudom mindíg probléma számodra mivel is lepj meg! Az alábbi kis lista bármelyik darabjának nagyon örülnék. Kicsiny apróságok, még cipekedned sem kell, ha ezek közül választod ki a meglepetést!

Omega DeVille Co-Axial Power Reserve

A Co-Axial DeVille karórák a már régóta ismert Omega Central Tourbillon modell csodálatos tonneau tokját kapták meg. Ez egy igen markáns, férfias vonalvezetésű tok, amely koronavédelmével már-már sportórákat idéz. A sportórás allűrt még a fülek kialakítása is hangsúlyozza, hiszen ezek is nagyon robosztus hatást keltenek. A tok hátlapja csavaros, így a 100 méteres vízállóság nem mondható eltúlzottnak. A lünetta a tok síkjából kiemelkedik, és egy enyhén domború zafírüveget ölel át. A számlapok kialakítása egyértelműen az antik, patinás karórák számlapjával mutat hasonlóságot. A számlapon központi óra- és percmutatót találhatunk, a 9-esnél a kis másodpercmutató helyezkedik el. Dátumablak is található a számlapon, mégpedig a 3-asnál. A járástartalék kijelző egy, a másodpercmutatóval azonos stílusú, kerek segédszámlapon kapott helyet. A pontos idő leolvasását a számlapon a nagyméretű, aranyból készült indikációk segítik. Ez a karóra az Omega cég legnemesebb szerkezetét kapta. A karóra szerkezete egy 5,35 mm vastag, 44 órás járástartalékkal rendelkező, 29 csapágykövet tartalmazó aggregátum. A szerkezet kronométer bizonylattal kerül forgalomba, így biztosított, hogy a napi járáseltérés nem eshet -4 és +6 másodpercen kívülre. Erre a nagyon jól megépített szerkezetre a gyár 3 év garanciát vállal. A karórát a csuklóhoz eredeti krokodilbőrszíj kapcsolja, melynek a biztonsági csatja természetesen 18 karátos aranyból készül. Összességében ez a karóra nagyon komoly, nagyon szép, nagyon tekintélyt parancsoló, és a szerkezet csodálatos újfajta gátszerkezete feledteti velünk azt a tényt, hogy alapjában egy ETA 2892-A2-es kaliberrel van dolgunk.




Breitling Mulliner Perpetual

Az 1884-es alapítású Breitling óragyár jellemzően a repülés megszállottjainak készít karórákat. Meglepő fordulat volt a gyár termékpolitikájában, mikor a Bentley autógyárral kötött együttműködés eredménye megjelent. A „gyümölcs” neve Breitling for Bentley lett. Ennek az érdekes kronográfnak jelent meg a közelmúltban egy igen komplikált változata. A Mulliner Perpetual by Breitling for Bentley veretes név nagyon beszédes: A Mulliner a Bentley autógyár egyedi igényeket kielégítő divíziója, míg a Perpetual az öröknaptár mechanizmusra utal. Kizárólag aranytokban készülnek ezek a modellek. A Breitling 100 darab vörösarany és 50 fehérarany változatot készít, amelyek mindegyike egyedi sorszámot visel. A karóra szerkezete a Breitling kronométer pontosságra szabályozott 29B kalibere, amelyet egy nagyon egyedi öröknaptár modullal egészítettek ki, az így elkészült mestermű több, mint 500 alkatrészből épül fel. A 38 csapágykövet tartalmazó nagyon komplikált szerkezet a pontos idő kijelzésén és - a Breitling óráknál szinte kötelező kiegészítőként számontartott - stoppermechanizmuson túl képes a dátum, nap, hét, hónap, évszakok és holdfázis megjelenítésére is. A 48.7 mm átmérőjű tokkal készülő karóra a nem mindennapi teljesítménynek számító „funkció-orgiát” nem kevesebb, mint 13 mutató segítségével valósítja meg.
Ezért a fantasztikus szakmai teljesítményért, komoly készpénzmennyiségtől kell elbúcsúznia annak a szerencsésnek aki egy ilyen óra megvásárlására szánta el magát: A modellért 42.000 Eurót kér a Breitling.



Zenith Grande Class III

A svájci manufaktúra az órarajongókat csodálatos újdonságokkal kényezteti. A Zenith újdonságainak egyike a Grande Class III nevű modell, amely - hála az El Primero szerkezetnek - a stopperfunkción kívül, a Zenith manufaktúrától szokatlan komplikációkkal bonyolított. A Grande Class III nevű modell designján erősen meglátszik, hogy a Zenith vezetősége elfogadta a vezető tervező, Thierry Nataf által kijelölt utat. A különleges formatervű karórákat készítő tervező mára a Zenith egyik legbefolyásosabb emberévé vált. Elsőre talán kaotikusnak tűnhet az új karóra számlapja. Lehetne azt mondani, hogy szükség is volt a hihetetlenül kuszára megrajzolt számlapra, de ez ebben a formában nem tükrözi a valóságot.
Bár az igaz, hogy a Grande Class III nevű karóra a stopper mellett még ébresztőfunkcióval, percütő mechanizmussal és 24 órás kijelzővel bonyolított, mégis találkozhattunk már olyan karórával amelyhez a tervezők - dacára az esetleg komplikáltabb szerkezetnek - egy hihetetlenül elegáns számlapot rendeltek. Az egyedi designon talán túl lehet lépni azzal, hogy a Zenith tervezőcsapat túláradó fantáziájának egy lenyomata az. Az viszont egy percig sem lehet kérdés, hogy a legendás El Primero szerkezet "felturbózott" változata egyszerűen zseniális. A 4031-es típusszámú kaliber 744 alkatrészből áll, és 63 darab csapágykőben mozognak annak fém alkatrészei. A 30 mm átmérőjű, és 12.98 mm magasságú, automata szerkezet mintegy 50 órás járástartalékot képes felhalmozni. Az új - mint ahogy már volt szó róla, percismétlővel, ébresztővel, és 24 órás kijelzővel bonyolított mechanizmus - a legendás donor meghatározó jellegzetességét, a 36.000 lengésszámmal zakatoló billegőt is megörökölte. Az exkluzivitás jegyében a Zenith órásai a 4031-es kaliber rotorját, 18 karátos fehéraranyból készítették el.

Ezt a csodás mechanizmust, az emblematikus "Class" tokba helyezték a készítők.
A nagyméretű karórák családját erősíti a Grande Class III, hiszen annak 50 méterig vízálló tokját, 44 mm átmérőjűre készítették el a Zenith szakemberei.

A Grande Class III vásárlói 18 karátos vörös- vagy fehérarany tokos változatok közül választhatnak.

 


Rado Integral

A high-tech kerámiát elkészítő, és karórák készítéséhez elsőként szériában használó cég új modellje a címben szereplő. A karóra az Integral családban mutakozik be, a Baselworld 2004 kiállítás ideje alatt. A modell vonalaiban túl sok változás nem tapasztalható a család többi tagjához képest. Mindössze annyi tűnhet fel, hogy a karóra fehér számlapján lévő fekete arab számok között segédszámlapokat láthatunk. Ez azért lehetséges, mert a Rado, a Sintrából ismert kvarc vezérlésű stopperes szerkezetet szerelte az Integral Chronograph órába.
A modell platina színben készül, platina színre festett zafírüveggel. A változatok tekintetében még kétszínű karórákra is lehet számítani. Ezekben az esetekben a Rado fekete/platina, és fekete/arany változatokat fog kínálni. A számlap színe pedig a fehér mellett kék is lehet.
Azok számára akik ennél az acél és high-tech kerámia keresztezéséből létrejött modellnél is a kifogástalan eleganciát helyezik előtérbe, a Rado kézzel varrott bőrszíjjal készített típust is fog kínálni.


Omega Railmaster Chrono

A modell az Omega legszebb tradíciói szerint készül. A klasszikus formavilágú tokot a gyár manapság újra használja, hiszen igen szép sikereket értek el vele a órarajongó közönségnél. A Railmaster modell is az Omega fenti politikájának az eredménye. A 42.2 mm átmérőjű acélból készült tonneau fazonú tok csavaros hátlapot és csavaros koronát kapott. A karóra vízállóságában így a legszkeptikusabbak sem kételkedhetnek.
A modell egy igen funkcionális számlappal készül, amelyen sötétben foszforeszkáló számokat és indexeket láthatunk. A számlap felépítése már jelzi, hogy ebben a modellben egy nemes szív dobog. A karóra az Omega oszlopos kapcsolókerékkel felszerelt kronográfszerkezetét, a 3205-ös típusjelűt kapta. A számlapon a szerkezet egy 9-esnél lévő kis másodperc mutatóban, egy 3-asnál lévő 30 perces számlálóban és egy 6-osnál elhelyezkedő 12 órás összesítőben menifesztálódik.
A számlapot természetesen mindkét oldalon tükröződésmentes zafírüveg védi.
A karórát az Omega egy kézzel varrott krokodilbőr szíjjal szereli fel.



Patek Phillipe Nautilus



Szerkezet:
Ultra lapos építésű automata, 240-es típusszámú szerkezet. Genfi pecséttel ellátott, 27 csapágyköves, 22 karátos fehérarany mikro rotorral felszerelt. 48 órás járástartalékkal.

Funkció:
Óra-, perckijelzés. Kis másodpercmutató, pointer naptár, holdfázis és járástartalék kijelző.

Tok:
Acél, zafír hátlappal. 60 méterig vízálló. A lünetta vertikális mattírozással készül.

Számlap:
Dombornyomott, fekete és sötétkék színű. Fehérarany indexekkel, és mutatókkal, amik a sötétben foszforeszkálnak.

Szíj:
Acél csat, biztonsági zárral.

 

 

 

Órák Világa