2006.06.09.
Mindenki kiáll a jogaiért. Mi miért nem?
A taxik életkora nem haladhatja meg a hét évet, kötelező a taxióra használata, a gépkocsi műszaki állapotának naponta történő ellenőrzése és a vezetők minden napos orvosi vizsgálata.
A törvényt április 9-én fogadták el, az érintettek azonban csupán két hete hallottak először a szigorításokról. A taxik életkora nem haladhatja meg a hét évet, kötelező a taxióra használata, a gépkocsi műszaki állapotának naponta történő ellenőrzése és a vezetők minden napos orvosi vizsgálata.
JURIJ REVTA vezető, Kárpátaljai Regionális Közlekedésfelügyelet
-Személyszállítással csak jól felkészített, hivatásos gépkocsivezetők foglalkozhatnak. Ezt a tevékenységet teljes egészében ellenőrzésünk alá kell vonni, hogy minimálisra csökkenthessük a balesetek számát Kárpátalján.
A taxisok tiltakozását az váltotta ki, hogy az iparűzéshez szükséges engedélyek, igazolások kiadásának módját a vállalatok vezetői sem ismerik. A taxiórák hiányáért pedig akár 100 dollárnak megfelelő helyszíni bírság is kiszabható.
MIROSZLAV BURLIK elnök, Személyfuvarozók Ungvári Szakszervezete
-Taxiórákat egyetlen munkácsi vállalat forgalmaz 850 hrivnyás áron. A műszerek hitelesítéséért minden alkalommal közel száz km-t kellene megtennünk. Előbb a munkafeltételeket kellene megteremteni, és csak azután büntetni.
A városvezetést az utak minősíthetetlen állapota és a parkolóhelyek hiánya miatt kritizálták a megbeszélés résztvevői. Amennyiben a tárgyalások eredménytelenek lesznek, az ungvári taxisok sztrájkba lépnek. A mintegy 800 fuvaros végső esetben Ungvár főútvonalait is kész lezárni.
Forrás: Híradó.hu