A szerb határig elkészült az M5-ös autópálya

2006.03.12.

Az M5-ös autópálya is elérte az országhatárt: szombaton átadták a forgalomnak a Szegedet és a röszkei átkelőhelyet összekötő 14,7 kilométeres szakaszt.
Európában ma Magyarországon épül a legtöbb autópálya - jelentette ki Gyurcsány Ferenc szombaton Röszkén az M5-ös autópálya 14,7 kilométeres, Szeged és az országhatár közötti szakaszának átadásakor. Az M5-ös Szegedet elkerülő szakaszát az autósok díjmenetesen használhatják - közölte a miniszterelnök.
Minden induló célba ért a sztrádafutáson
Több mint kétszázötvenen vettek részt a Napraforgó Futóklub által szervezett sztrádafutáson. A versenyen minden korosztály képviselte magát: a legidősebb 62 éves, a legfiatalabb regisztrált versenyző pedig 12 éves volt. A szervezők 100 percben limitálták a határidőt, egy kilométert 7 perc alatt kellett teljesíteni; ez minden indulónak sikerült. A távot Kóka János gazdasági és közlekedési miniszter is teljesítette, ideje 1 óra 19 perc.


 Gyurcsány Ferenc elmondta, az autópálya-építések folytatódni fognak. A következő kormányzati ciklusban reményei szerint elkészül a csongrádi megyeszékhelyet a román határral összekötő M43-as, valamint befejeződik a 47-es út Hódmezővásárhely és Szeged közötti szakaszának négysávúvá alakítása.

Tizenhárom híd épült az utolsó szakaszon

Az autópálya befejező, Szeged és a röszkei határátkelőhely közötti 14,7 kilométeres szakaszán három csomópont és tizenhárom híd épült. A munkálatok során 1172 ezer köbméter földet mozgattak meg, és 470 ezer négyzetméternyi burkolatot fektettek le.
A 2004. szeptember 21-én módosított koncessziós szerződés, és az azóta lefolytatott tárgyalások eredményeként a magyar állam 2006. március 31-től 2030-ig évente, inflációval indexált 6,82 milliárd forint, illetve 81,65 millió euró, továbbá fix 0,1 millió euró rendelkezésre állási díjat köteles fizetni az AKA Rt.-nek, az M5-ös teljes hosszára.

Magyarország.hu