Marokkói katonák az úton, taxival az erdőben és zseblámpázás Bázakerettyéig...

2007.04.02.

Ez volt az első Budapest-Bamako előfutam
Azaz móka, kaland és kihívás is belefért a Budapest-Bamako előfutam sorozatának első állomásába, a rendkívül szoros befutóval záródó Budapest-Bázakerettye - Egy éjszakás kalandba, mely szombat este nyolc órakor rajtolt a Hajógyári szigetről, és vasárnap a reggeli órákban ért véget a magyarországi elsőként létesített olajfúró-kút közelében.

A start után a kezdeti lendületet hamar megtörte a városból kivezető földúton felbukkanó akadály, mely szó szerint megállította az indulókat: a bamakos veteránok számára már oly jól ismert ellenőrzőponton kellett kitölteni és átadni a jelenlévő "marokkói katonáknak" francia- és arabnyelvű űrlapokat. Az áthaladási procedúra felgyorsítására a versenyzők leleményesen "petit cadeau"-kal (kis ajándék) vesztegették meg az áprilisi tréfa és az afrikai futamra való felkészülés jegyében felsorakozott katona-hivatalnokokat.

Pár óra alatt a mezőny teljesen szétszakadt. Éjfél körül az élboly már Székesfehérvár után rohant a megszerezhető kincsekért, míg voltak, akik a felkeresendő huszonhét pontból még csak a negyediken tapogattak a sötétben zseblámpáikkal, de sajnos ekkor már a CB rádiókon hírek terjengtek rugótörés miatt feladni kényszerült versenyzőkről is.

A futamsorozat fődíja, egy verseny kategóriájú nevezés a 2008-as Budapest-Bamakora, mely komoly motiváció az indulóknak, de természetesen ez aktív kikapcsolódást is jelent - nyilatkozta az első rajtszámmal induló, komoly off-road múlttal rendelkező 2005-ös bajnok Kertész Péter, aki a FaPuma csapattal holtversenyben a legtöbb pontot szerezte meg csapatával.

Mint Polgár Tamás szervező elmondta, a 32 verseny és 27 túra kategóriában induló jármű közül sajnos hét csapat nem jutott célba, kisebb-nagyobb technikai problémák miatt, de a hírek szerint már mindenki hazaért, még az a csapat is, akik féltengely törésük miatt hajnalban, Nagykanizsáról hívtak maguknak egy GPS-szel felszerelt taxit a közeli erdőbe.

A versenysorozat tartalmaz időmérő speciálokat is, de nem a sebesség számít, sőt a közlekedési szabályok megsértéséért kizárást is alkalmazhatunk. Bizonyos határokat be kell tartani a feladatok megoldásánál, ezért levonás jár időtúllépés, de sebességtúllépés esetén is, viszont a fődíj megszerzéséhez a jó útválasztás, a találékonyság és a GPS ismerete a legfontosabb, tudtuk meg Villám Gézától.

A következő megmérettetés a Drakula Futam lesz, mely kétnapos túra alatt az indulók egy rövid külföldi versenyen vehetnek részt és hasonló élményekkel térhetnek haza a kincskeresésből.

Verseny első futamának győztesei:

I. Microcar Team

II. Windbird Team

III. Team MaliBUS


budapestbamako.org

Forrás: