A világ legkönnyebb notebookja a Sonytól

2006.11.07.

Netcafee
Egyszerűen a világ legkönnyebb notebookjaként reklámozza a Sony az újonnan létrehozott Vaio Business termékcsalád első, a hamarosan megjelenő Vaio Type G-t: az üzleti felhasználóknak szánt, 12,1 hüvelykes kijelzővel felszerelt noteszgép tömege mindössze 898 gramm, pedig még DVD-írót is tartalmaz. A Sony több mint ezer üzleti notebook-felhasználó visszajelzései alapján fejlesztette ki ezt a készüléket, amely csak Japánban lesz kapható.

Az elképesztően alacsony tömeget karbonszálas anyagok felhasználásával érték el, ennek köszönhetően a számítógép nem csak könnyű, hanem merev is: a Sony azt állítja, hogy a Vaio Type G sérülés nélkül kibírja, ha az asztalról a földre zuhan. A notebook standard akkumulátora 6 órás üzemidőt biztosít, a külön megvásárolható nagyobb kapacitású teleppel ez akár meg is duplázható, így a gép akár 12 órán át is használható egyetlen feltöltéssel.
A 277x215x25 milliméteres notesz hálózati töltője ugyanolyan vékony mint maga a gép, a Sony állítása szerint erre a fejlesztésre azért volt szükség, hogy a töltő ne foglaljon sok helyet szállításkor.

A Vaio Type G ultra-alacsony feszültségű Intel Core Solo processzort tartalmaz, memóriája alapkiépítésben 512 megabájtos, merevlemeze 80 gigabájtos. Az 1024x768 pixel felbontású kijelző meghajtásáról az Intel 945GM chipkészletbe épített videovezérlő gondoskodik. A számítógépet természetesen felszerelték 802.11 a/b/g szabványokkal kompatibilis vezeték nélküli hálózati vezérlő és Bluetooth adóvevő is helyet kapott. Exkluzivitása ellenére a Vaio Type G nem tartozik a kifejezetten drága noteszek közé, felszereltségtől függően 220-245 ezer jenbe, azaz átszámítva 380-420 ezer forintba kerül.

A Vaio Type G-vel a Sony célja megerősíteni jelenlétét az üzleti noteszek szegmensében. A cég mindent bevet: alapáron jár a három éves garancia, a Vaio Business termékcsalád vásárlói számára külön telefonos ügyfélszolgálatot hoztak létre, illetve ha valakinek a gépével "távolról nem javítható" probléma van, Japánban bárhová kimegy hozzá a Sony szakembere. A vállalat évi 50 százalékos növekedésre számít az üzleti noteszek piacán, ahol jelenleg a kilencedik helyen áll: az IDC adatai szerint az első az NEC, majd a Fujitsu, a Toshiba, a Dell és a Lenovo következik