2014.04.28.
Más európai nagyvárosokhoz hasonlóan Brüsszelben is létrejött egy alternatív taxi társaság, amelyben a sofőrök önálló vállalkozók, saját kocsijukat használják, és a rendeléseket kizárólag mobiltelefonon keresztül veszik fel. Mivel az itt Uber-nek nevezett cégnek gyakorlatilag nincsenek alkalmazottai és lényegében nulla az adminisztrációja, természetesen olcsóbb szolgáltatást nyújt, mint a híres-hírhedt brüsszeli "zöld taxik".
Ez utóbbi kartell tulajdonosai kiadósan lobbiznak az Uber ellen. Nyomásukra a brüsszeli bíróság betiltotta az Uber működését, és tízezer eurós (több mint hárommillió forintos) büntetéssel fenyegeti a tilalmat megszegő sofőröket.
A tartományi választások hajrájában a brüsszeli közlekedési miniszter, Brigitte Grouwels büszkén a maga érdemének tudja be a tilalmat, amellyel nyilván a taxisoktól remél plusz szavazatokat.
De az Uber oldalán is megszólalt egy "nagyágyú". A holland európai uniós biztos, Nellie Kroes rendkívül éles hangú közleményben támadta meg Grouwelst, akit a taxis kartell támogatásával, az innovatív vállalkozások elnyomásával és a vállalkozók tudatos elszegényítésével vádol.
Mivel Grouwels asszony hivatalosan a közlekedés, azaz a "mobilitás" minisztere, Nellie Kroes gúnyosan "anti-mobilitás" miniszternek nevezi.
Közleményében Kroes közvetve még azzal is megvádolja a brüsszeli közlekedési minisztert, hogy az ő hatóságai a felelősek azért, amiért taxisok (vagy magukat taxisnak kiadó személyek) az elmúlt időben 23 nőt erőszakoltak meg Brüsszelben.
Nellie Kroes azzal érvel, hogy ilyen veszély csak az utcán leintett taxi esetén történhet meg, a mobiltelefonon egyeztetett fuvar viszont biztonságos, hiszen ellenőrizhető. Akármi lesz is a taxisháború kimenetele, egyedülálló (magyar) nőknek Brüsszelben késő este továbbra is kockázatos lehet leinteni egy utcán kószáló taxit.
Hegyi Gyula (Brüsszel)
Egy UBER mind fölött, Egy Uber kegyetlen,