2007.07.04.
Hírszerző
A Norvég Fogyasztóvédelmi Hivatal a taxitársaságok fuvardíjait vizsgálta Oszlóban. Az eredmény megdöbbentő: eltérő összegeket kértek a különböző vállalatok sofőrjei azonos útszakaszokra.
Már nem első ízben ellenőrizték a taxi társaságokat Norvégiában, és mivel a vezetők mindig a külső körülményeket okolták az árkülönbségekért, ezért ezúttal olyan útszakaszt választott a fogyasztóvédelmi hivatal, ahol nincsenek lámpák vagy más kiszámíthatatlan útakadályok.
Ennek ellenére nagyon különböztek a fuvardíjak, 16 százalékos volt az eltérés a legdrágább és a legolcsóbb társaságok között. Az ellenőrzést végző személyek főleg azt kifogásolták: nem közlik előre az utasokkal, mibe is fog kerülni a szállítás. Ráadásul nagyon nehéz eligazodni a taxikban látható ártáblázatokon, ezért a hivatal a jövőben a tájékoztatás hatékonyabbá tételére kíván kidolgozni javaslatokat.