2008.05.15.
Autobloggreen
A legnagyobb baj a TX4E elnevezésű négykerekűekkel, hogy 100 mérföld megtételénél nem képesek többre egy töltés után.
A gondolat szép, de nem biztos, hogy jó is. Bajba kerülhetnek azok az elektromos motorral szerelt taxik Londonban, amelyektől nagy változást vártak a brit fővárosban.
A legnagyobb baj a TX4E elnevezésű négykerekűekkel, hogy 100 mérföld megtételénél nem képesek többre egy töltés után. Ez a távolság első hallásra nem tűnhet kevésnek, ha azonban azt is figyelembe vesszük, hogy a londoni taxisok jó része a városon kívül lakik, és sokszor 40-50 mérföldet is megtesz, míg eljut a belvárosba, megérthetjük, miért is bírálják sokan ezt a megoldást.
A londoni taxisok szövetségének titkára szerint a személyfuvarosok mindössze 40%-a tud majd nyolcórás műszakban dolgozni elektromos autójával. A TX4E-t gyártó cég szóvivője szerint ez a probléma megoldható azzal, hogy napközben beiktatnak egy órás töltési szünetet, amivel a motor feltöltése 25%-al javulhat. Mivel az idő pénz, nem tudni, hogy a londoni taxisok mennyire kedvelik majd meg az elektromos taxit. Ettől függetlenül fontos cél, hogy a londoni taxik erőforrásainak 40%-át lecseréljék dízelről elektromosra.