A Budapest Taxi hagyományosan az Albertirsai út Éles sarok felöli végén, a parkolóban tartja a szemléit. Alapvetően ideális helyszín, hiszen van hely bőven, és a központ is közel van, de aznap, sajnos ez mégsem bizonyult jó választásnak. A dugó miatt, a szemle helyszínét, menekülőútnak használták az „élelmesebb” autósok. Először, nyolcvannal-százzal száguldoztak el a parkoló két szélén felsorakozott taxik között, később meg már szépen bedugultak ők is, és folyamatosan lépésben pöfögtek a várakozó kollégák örömére.
Sajnos, az egésznap terepen dolgozó etikások kényelméért, nem sokat tett a vezetés. A teljes, felszerelésük, néhány autó csomagtartójában volt felhalmozva, asztal, és ülőalkalmatosság, a papírmunkához nem volt.
Ehhez képest, a feltűnően fiatal etikásgárda, jókedvűen, és lelkesen végezte a munkáját.
Szervezésben nem túl jók, de ez lehet, hogy azért volt, mert nem szívesen szakadtak el egymástól, tehát nem nagyon mentek a sorban hátrébb, és dolgoztak előre, inkább a teljes szemlét, a sor elején álló két-három autón, néha egymást feltartva próbálták megejteni.
Ettől aztán kicsit lelassultak az események, ami bizony nem tett jót a kollegák hangulatának. Saját mérésem szerint, senki nem szabadult, 40-45 percnél hamarabb, de ennél nagyságrenddel hosszabb idő is eltelhetett az érkezéstől, a boldog menekülésig.. Ha mindehhez hozzávesszük, hogy a szemle után, a kollegáknak még a központba is be kellett mennie adategyeztetésre, akkor megállapíthatjuk, hogy ez a szemle kicsit sok időt vett el a napi munka vagy pihenőidőből.
Ennyit az építő kritikáról. A továbbiakban, csak szuperlatívuszokban tudok beszélni. Át kell értékelnünk mindannyiunknak, amit eddig a Budapest Taxiról gondoltunk. Olyan minőségű autók sorakoztak előttünk, amik a legnagyobb „Bestof”-oknak is becsületére válnának. Az a néhány autó, ami még a régi időkre emlékeztetett ez év szeptemberéig kapott haladékot. A kategorizálás szigorúságára jellemző, hogy a legmagasabb "E" kategóriát, a szemle végéig sem kapta meg az autók tíz százaléka sem.
Egyetlen autóról tudok, amit azonnali hatállyal vontak ki a forgalomból. Sajnos, Ő pont egy régi motoros, (40 éve taxizik, több nyelven beszél) öreg barátom volt, aki nehezen válik meg, régi társától, és nem értette, hogy ha ennyi éven át hűségesen szolgálta őt az autó, akkor miért kell neki újat vennie:-( De sajnos az idő vasfoga, nem csak az emberen látszik meg.
Az etikások, mindennel fel voltak szerelve, ami a hiányosságok pótlásához kell. A legkisebb matricahibát, szabadjelző szépséghibát, azonnali cserével orvosolták.
A rádiók mérésére komoly hangsúlyt fektettek, és mivel közel van a Bebek utca, a Mikiék a két nap alatt igen jó forgalmat könyvelhettek el, mert a legkisebb problémával is azonnal odairányították a delikvenst, és csak a „hiba” elhárítása után adták meg az utolsó pecsétet a szemléről.
Meglepő volt, hogy odafigyeltek, az autók esztétikai állapotán túl, a műszaki állapotára is. Volt kollega, akit elküldtek szervizbe, mert kopogott valami az autóban, és csak a hiba kijavítása után jelentkezhetett újra szemlére.
A második nap, már forgalom szempontjából konszolidáltabb volt, és gondolom az etikás srácok is belerázódtak a feladatukba, mert kicsit pörgősebben olajozottabban ment minden.
Persze ebben közrejátszhatott az a tény is, hogy a tulajdonos, Hrumó Miklós is kilátogatott a helyszínre.
Összességében megállapíthatjuk, hogy a Budapest Taxi, csak létszámát tekintve számít „kis” társaságnak, az autó, és emberállománya alapján, tökéletesen felzárkózott a nagyok mellé.
Gratulálunk!
KÉPEK:
tomajer@hallotaxi.hu