2014.06.23.
tomajer | válasz | 2014.06.23. 11:46:23 (3759) |
http://www.bkk.hu/2014/06/a-bkk-visszavonta-a-tele-5-taxi-es-a-max-taxi-mukodesehez-szukseges-engedelyt/ A BKK visszavonta a Tele 5 Taxi és a MAX TAXI működéséhez szükséges engedélyt A Budapesti Közlekedési Központ visszavonta a Tele 5 Taxi Hungary Kft. és a Reklámtaxi Kft. előzetes igazolását a fővárosi taxirendeletben előírt pénzügyi feltételek hiánya miatt. Budapesten korábban 21 fuvarszervező társaság tevékenykedett, közülük 13 kérelmezte – és 11 meg is kapta – az előzetes minősítést, mivel a 2013. évi mérlegük alapján nem felelnek meg a jogszabályi követelményeknek és így nem végezhetnek fuvarszervezői tevékenységet Budapesten. A főváros taxirendelete alapján a taxiszolgálat pénzügyi szempontból akkor megfelelő, ha saját tőkéje eléri az 50 millió forintot. A taxiszolgáltatást közvetítő és a fuvarszervező cégek működési feltételeinek előzetes vizsgálata a BKK feladata, mely kiterjed a szolgáltató pénzügyi megfelelőségének vizsgálatára is. A Budapesten korábban tevékenykedő 21 fuvarszervező társaság közül 13 kérelmezte – és 11 meg is kapta – az előzetes minősítést, köztük a Tele 5 Taxi Hungary Kft. és a MAX TAXI (Reklámtaxi Kft.) is. A fuvarszervezők által benyújtott 2013. évi mérlegadatok alapján azonban a Tele 5 Taxi Hungary Kft. és a Reklámtaxi Kft. nem felel meg a Taxirendelet feltételeinek, ezért a rendelet 4. § (1) bekezdésében foglaltak szerint kiadott előzetes igazolást 2014. június 19-étől visszavontuk. Visszavonjuk továbbá az előzetes igazolásokat azon taxiktól is, amelyek a Tele 5 Taxi Hungary Kft. illetve a Reklámtaxi Kft. (MAX TAXI) szerződéses partnereiként működtek. Ezeknek a járműveknek a pótszemléjét térítésmentesen elvégezzük, ha a taxivállalkozás más fuvarszervezővel köt szerződést, és az új fuvarszervező védjegyoltalom alatt álló logóját, szabadjelzőjét felszereli. A taxirendeletről 2013. szeptember 1-jén lépett életbe a Fővárosi Önkormányzat által megalkotott új budapesti taxirendelet (31/2013. (IV. 18.) Főv. Kgy.). A rendelet a személytaxival végzett személyszállítási szolgáltatás és a személytaxi-szolgáltatást közvetítő és szervező szolgálat működtetésének feltételeiről, a taxiállomások létesítésének és igénybevételének rendjéről és a személytaxi-szolgáltatás hatósági áráról szól. Ennek értelmében a taxik az eddigi maximált ár helyett fix viteldíjjal fuvaroznak. Az alapdíj 450 forint; kilométerenként 280 forintot, várakozásnál pedig percenként 70 forintot kell fizetni. A Taxirendelet 5. § (2) bekezdése azt is előírja, hogy a szolgálat pénzügyi szempontból akkor megfelelő, ha saját tőkéje eléri az 50 millió forintot. A rendelet előírásai betartásának ellenőrzésére – különösen a fix ár alkalmazására – közös ellenőrzést végez a Fővárosi Önkormányzati Rendészeti Igazgatóság, a Budapesti Közlekedési Központ, valamint Budapest Főváros Kormányhivatala Fogyasztóvédelmi Felügyelősége. Budapest, 2014. június 23. Budapesti Közlekedési Központ |
tomajer | válasz | 2014.06.23. 14:02:38 (3764) |
Nna!
Megkérdeztem Komáromi urat, hogy hogyan tovább? A lényeg: A taxisokat az utcán senki nem fogja csesztetni. Minden érintett kolléga fog kapni a Bkk-tól egy "behívót" amikorra el kell döntenie, hogy mit akar. Ha a cég ahova eddig fizetett addigra életre kel, akkor természetesen maradhat ott. Ha a cégnek nem sikerült a minősítését addigra megújítania, akkor vagy visz magával egy szerződést másik cégtől és átmatricázva jelenik meg, vagy mezítlábasként minősítteti magát. És akkor a cégek: Mindkét cégnél olyan mértékű hiányosságok voltak, hogy nem felfüggesztve, lett az engedélyük, hanem visszavonva. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a teljes minősítési folyamatot elölről kell kezdeniük. Kértem, hogy tippeljen, ez egy hónap vagy fél év ... nem vállalkozott a válaszra. Magyarul, inkább a fél év ..... mondom én. |