2005.11.06.
Hétfő délután lesz a zárószavazás a Parlamentben a jövő évi adótörvényekről. Mint ismeretes, a regisztrációs adó csupán két éve létező adónem, de már rengeteg vita és botrány forrása volt. Tüntetés a Parlament előtt, Petíció átadása, és legutóbb egy Uniós intő Brüsszelből. Ez utóbbi oka az, hogy a magyar törvényhozók két éve folyamatosan és szándékosan megsértik az Uniós jogot. Jövőre sem lesz ez másként, ha ma délután a honatyák megszavazzák a regisztrációs adóról szóló módosításokat. Az ügy pikantériája, hogy a részletes vitát követően október 24-én a képviselők már megszavazták az egységes álláspontot, ami így már csak a mai zárószavazásra vár. De az új autókat forgalmazó nagytőkések az utóbbi két hétben nagy nyomást helyeztek a Pénzügyminisztériumra, aki a jelek szerint a választópolgárok érdekei helyett ISMÉT a nagytőkés lobbi szempontjait preferálja. Pénteken, az utolsó pillanatban a kormány egy merőben új módosítással rukkolt elő, törvénytelen módon felrúgva ezzel a Parlament házszabályát. A módosítás lényege, hogy a legnépszerűbb autókat, az un. Euro3-as motorral szerelt kocsikat (0-5 éves) további 40 %-os adóemeléssel sújtja. Ezek az autók teszik ki ma az új és a használt autók behozatalának közel 70%-át. Jövőre viszont új autót csak Euro4-es motorral lehet forgalomba állítani, ezért az új autósok nagy lehetőséget láttak arra, hogy a használt autókat importálókat végleg lesöpörjék azzal, hogy az Euro3-as autókra + 50%-os büntetést szabnak ki. Fontos itt megemlíteni, hogy az Euro4-es norma az Unió többi tagországaiban is csak 2006-tól lesz kötelező, ezért ilyeneket használtként behozni szinte lehetetlen. Ezen túlmenően továbbra is ellentétes lesz a regisztrációs adó kivetésének módja az Uniós joggal, de úgy látszik, hogy ez a magyar Kormányt egyáltalán nem zavarja. A sokat hangoztatott környezetvédelemnek is nagy pofont ad hiszen a 2-3 éves autók adóját átlagosan 68%-al emeli meg a jelenlegi irreálisan magashoz képest is. Ha a Parlament ma megszavazza a kormány pénteki törvénytelen módosítását, akkor jövőre megszűnik a használt autók importja, amely mint ismeretes a hazai használt autó árakra is döntő hatással bír. A hazai márkakereskedések monopolhelyzete tovább növekszik, a közel kétezer használt autókereskedő kisvállalkozás működése ellehetetlenül.
MAGYAR GÉPJÁRMŰ-KERESKEDŐK ORSZÁGOS EGYESÜLETE
1185 Budapest, Rozsnyói u. 9.
Fax: 06-27-348-057, E-mail: mgoefa@invitel.hu Web: www.mgoe.hu
Tel: 06-30-93-45-198,
Kiadó: Magyar Gépjármű-kereskedők Országos Egyesülete
Felhasználási feltételek: