2006.03.25.
Suzuki GSX 1300 R Hayabusa |
Néha érdemes bulvárlapot is olvasni, ugyanis olykor-olykor érdekes dolgokra is bukkanhatunk benne. Ilyen például, hogy a "hivatalos" hazai sebességtúllépési rekordot egy német motoros állította fel tavaly szeptemberben Szigetszentmiklós közelében. Száguldását barátai filmre vették, és feltették egy német honlapra - írta tegnapi számában a Színes Bulvár Lap. (Mi sajnos nem találtuk, de ha valaki tudja, akkor legyen kedves küldje el a linket e-mailben.) Ez egyben feltehetően európai rekord is. A napokban ugyan 311 km/órával lefüleltek Olaszországban egy Porsche Carrera-t, de az csak az autós gyorshatás rekorderének járó trófeát kaphatja majd meg. Rendőrségi információk szerint egyébként a külföldiek nálunk igencsak odalépnek a gázra, egyszer egy Ferrari hasított végig 282 km/órával az egyik autópályánkon. A hazai rekordert az M7-esen mérték be, egy magyar rendszámú Mercedes 242 km/órával száguldott.
Azért érdemes vigyázni a gyorshajtással, hiszen aki lakott területen belül 50-es táblánál legalább 76 km/órás sebességgel megy, egy hónapra is elveszítheti engedélyét, míg száz km/óra felett már hat hónapra is búcsút inthet a vezetői engedélyének.
Autópályán 130-173 km/órás sebesség között maximum 30, afelett 60 ezer forintos pénzbírságra és egy éves eltiltásra számíthatnak a száguldás szerelmesei - írja a bulvárlap. Akinek hat hónapra veszik el a jogosítványát, azt utánképzésre utasítják, ami akár 130 ezer forintos kiadást is jelenthet. Az egész procedúra az úgynevezett feltárással kezdődik, ami vezetést, egy KRESZ tesztlap kitöltését és pszichológussal történő beszélgetést jelent. Ennek összege 16 ezer 550 forint. Ezután döntik el, hogy milyen programra van szüksége az utóképzésen részt vevőnek.
A pszichológus szerint egyébként a kifogások között egyébként jó néhány sablon szerepel. Rosszul lett a feleség, sietni kellett haza, mert várták, reggel elaludt és félt a főnökétől, ezek a leggyakoribb magyarázkodások.