Sportosság: törölve!

2006.07.13.

Új szelek a Mercedesnél
A Mercedes feladta a sportosságra való törekvését, új célja inkább az, hogy visszaállítsa a gyár régi hírnevével összekapcsolt megbízhatóság és elpusztíthatatlanság jelzőket.

 

AMG persze továbbra is lesz 

Az utóbbi években sötét fellegek kezdtek gyülekezni a Mercedes felett. Sok régi vásárló keserűen állapította meg, hogy a legendás megbízhatóság már a múlté, vadonatúj luxusautója mellé lassan szervizkamion kell. A Mercedes ezért újrapozícionálja márka imázsát, különös hangsúlyt fektetve a vásárlóknak nyújtott szolgáltatások minőségére. A cél: visszanyerni azokat a vásárlókat, akik elpártoltak a Mercedestől romló minőségi színvonala miatt. A Mercedes főnöke, Dieter Zetsche új imázs kampány indítását rendelte el, melynek fő jelszavai: szolgáltatás, kényelem, érték, biztonság.
A tradicionális Mercedes értékekhez való visszatérés azt is jelenti, hogy a sportosság már nem élvez akkora prioritást, mint mondjuk 1995-ben, az új kereklámpás Mercedes leleplezésekor. Akkor az volt a cél, hogy fiatalítsák a Mercedes vásárlók átlagéletkorát, és bemutassák, hogy sportos autókat is tudnak gyártani, nem csak nagypapáknak valót. Azért Zetsche szerint nem kell 180 fokos fordulatra számítani, egyszerűen csak a főként elektronikai problémák miatt megtépázott hírnév visszaállítása a cél. A vevőelégedettség növelése a legfontosabb, hiszen a vezetés szerint a gyár nem engedheti meg magának, hogy például a Skoda vagy a Daihatsu is jobban szerepeljen nála a J. D. Power felmérésében. Zetsche egyenesen az első helyet akarja, a Lexus-t letaszítva a trónról. A Mercedes nyár végén tervezi beindítani marketingkampányát.