2007.01.31.
Az igen sikeresnek bizonyuló W211-est - tehát a jelenlegi E-osztályt - 2009-ig tervezi gyártásban tartani a Mercedes. Az újdonság, a W212-es előreláthatólag a két év múlva esedékes Frankfurti Autószalonon mutatkozik majd be, így az elődjét 7 éves pályafutás után küldi nyugdíjba.
A kocsi külsejét tekintve a legújabb Mercedesek stílusához igazodik, tehát ismerősek lesznek majd az S-osztály mintájára kihangsúlyozott kerékjárati ívek, és az elődnél némileg szögletesebb lesz vonalvezetés is. Érdekes, hogy a legújabb stuttgarti modellek már nem két különálló kerek lámpával rendelkeznek, az E-osztály viszont mégis különálló lámpákat kaphat, mégha ezek már nem is kört, hanem inkább trapézt formáznak. A lemezek alatt - egy Mercedeshez híven - csúcstechnika lapul: Pre-Safe rendszer, éjjellátó berendezés, sávtartó automatika, tehát minden, ami az S-osztályban, az új E-ben is megtalálható lesz.
A motorpaletta az elődhöz hasonlóan széles választékot kínál majd. Az alapmotor egy 1,8 literes kompresszoros erőforrás lesz 180 lóerő körüli teljesítménnyel, a többi egység pedig a jelenlegi V6-osok és V8-asok továbbfejlesztett változatai lesznek. A csúcsmotor marad az 514 lóerős szívó erőforrás, az E63 AMG, a legerősebb dízelt pedig az E 400 CDI jelzésű modell motorházteteje alatt keressük: ez a különlegesen tiszta, BLUETEC gázolajos több mint 350 lóerős teljesítmény leadására lesz képes.