2006.02.15.
Ha a Porsche 911 kultuszautó - már pedig az -, akkor a Turbo változat hatványozottan is az. Utóbbiról több kémfotó és találgatások sokasága után végre nyilvánosságra hozták az első hivatalos képeket és adatokat, élőben pedig először február 28-án, a Genfi Autószalonon láthatja majd a publikum.
A 997-es gyári kódú változat Turbo kivitele természetesen erősebb és gyorsabb lett, mint ahogy azt már az előző öt generáció alatt is megszokhattuk. A teljesítmény az eddigi 420 helyett mostantól 480 lóerő, ami nem kevesebb, mint 133 LE/liter arányt jelet. Ebből már kitalálható, hogy a motor 3,6 literes lökettérfogatú maradt, a hathengeres boxer pedig természetesen továbbra is két darab, immáron változó geometriájú turbófeltöltő segítségével éri el a hatalmas teljesítményt. A 911 (997) Turbo nyomatéka is nagyobb, mint az előd, 996-os gyári kódú változaté, 560 helyett immáron 620 a Newtonméterek legnagyobb száma, ez ráadásul 1950 és 5000 közötti fordulatszámon végig rendelkezésre áll (!).
A menetteljesítmények így nem okoznak csalódást: a legújabb 911 Turbo hatsebességes kézi váltóval 3,9 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órára, a 0-200-as mutatványhoz pedig 12,8 szekundum kell. Talán ennél is érdekesebb azonban a 80-120-ra gyorsulás ötödikben: ez ugyanis csak 3,8 másodpercig tart, mondjuk ez nem meglepetés ilyen nyomatékgörbe mellett. További meglepetés, hogy a felárért rendelhető Tiptronic S váltóval gyorsabb a Turbo: a 0-100-as sprintből két, a 0-200-asból hat, a 80-120-as mutatványból pedig további két tized másodpercet csippent le az automata. A végsebesség mindkét modell esetében 320 km/óra, ez 5 km/h-val nagyobb az előző változaténál. A hivatalosan megadott fogyasztási adat ráadásul igen szerény, mindössze 13 liter körüli értékeket ad meg, a gyakorlatban mondjuk alapesetben is bátran lehet számolni ennek kétszeresével, de aki nettó 115 ezer euróért (mintegy 29 millió forint) vásárol autót, annak a benzinszámla nem igazán tétel.
Felárért ráadásul vásárolható még az autóhoz egy -Sport Chrono Package Turbo- nevű csomag, ami még sportosabb beállításokat, illetve turbónyomás-túltöltést (overboost funkciót) tartalmaz, utóbbival tíz másodpercre plusz 60 Newtonméter nyerhető.
A továbbfejlesztett összkerék-hajtás az új 911 Turbo esetében magától értetődő, mint ahogy az elektronikus menetstabilizáló rendszer (Porsche Traction Management - PTM) is. A Porsche egyébként büszke rá, hogy állítólag ők csinálják a világ legkönnyebb négykerék-hajtási rendszerét. A lassulás továbbra is igen jónak ígérkezik, elöl hat, hátul pedig négydugattyús fékrendszer lassítja majd a 480 lóerős sportkocsit. Az elöl 380, hátul 350 milliméter átmérőjű tárcsák felár ellenében akár kerámiából is készülhetnek, mint azt a márkától már lassan megszokhatjuk.
Az új Porsche 911 Turbo nyár közepétől lesz kapható. A Genfi Autószalonon a Turbo mellett pedig egy másik, hasonlóan izgalmas újdonság, a GT3 is bemutatkozik, erről azonban még nem adtak ki hivatalos sajtóközleményt a stuttgartiak.