2007.05.10.
Idén kilencedik alkalommal választotta meg az autós újságírókból álló zsűri az Év Motorja díj nyerteseit, habár a szavazás nem hozott túl nagy meglepetést, alapvetően azok a gyárak taroltak, akik a korábbi években is. Az Év Legjobb Motorja cím ez alkalommal is a BMW-hez került, a zsűri az új 3 literes, duplaturbós egységet értékelte leginkább a mezőnyből, amely a 335i-ben dolgozik, és 306 lóerős teljesítményre képes. A tavalyi és tavaly előtti győztes, a BMW V10-ese sem maradt elismerés nélkül, a teljesítmény-orientált kategóriában (és a 4 liter felettiben) learatta a babérokat. További két díj került még a bajorokhoz, a 2-2,5 literes kategória legjobbja a gyár 2,5 literes erőforrása lett, az 1,4-1,8 liter hengerűrtartalmú motorok között pedig a PSA-val közösen kifejlesztett 1,6-os turbós futott be első helyen. A gazdaságossági versenyt a Toyota Prius hibrid hajtáslánca nyerte, és a japán gyár az 1 liter alattiak mezőnyében is begyűjtött egy elismerést az Aygo (valamint a Peugeot 107 és a Citroën C1) 1 literes benzinesével.
Az év motorja 2007 |
A Volkswagen megismételte tavalyi eredményét, saját kategóriájában az 1,4 literes TSI és a 2 literes TFSI sem talált legyőzőre. A nyertesek sorát a Porsche zárja, az új 911 Turbo 3,6 literes motorja lett a legjobb a 3-4 literes kategóriában.