2006.11.28.
Technika
A Logan limuzinhoz hasonlóan a Logan MCV-t is a robusztusságra és egyszerűségre való törekvés jellemzi. Átvették a limuzin egy darabból készült műszerfalát, melynek köszönhetően elmaradnak az illesztési hézagok, és időtállósága is jó. Hasonlóképp egy darabból készültek az ajtók burkolatai. Kívül is a Logannál megismert védőelemeket alkalmazták, a karosszéria üregeibe fecskendezett viasz pedig szavatolja a lemezek belső megóvását. Az utastér külső elemeinek illesztéseinél tömítőmasszát alkalmaztak, illetve megerősítették az alváz kőfelverődés-elleni védelmét.
Várhatóan a Logan MCV-nek még sokoldalúbb felhasználási körülményeknek kell megfelelnie, a Dacia mérnökei magasabb szintű védelemmel kívánták ellátni. Ebből a szempontból a Logan Steppe Concept tanulmányautó tette lehetővé egyes megoldások tesztelését. Ennek megfelelően a Logan MCV új, szélesebb oldalsó védőléceket kapott az ajtókra, melyek az autó vonalvezetését is befolyásolják, és robusztusságát hangsúlyozzák. A Logan MCV motorblokkját alsó védőlemez, a sebességváltót és az erőátviteli elemeket pedig újonnan kifejlesztett szigetelés óvja a por behatolásától.
Az európai szabványhoz képest 20mm-rel magasabb (155mm-es) hasmagasságnak és a hosszú rugóútnak köszönhetően a Logan MCV bátran megküzdhet a legkülönfélébb úttípusokkal. A hőkomfort szintén egyaránt megfelel a meleg és hideg éghajlatú országok időjárási viszonyainak. A műszaki megoldások egyenletes hőérzetet szavatolnak valamennyi ülőhelynél az optimalizált légbeömlő nyílásoknak és a limuzinhoz képest 40kg/órával megnövelt légszállításnak köszönhetően.
Csakúgy, mint a Logan, a Logan MCV is a Szövetség B-platformjára épül, így természetes módon az aktív biztonsági elemek minden előnyét élvezheti. A háromszög lengőkaros, pseudo-McPherson típusú első futómű a Clio II-ből származik. Az azonos alvázra épülő gépjárművekhez hasonlóan, a megerősített H-alakú hátsó felfüggesztés deformálódó profilú és programozott karakterisztikájú. Az alkalmazott csavarrugóknak és a megnövelt úttal rendelkező függőleges lengéscsillapítóknak köszönhetően az autó a legrosszabb minőségű utakon is megállja a helyét. Az első és hátsó rugók merevségének vizsgálata lehetővé tette a karosszériamozgás, így többek között az imbolygás csökkentését. Az alváz elülső stabilizátora a limuzinhoz hasonlóan széria-felszerelés.
A fékezést elöl tárcsafékek, hátul dobfékek szolgálják. Az ABS-szel szerelt változatokat a Bosch 8.0 rendszer legújabb generációja egészíti ki, EBV elektronikus fékerő-elosztóval, mely azonos a Mégane II-ével.
A passzív biztonság szempontjából a Logan MCV megfelel az európai szabványoknak, négy légzsákkal is felszerelhető. A szériafelszereltség részét képező két frontlégzsák nyílásai szabályozzák a zsákok belső nyomását, és ütközés esetén enyhítik az utasokra nehezedő nyomást. A későbbiekben opcióként két oldallégzsák is rendelhető lesz. A légzsákok kiegészítik az oldalütközés esetén programozottan deformálódó karosszéria által nyújtott biztonságot. Az utasvédelmi rendszernek természetes tartozékai a hárompontos biztonsági övek és a fejtámlák minden ülőhelynél, beleértve a harmadik üléssor üléseit is a 7 személyes változatnál.
Mindezzel párhuzamosan a Logan MCV a Renault mérnöki szakértelmének elismert tapasztalataira is építhet az ütközéssel szembeni ellenállás és a mozgási energia elnyelésének területén. Frontális ütközés esetén a motortér elrendezése lehetővé teszi a mechanikai elemek egymásra csúszását. A műszerfal is a védelmi berendezések fontos részét képezi. Méhsejt-szerkezete polipropilénből, egy nagy energiaelnyelő képességű anyagból készült, mely ütközésnél csökkenti a térdek sérülését. Alsó íve és a kesztyűtartó ajtaja a sípcsontok vonalát követi, így az erőbehatást elosztja a lábszárak és a boka között. Felépítésüknek köszönhetően az ülések ütközés esetén megfelelő helyzetben tartják az utasok medencéjét. A vezető- és utasoldali betétek a lábak alatt az utasok alsó végtagjait óvják. Oldalirányú ütközésnél a B-oszlop szerkezete megvédi a medencét, és kiegészíti az ülések oldalirányú ellenállását.
A hátsó ütközésekre hasonló gondot fordítottak. Az üzemanyagtartály például a padlólemez alá került, a hátsó futóműtől távolra, így csökkenti az alvázelemek, illetve a futómű behatolásának veszélyét.
A Logan MCV-nek a limuzinhoz képest 27cm-rel megnövelték a tengelytávját. Elöl a váll- és könyöktér megegyezik az M1 szegmens (a Renault Mégane szegmense) személyautóinak méreteivel. A legjobbat azonban hátul kínálja a Logan MCV. A 7 személyes változatban is kapható Logan MCV-ben ugyanis kényelmesen utazhat három felnőtt a második üléssorban és két másik a harmadikban. A harmadik sori két ülés tökéletesen megfelel méretileg a népesség 95%-ba tartozó felnőtteknek.
Az ajtók közötti 1421mm-es, illetve 1287mm-es távolságnak, valamint a 170mm-es és 174mm-es lábtérnek köszönhetően a második és harmadik sorban utazók kényelmesen elférnek. A magasságban rendelkezésre álló szabad teret is méltányolni fogják, hiszen a tető alatti magasság egészen kivételes, a második üléssorban akár 934mm. Következésképp az üvegezett felületek is nagyméretűek, és elegendő napfényt engednek az utastérbe. A résre nyitható háromszögablakoknak köszönhetően a harmadik sorban utazók is részesülhetnek a beáramló levegőből. A beszállás is igen egyszerűen történik a harmadik üléssorba. Az utasok a hátsó ajtón szállnak be, és a háttámla felső részén elhelyezett karral könnyedén előredönthetik a második sori ülést. A művelet megkönnyítése érdekében a fejtámla kivehető.
Az autó rakodókapacitása is rekord értékeket kínál: az 5 személyes változat 700 literétől egészen a 2 személyes verzió 2350 literéig, ez utóbbi elsősorban a Logan MCV figyelemre méltó variálhatóságának köszönhető. Hét utassal a fedélzetén a Logan MCV csomagterének térfogata még mindig közel 200 liter.
Az autó sokoldalúságát a hosszanti csomagtartó rudak növelik, és emellett vonzóbbá is varázsolják a Logan MCV vonalait. Teherbírásuk eléri akár a 100kg-ot is (szemben a 80kg-os európai szabvánnyal).
A Logan MCV variálhatósága tovább növelhető a széles tartozék-kínálattal, mely már az autó bevezetésekor rendelkezésre áll, s melynek részét képezi többek között a vonóhorog, a síléctartó, a keresztirányú csomagtartó rudak, a sárfogók, a riasztó.
A motorválaszték három benzines (1.4 és 1.6 MPI; 1.6 16V) és egy dízelmotorból (1.5 dCi) áll.
forrás: http://www.ujautokereso.hu