2007.01.18.
Tegye fel a kezét, az is, aki még életében sosem töprengett el azon, hogy vajon a rendőrök miért nem állítják meg a tizenötmillió forint feletti járműveket, még akkor sem, ha történetesen az orruk előtt hágják át brutális módon a közlekedési szabályokat. Ezzel ellentétben a szerencsétlen átlagember a zebrától 4,8 méterre parkolva, ha rajtakapják, biztos lehet benne, hogy a helyszínen haladéktalanul tarkón lövik. Megnyugtató, hogy ilyen hősök ügyelnek ránk.
Sajnos azonban az igazán agresszív vezetőktől semmi nem védi meg a gyanútlan autóst. Láttunk már olyan esetet is, amikor a hoppon maradt, pofátlankodni próbáló Jaguár sofőrje a lámpánál álló, nem kellően alázatos jármű mellé érve kipattant kocsijából, majd feltépve a másik autó ajtaját, ütlegeléssel vett elégtételt a sérelmen. Elegáns. Kicsit sajnáltuk, hogy a nyitott ajtókkal álló XKR-be nem ugrott be valaki, legalább arra a kis időre, míg leér a folyópartra, hogy ott belökje azt a vízbe.
Ne legyenek különösebb illúzióink az egyenruhásokkal kapcsolatban, hiszen ők is képesek egetverő arcátlanságokra is. A neten se szeri, se száma az olyan fotóknak, amelyeken a mozgássérülteknek fenntartott helyen parkolnak rendőrautóval, de a Thökölyn járva naponta látni a büfé előtt az úttesten álló, vadul vészvillogó rendőrautót is. Szép példa.
A prosztódobogó következő helyéért a dobozos kisáruszállítók indulnak. Ők, akik modern, meglehetősen erős turbódízelekkel szaggatják az aszfaltot, nem nézve sem istent, sem embert. Mindig sietnek, észvesztő tempóban, rendesen pörgetve a céges vasat. A sebességkorlátozásokkal nem sokat törődnek, a tapasztalatlan vagy csak nem kellően határozott autósokat azonnal eltapossák, de ha nem jön be a pimasz furakodás, bevágás, akkor azért a városi dzsungelben megszerzett rutinjuknak hála a baleseteket könnyedén képesek elkerülni. Így nálunk csak a lista középmezőnyében jutott nekik hely.
Szerkesztőségünk egyik végéből hallani olyan hangokat is, akik szerint a több évtizedes, külföldön kiselejtezett mentőautónak látszó tárgyak által nyújtott előnyökkel is gyakran visszaélnek. Itt természetesen nem a tényleg siető, valódi mentősökről beszélünk.
Lapozás után jönnek az igazán nagypályás versenyzők