2006.01.02.
A világszerte legsikeresebb tudományos magazin, a Popular Science az Otto-motorok területén elért egyedülálló újításért, a szériaautóba beépített, kompresszorral és turbófeltöltővel ellátott, közvetlen benzin-befecskendezéses motorért ítélte oda az Újdonság-Díját. A Volkswagen Twincharger kettős feltöltésnek nevezi az új koncepciót, amelyet TSI névvel beépítenek az új modellekbe.
A napokban a németországi kereskedésekbe kerülő Golf GT az első modell, amely rendelhető az új motorral.
A megoldás előnyei kézenfekvőek: A kettős feltöltés segítségével jobban ki lehet aknázni a TSI motor 1,4 literes hengerűrtartalmát, egyúttal optimalizálni a nyomatékleadást is. A maximális nyomaték (240 Nm) mintegy 90%-a már 1.000-es percenkénti főtengelyfordulaton rendelkezésre áll. Jóllehet a TSI motort maximálisan akár 7.000-es fordulatig lehet pörgetni, a Golf GT vezetője alacsony sebességnél már ötödik, vagy hatodik fokozatban is könnyedén gyorsíthat úgy, hogy a fordulatszám közben alacsony értéken marad.
Az eredmény lenyűgöző: a 170 LE teljesítményű TSI fogyasztása mindössze 7,2 liter 100 kilométerenként. Összehasonlításképpen: az utolsó Golf generációban egy hasonló teljesítményű 2,3 literes benzinmotor alacsonyabb forgatónyomaték teljesítése mellett 1,5 literrel többet, átlagosan 8,7 litert fogyasztott.
A Popular Science magazint 1872-ben alapították, s hatmillió olvasójával a világ legnagyobb példányszámú tudományos és műszaki magazinja A Legjobb Újdonság Díjat több mint ezer termék egy évi értékelési folyamata után ítélik oda. A szerkesztőség elsősorban olyan témákat kísér figyelemmel, amelyekben a tudomány és a hétköznapok kapcsolata egyértelműen és kézzelfoghatóan megjelenik.
Kékesi